توقف ازدواج دختر ۱۰ ساله با پسر ۲۳ ساله

پس از پیگیری‌های انجام شده توسط فرماندار و دادستانی سیرجان، ازدواج دختر 10 ساله با پسر 23 ساله متوقف شد.

توقف ازدواج دختر ۱۰ ساله با پسر ۲۳ ساله

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبر فوری ٬ فرماندار سیرجان گفت: طی پیگیری های انجام شده، مشخص شد که موضوع ازدواج دختر ۱۰ ساله فقط در مرحله آزمایش بوده است و به تشکیل پرونده نرسیده بوده است.

وی ادامه داد: شخصا با سردفتر این دفترخانه ثبت ازدواج صحبت کردم و قرار شد هیچ اقدام دیگری انجام نشود و این برگه هم از دختر و پسر گرفته می‌شود، دادستانی هم ورود کرد و موضوع ازدواج این دو نفر به طور کل منتفی شد.

محمودآبادی تاکید کرد: دلایل زیادی برای ازدواج دختران در سن پایین وجود دارد، یکی از این دلایل تعداد زیاد فرزندان زیاد دختر یک خانواده بوده که به دلیل فقر مجبور به قبول کردن ازدواج دختر در سن پایین می شوند، هرچند که از چرایی ازدواج این دونفر اطلاعی ندارم .قانونا دفاتر ازدواج حق ثبت ازدواج زیر سن ۱۳ سال را ندارند . قرار شد که دفتر خانه همه مدارک را به خانواده پس دهد.

محمد محمودآبادی تاکید کرد حیثیت مردم سیرجان و کرمان بسیار ارزشمند است و نباید به شایعات دامن زد به همین دلیل این موضوع سریع پیگیری و متوقف شد.

فاطمه ذوالقدر عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در همین راستا گفت: ازدواج دختر زیر ۱۳ سال صرفا نیازمند اجازه پدر ندارد بلکه باید دادگاه و دادستانی به این موضوع ورود کرده و و باید احراز شرایط شود.ازدواج دختر بچه باید از نظر بلوغ عقلی و جسمی توسط پزشکی قانونی تایید شود. دفتر ثبت ازدواج به شرط اجازه دادگاه باید صیغه عقد را بخواند.

منبع: کرمان نو

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • احمد حاجیان
    0

    وای بر روزی که عده ای منافق بتونن به اسم دلسوزی و تحت عنوان کودک همسری جلوی ازدواجی رو بگیرن که خدای خالق و شارع اجازه داده تنها چیزی که قانون خدا مانعش میشه ازدواج اجباریه . لعنت خدا بر کسانی که به اسم اصلاح جلوی آزادی داده شده توی دین خدا رو میگیرن

    نظرات شما -
    • مینا
      0

      خاک برسر متجاوز کودک آزارت احمد حاجیان شما شیطان رجیم در لباس انسان هستی انشاالله اگر ازدواج نکردی هیچگاه ازدواج نکنی و صاحب فرزند نشی با این افکار کثیفت کجای دین اسلام ازدواج با کودک رو مجاز دانسته توی قرآن ازدواج با دختران بالغ رو مجاز دانسته نه کودک توی قرآن حتی سن رو ننوشته چون بلوغ میانگینی داره که بلوغ جسمی ، جنسی ، عقلی و اجتماعی رو شامل میشه سنش متفاوت هست ولی کمتر از ۱۳ سال نیست خدا بکشدتون که دین زیبای خدا رو به کثافت کشانید.

    • فرناز
      0

      سلام اگر دقت کرده باشید بیشتر این ازدواج ها هم لز روی اجباره

  • احمد حاجیان
    0

    میدونین درد کجاست؟ اونجا که اصلاح طلبای مدعی مسلمونی برای حجاب که اجبار خداست میگن کار فرهنگی و برای سن ازدواج که خدا آزادی داده میگن برخورد قضایی! مسلمونن اینا؟

  • احمد حاجیان
    0

    خدا رو شکر که فحاشی و تهمت ته استدلال شماست باید بدونید در دین اسلام بهترین حالت ازدواج اینه که بین عقد و عروسی چندین سال فاصله باشه. یعنی خانواده پسر دختر رو در کودکی و قبل از بلوغ برای پسرشان عقد کنند و به منزل خود ببرند تا با فرهنگ و سبک زندگی خودشون بزرگ بشه و وقتی بالغ شد مراسم عروسی بگیرند تا هم دختران حتی یکروز احساس تنهایی و بلاتکلیفی نکنند و هم مشکل اختلاف فرهنگ ها که عامل بسیاری طلاقهاست حل بشه

  • کاربر ناشناس
    0

    آقای محترم اگر خواهر یا دختر خودت هم بود در این سن و سال اجازه می‌دادی ازدواج صورت بگیرد شما چرا بند کردی به اصلاح طلب و اصلاح طلبان اصلاحات در جامعه خوب است و هر چند سال یکبار باید صورت بگیرد و وادار کردن دختران به ازدواج در سنین پایین اهانت به زنان کشور می‌باشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها