کارهای عجیبی که در ژاپن کاملا طبیعی هستند

خوردن غذا با صدای بلند یا پوشیدن تعداد زیاد لباس در تابستان از جمله کارهای عجیب و غریب است که ژاپنی ها انجام می دهند.

کارهای عجیبی که در ژاپن کاملا طبیعی هستند

کشور ژاپن یکی از بزرگترین و مهم ترین کشورهای جهان در آسیای شرقی است که به عنوان سومین اقتصاد بزرگ جهان شناخته می شود. با این حال این کشور دارای جمعیت چشمگیر بیش از 125 میلیون نفر می باشد که علیرغم وجود این تعداد انسان در این کشور، نرخ بیکاری زیاد نیست.


با این حال لازم بذکر است که کشور ژاپن در میان سایر کشورهای بزرگ و شناخته شده جهان، دارای قدمت بسیار زیادی است که این نشان دهنده فرهنگ و تمدن مردم این منطقه از کره زمین است. اما مردمان ژاپن برخلاف سایر مردم جهان برخی کارهای عجیبی را انجام می دهند که ممکن است برای هر یک از ما کمی شوکه کننده باشد.

برای مثال تمام دانشجویان مقطع ابتدایی می بایست از کوله پشتی های خاص " randoseru " استفاده نمایند و این یکی از الزامات است و برای خرید آن در طول 6 سال هزینه ای نزدیک به 300 دلار باید بپردازند که این یکی از عجیب ترین قوانین و اقداماتی که مردم ژاپن متحمل آن هستند.

اما این تنها مورد عجیبی نیست که در ژاپن اتفاقی عادی می باشد و بلکه موارد دیگری نیز وجود دارند که در ادامه این مطلب از بخش سرگرمی نمناک شما را با آنها آشنا خواهیم نمود.

قوانین عجیب ژاپن که جای تعجب دارند!

1. پوشش عجیب ژاپنی ها در فصل تابستان!

این روزها شاهد فرا رسیدن فصل گرم تابستان هستیم که گرمای طاقت فرسایی در حال تحمیل به کره زمین می باشد. از این رو برای آنکه در مقابل این میزان گرما و اشعه های مضر بدنمان سالم بماند، باید نکات پزشکی را رعایت کنیم که می توانند در سلامتی ما موثر واقع شوند.

اما جالب است بدانید که برخی از خانم های ژاپنی در فصل تابستان نسبت به سایر فصل های دیگر، لباس های بیشتری می پوشند و علت اصلی هم عدم برخورد اشعه های مضر با پوست آنها می باشد که بی شک کمی عجیب و شوکه کننده است

2- استفاده از عینک آفتابی در ژاپن

در فصل گرم تابستان زمانیکه آفتاب در اوج حرارت و گرما نسبت به کره زمین قرار می گیرد، اغلب ژاپنی ها برای آنکه بتوانند به کارهای روزمره خود رسیدگی کنند، چتر را بجای عینک آفتابی بر می گزینند و تنها افراد گردشگر و سلبریتی ها از عینک آفتاب استفاده می کنند که هنوز علت دقیق این اقدام مشخص نیست!

3- غذاهایی که باید با صدای بلند خورده شوند!

از محبوب ترین و شناخته شده ترین غذایی که در ژاپن سرو می شوند می توان به " ramen " و " soba " اشاره کرد که در آنها از نودل استفاده می شود. اما بر خلاف تمدن و فرهنگ آرام ژاپنی ها، آنها بر این باور هستند که این غذاها را باید با صدای بلند بخورند. با این حال آنها بر این باور هستند که خوردن این غذاها با صدای بلند می تواند منجر به خنک شدن نودل های بسیار داغ شود!

4- پوشش عجیب وکلای ژاپنی

در سایر کشورهای جهان، وکلا برای احراز هویت می بایست کارت مخصوص به زمینه ای که فعالیت دارند را همیشه به همراه داشته باشند تا واجد شرایط بودن خود را اثبات نمایند. اما در کشورهایی همانند ژاپن و کره وکلای آنها می بایست از مدال های مخصوص خود را که در جلوی کت و شلوار خود نصب کنند و در جلسه حضور داشته باشند.

5- تخم مرغ خام - وعده ای دلنشین!

مردم کشور ژاپن برخلاف مردم سایر جهان به تخم مرغ خام علاقه بسیار زیادی دارند و بیشتر آنرا با نودل، برنج و گوشت طبخ می کنند و آنرا به عنوان وعده ای کامل می دانند.

6- گروه خونی بجای طالع بینی!

ژاپنی ها اغلب به طالع بینی و فال اعتقاد ندارند و تنها نسبت به گروه خونی که دارند صفات شخصیتی خود را مورد سنجش و بررسی قرار می دهند. برای مثال گفته می شود کسانی که دارای گروه خونی A که بیشتر ژاپنی ها دارای این گروه خونیهستند، افرادی سازمان یافته و در عین حال خجالتی هستند و در مقابل افراد که دارای گروه خونی O هستند، افرادی بلند پرواز می باشند.

7- جوب هایی که محل زندگی ماهی ها هستند!

یکی از مهم ترین حقایقی که باید در مورد کشور ژاپن دانست، این است که کشور ژاپن از تمیزترین کشورهای جهان است و از مهم ترین علائمی که می توان به آن اشاره کرد زندگی کردن ماهی ها در جوب هایی که دارای آبی پاکیزه و تمیز است و برخلاف سایر نقاط جهان محل عبور آب فاضلاب شهری نیست!

منبع: نمناک

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها