۵ سناریوی احتمالی عدم حمله ترامپ به ایران

یک مقام آمریکایی گفت که ایران به هواپیمای نظامی با سرنشینی که در نزدیکی پهپاد بوده حمله نکرد و یک مقام دیگر گفت که ترامپ به دلیل اینکه حمله به ایران باعث ایجاد شوک نفتی می‎شود، این کار را نکرد.

۵ سناریوی احتمالی عدم حمله ترامپ به ایران

به گزارش خبر فوری ، سایت "بازفید" با اشاره به اینکه "نیویورک تایمز" بود که برای اولین بار خبر داد ترامپ در آخرین لحظات از حمله نظامی علیه ایران پس از ساقط شدن پهپاد امریکایی در حریم هوایی ایران منصرف شده است، به گمانه‌زنی درباره علل اتخاذ این تصمیم پرداخته و چندین استدلال را مطرح کرده است.

پنج سناریوی احتمالی و گمانه‌زنی از نظر بازفید به شرح ذیل هستند:

دلیل نخست: ترامپ متوجه شده بود که ایران خواستار سرنگونی پهپاد نبوده است!

یک احتمال آن است که امریکا متوجه شد که مقامات ایران هرگز دستور ساقط کردن پهپاد امریکایی را صادر نکرده بودند. تهران می‌گوید پهپاد در حریم هوایی آن کشور بوده و واشنگتن می‌گوید در فضای آبهای بین‌المللی.

"جک کین" ژنرال بازنشسته امریکایی اخیرا به "فاکس‌نیوز" گفته بود که مقامات ایرانی دستور حمله را نداده بودند و این اطلاعات به دست ترامپ رسیده است. او می‌گوید ترامپ در این راستا بود که گفت که احساس می‌کند اشتباهی رخ داده و ساقط کردن پهپاد ناشی از اشتباه یک فرد یا عده‌ای خاص بوده است.

دلیل دوم: ترامپ متوجه شد که تلفات بالقوه حمله نظامی بالاست

ترامپ اما خود مدعی شد بدین خاطر 10 دقیقه پیش از عملیات دستور لغو عملیات را صادر کرد چرا که متوجه شد در نتیجه اجرای آن 150 ایرانی جان خود را از دست خواهند داد. مقام‌های دولتی نیز به "واشنگتن‌پست" گفتند ترامپ پس از اطلاع یافتن از تلفات بالقوه بر اثر حمله از اجرای عملیات منصرف شد.

دلیل سوم و چهارم: ممکن است موضوع بر سر خودداری ایران در حمله به هواپیمای نظامی با سرنشین بوده باشد و یا آنکه ترامپ نگران پیامدهای منفی اقتصادی ناشی از حمله نظامی علیه ایران بوده است.

در همین حال، دو مقام امریکایی به خبرنگار "ووکس" پاسخ کاملا متفاوتی درباره علت لغو عملیات توسط ترامپ دادند. یک مقام گفت که ایران به هواپیمای نظامی با سرنشینی که در نزدیکی پهپاد بوده حمل نکرد و یک مقام دیگر گفت که ترامپ به دلیل اینکه حمله به ایران باعث ایجاد شوک نفتی و آسیب به اقتصاد امریکا می‎شود، این کار را انجام نداد.

دلیل پنجم: این "تاکر کارلسون" بود که ظر ترامپ را تغییر داد

"جان راگین" از "واشنگتن پست" نیز در توئیتی نوشت که گفته می‌شود ترامپ حتی پس از تماشای برنامه تلویزیونی "فاکس‌نیوز" به میزبانی "تاکر کارلسون" در شب پنجنشبه نظر خود را تغییر داد. او در برنامه به رییس‌جمهوری توصیه کرد که به ایران حمله نکند.

منبع: آفتاب نیوز

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • Poj
    0

    ترامپ فهمیده بود که اولا ممکنه عملیات حمله به سه نقطه از خاک ایران توسط پدافند ایران رهگیری و نابود شود همانطور که هواپیمای فوق پیشرفته ی جاسوسی اش منفجر شد. همچنین ژنرال های امریکایی به ترامپ گفته بودند که حتی اگر به فرض محال عملیات نظامی امریکا علیه ایران موفقیت امیز باشد و150نفر کشته شوند لکن ایران از طریق گروه های نیابتی اش چند صد امریکایی را اسیر و 6000هزار خدمه ناوهواپیمابر ابرهام را قتل عام خواهد کرد.و چه بسا ناو10ملیارد دلاری امریکا را هم تصاحب کند. سوم اینکه ایران بسیار علاقه مند و نیازمنده یک تهدید و یک حمله نظامی امریکاست چرا که با این بهانه میتواند موقعیت جنگی اعلام کند و تنگه هرمز را بطور قانونی ببندد و حتی باب المندب را هم محلی برای گسترش جنگ کند و این موجب شک نفتی و نفت1000دلاری خواهد شد که بی شک اولین موج اعتراضات در امریکا و علیه ترامپ خواهد بود به علت گرانی بنزین و سوخت. علت حمله نکردن به ایران تماما ترس های قبل و بعد از حمله بوده.

  • خدايار
    0

    معني حمله چيه ؟ ساقط كردن كشور با اعمال نظامي . اينكه امريكا حمله كند بسيار واضع هست حمله اي در كار نيست . چرا ؟ دلايل زياد هست . همه ي شواهد نشان مي دهد ايران در آب هاي بين المللي پهپاد زده چون اگر صد تا ديگر هم بزنه چه ناو نفتي و پهپاد جنگ نمي شود درصورتي ايران حمله بكند كه در آن نظاميان امريكا بريتايا آسيب ببيند باز جنگ نمي شود بلكه حملات محدود شايد صورت گيرد . پس جنگي نداريم تا چند سال ديگر . امريكا هر روز فشار مياره و اين فشارها از سالهاي 2022 نشان داده شده . حتي امريكا در جنگ نفتكش ها حملاتش چند ساعته بود پس جنگ نيست ولي اقشار ضعيف تا كارگر و كارمند جنگ پنهان را مي بينند . ايران چه ادامه بده عدم مذاكره چه جنگ اهداف براي امريكا يكي است تحريم بيشتر بهتر از جنگ عمل مي كنه پس ايران بهانه نداره جنگ هست بودجه اونجا صرف مي شه مردم ناتواني مسئولين را عامل اين وضع مي دانند نه امريكا چون جنگي در كار نيست . عدم كار و حيف و ميل كردن دلارهاي نفتي باعث وضع تورم 300درصدي كه مردم حس مي كنند . البت شايد ايران بيشتر دوست داره عمليات نظامي از سوي ترامپ شكل بگيره و اينم ايران بين ماهاي جون 2020 به بعد در نظر داره تا ترامپ ضربه اي از ايران براي انتخاباتش بخوره رئيس نشه ولي ترامپ رئيس هست و تحريم تا مرز يك 4رقمي هم خواهد رسيد رد خور نداره بازم البت هميشه مسئولين پشت پرده تونستند در جنگ تندروها پا نزارند و مانند برجام خوب عمل كردند . مسئولين مي دانند جنگ = ويراني= مرگ پيشرفت= ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها