8 ماه مانده به انتخابات مجلس، نه اصولگرایان امیدی به وحدت دارند، نه اصلاح طلبان لاف پیروزی می زنند

دورخیز چهره های غیرسیاسی برای فتح بهارستان / جوان ترها میدان دار انتخابات اسفند

هشت ماه مانده تا انتخابات مجلس، فعالیت های انتخاباتی از سوی جریانات سیاسی به صورت چراغ خاموش پی گرفته می شود.

دورخیز چهره های غیرسیاسی برای فتح بهارستان / جوان ترها میدان دار انتخابات اسفند

وضعیت نابسامان اقتصادی و همچنین مشکلات موجود در زمینه روابط بین الملل باعث شده است تا چهره های سیاسی با احتیاط خود را برای انتخابات مطرح کنند.

به گزارش خبر فوری ، فرصت شش ماهه استعفای چهره های دولتی برای ورود به انتخابات مجلس نیز باعث نشد تا تعداد زیادی از افراد سرشناس برای انتخابات اسفندماه از سمت دولتی خود استعفا دهند و تنها چهره سرشناس دولتی که گفته برای انتخابات می خواهد از کابینه بیرون برود وزیر پیشین آموزش و پرورش بود. کسی که البته درباره انگیزه واقعی استعفایش اما و اگرهایی وجود دارد. ( درباره استعفای بطحایی اینجا بیشتر بخوانید ).

اما علاوه بر چهره های سیاسی، از برخی افراد خاص نیز برای ورود به عرصه انتخابات نام برده می شود. مثلا عادل فردوسی پور، مجری سرشناس و جنجالی تلویزیون که تعطیلی برنامه اش، کمک بزرگی به او کرد تا محبوبیت اجتماعی گسترده کسب کند.

درحالیکه دوباره از درون جریان اصولگرا زمزمه های تفرقه به گوش می رسد و اصلاح طلبان هم با توجه به وضعیت کاهش محبوبیت دولت و مجلس نزدیک به خود، انرژی زیادی برای تحرکات انتخاباتی ندارند، نوبت به چهره های غیرسیاسی می رسد که در این دوره از انتخابات شانس خود برای ورود به ساختمان بهارستان را بیازمایند

داماد حسن روحانی که معاون وزیر صنعت شد و البته حضورش در این وزارتخانه واکنش هایی به همراه داشت هم از دیگر گزینه های کاندیداتوری است که فعلا رقابایش مشغول رصد او هستند. ( درباره گمانه زنی های بیشتر اینجا بخوانید ).

در چنین شرایطی اوضاع ار دو اردوگاه اصولگرایان و اصلاح طلبان کمی پیچیده تر است. انتخابات اسفند امسال اولین انتخابات پس از اغتشاشات دی ماه 1396 است. اغتشاشاتی که در جریان آن عده ای شعار دادند: «اصلاح طلب، اصولگرا، دیگه تموم ماجرا».

اصلاح طلبان امید زیادی به پیروزی در انتخابات ندارند. فراکسیون امید در بهارتان عملکرد موفقی نداشت و چهره های ناشناخته اصلاح طلب نتوانستند شعارهای خود را محقق کنند. شاید برای همین است که سعید حجاریان به تازگی نوشته است که حضور در انتخابات مشروط به تایید چهره های اصلی این جریان سیاسی است.

اما اصولگرایان با وسواس بیشتری مشغول رایزنی انتخاباتی هستند. چهره های سنتی این جریان از یکسو گفتگوهایی را با اصلاح طلبان آغاز کرده اند و از سوی دیگر در یک شورای وحدت، مشغول بررسی لیست بندی های انتخاباتی هستند. اما چهره های جوان تر، با فراخوان محمدباقر قالیباف شهردار پیشین تهران ، در سامانه ای به نام «جهاد» نام نویسی را آغاز کرده اند. ( درباره پیام های فراخوان انتخاباتی قالیباف اینجا بیشتر بخوانید ).

از دیگر سو جریان موسوم به پایداری با فراخوان انتخاباتی آیت الله مصباح یزدی روبرو شده و چهره های سیاسی نزدیک به آن مشغول سامان دادن به لیست احتمالی خود هستند.

به این ترتیب درحالیکه دوباره از درون جریان اصولگرا زمزمه های تفرقه به گوش می رسد و اصلاح طلبان هم با توجه به وضعیت کاهش محبوبیت دولت و مجلس نزدیک به خود، انرژی زیادی برای تحرکات انتخاباتی ندارند، نوبت به چهره های غیرسیاسی می رسد که در این دوره از انتخابات شانس خود برای ورود به ساختمان بهارستان را بیازمایند. چهره هایی که شاید با حضور خود، مصداق همان شعار معترضان خیابانی باشند که از پایان کار اصولگرا و اصلاح طلب سخن می گفتند.

منبع: خبرفوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • محمد
    0

    شما اول کلمه کامنت را در متن پیام رسان حذف کن تا به این جواب شما برسیم متاسفم برای شما که اسم رسانه فارسی زبان می کشید و از امروز شما را تحریم میکنم با اینکه چند بار تذکر دادم ولی شما...

    نظرات شما -
    • داریوش
      0

      فکر نمیکنم دیگه مردم ایندفعه مشارکت خوبی داشته باشن

  • علی
    0

    اگر جوانگرایی همین است که الان دارن انجام میدن و بدون رعایت قوانین و مقررات بر پستهای کلیدی و مدیریتی مینشانن و در حال عقده گشایی هستند و وصلند و پاسخگو نیستن، خداوند آخرعاقبت ما رو به خیر کند.

    نظرات شما -
    • Poj
      0

      جوانگرایی؟؟ ایا میشود زک دانشجوی پزشکی را کرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی؟؟ ایا میشود یک معلم تازه کار را که تازه دارد با اموزش پرورش کار میکند را به ریاست اموزش پروش منطقه،استان و... منصوب کرد؟؟ ایا میشه یکسرباز صفر را که نمیداند تفنگ چیست را وزیر دفاع کرد؟؟ ایا میشه دانشجوی اقتصاد را که دوکیلو گوجه هم برای خانه اش نخریده را وزیر اقتصاد کرد؟؟ میشود یک انترن پرستاری را رئیس بخش کرد؟؟ ایا میشه کسی که تازه مدرک علوم سیاسی گرفته و هیچ پست سیاسی ای نداشته را کرد رئیس فلان ارگان؟؟ مگه به دروغ ژاپن را به عنوان یک کشور جوانگرا معرفی نمیکنند در شبکه مجازی؟ خوب بروید ببینید تا متوجه شوید کم سن و سال ترین وزیر کابینه ژاپن62سال عمر داره. عزیزه من مشکله ما این هست که سره مارا به یک سری دروغ گرم میکنن و ماهم احساسی تصمیم میگریم. یک دانشجو باید اول مدرک بگیرد،بعد کارمند شود بعد مراحل ترقی را طی کند بعد یک مدیر شود و بعد تبدیل شود به یک مدیر با تجربه.واین تجربه نیازمند صرف عمر است.

  • حمید عاصفی
    0

    مستقلین به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند همیشه رأی فروشی می کنند مثل همین مجلس دهم که عملا مستقلین تابع شرایط و حزب باد بودند

    نظرات شما -
    • Poj
      0

      اخر مگر میشود مستقل بود ولی یک رئیس برلی خودشان انتخاب کنند؟؟؟ مستقل کسی است که خودش برای خودش تصمیم بگیرد و تابع هیچ حذب و شخصی نباشد حال اینکه مستقلین خودشان یک حذب شده اند.و رئیس هم دارند.

  • کنفیسیوس
    0

    اینکه آدمهای کارآمد و باسوادی باشن چندان مهم نیست . فقط دقت بشه افردی که تایید صلاحیت بشن حتما دو تابعیتی بوده و حداقل یکی از فرزندانشون آمریکا یا کانادا باشن .

  • محمدرضا عباسی
    0

    والا با این وضعی که ما داریم بیکاری گرسنگی بدبختی مستاجری لعنت بر آمریکا که تحریم میکنه لعنت به این دولت خودمون که هیچ عرضه ای نداره رای نمیدم

    نظرات شما -
    • یه نفر
      0

      دیگه تمومه ماجرا....

  • با افتخار احمدی نژادیم
    0

    تا زمانیکه دکتر احمدی نژاد تایید نشود ، صلاحیت تمامی انتخابات ها از نظر من مردود بوده و رفتن پای صندوق و جوهری کردن انگشتان را حتی چنانچه خود احمدی در انتخابات رای بدهد را نیز سرکار گذاشتن ملت و حرام می دانم.

    نظرات شما -
    • یه نفر
      0

      احمدی نزاد بیاد نصف بیشتر مردم از ایران فرار میکنن...شده بروند افغانستان اینکارو میکنن که گیر اون پایه گذار تحریم بیچارگی نیافتن...

  • علی
    0

    این بار باید خیلی مراقب باشیم نه به اصولگرا و نه به اصلاح طلب ها در عمل هیچکدام موفق نبودن،باید به کسایی رای بدیم که جوان و شجاع باشن و تا پاشون به مجلس رسید شروع به رانت خواری و پر کردن جیب های مبارک نکنن و شجاعت مخالفت با مفسدین و رانت خوار هارو داشته باشن مواطب باشیم دوباره سرمون کلاه نزارن،داماد رییس جمهور؟!!!!!فردوسی پور؟!!!!

    نظرات شما -
    • مردم
      0

      رأی نمیدیم خیلی بهرته تا حساب کار بیشتر دستشن بیاد....بدون مردم مسئول معنی نداره!!!

  • Poj
    0

    مگه میشه جوانگرایی کرد؟؟؟ اخر مگر میشودشخصی پست مدیریتی نداشته باشد و بلوغ سیاسی نداشته باشد و بیاید یک وزیر یا یک پست بالای مدیریتی بالا مثل ریاست ارگان های دولتی را برعهده بگیرد؟؟؟ این حرف را در همه جا میبینید مثلا مگر میشود یک دانشجوی پزشکی بیاید بشود رئیس دانشگاه علوم پزشکی؟ مگر میشود یک انترن را مدرک پرفسوری بدهی؟؟ مگر میشود یک دانش اموز را مدیر یک مدرسه کرد؟؟ مگر میشه یک معلم تازه کار را کرد رئیس اموزش پرورش یک شهر و... مگه میشه؟؟ مشکل همینجاست که ملت ما یک ملت احساسی هست و درنتیجه احزاب سیاسی هم با شعار های افسانه ای مثل جوانگرایی به ملت کلک میزنن. متاسفانه هم در داخل و هم درخارج دارن به ملت سره این قضیه کلک میزنن.مثلا در رسانه ها اینجور القا کرده اند که ژاپن بخاطر جوانگرایی پیشرفت کرده و مسعولین عالی این کشور جوان هستن.حرفی کاملا دروغ. چراکه کم سن وسال ترین وزیر در کابینه ژاپن62سال عمر دارد بنابر این کابینه ما جوان ترهم هست لکن ناکارامد. برخلاف شایعات شعار ژاپنی ها مدیرت با تجربه و ساختن با نیروی کارجوان است. و با این کار دارد از تمام سرمایه انسانیش استفاده میکند. یعنی پیرها با تجربه وبلوغشان تصمیم میگیرندو جوان ها هم میسازند. مسئله دیگر هم بحث مستقل بودن نماینده هاست: عزیزان مستقل هم کسی هست که ازادانه و بدون فرمان بردن از کسی یا حمایت از حذبی تصمیم بگیرد حال اینکه مستقلین خودشان یک حذب اند و حتی رئیس هم دارند. شاید اسمشان مستقل باشد لکن عملا مستقل نیستند. این هم یک دروغ سیاسی دیگر است برای بازی با مردم زود باور وعصبانی از دست اصول گرایان و اصلاحطلب.

  • ایرانی
    0

    فکر می کنید امید به بهبود و ضع معیشتی مردم هست ؟! چه فرقی می کند ؟چه کسانی بر ما حکومت می کنند .کافر یا مسلمان انقلابی یا ... وقتی به اسب مراد سوار می شوند.فقط چهار نعل بر مردم می تازند .هیچ کس در این کشور برای مردم داد نمی زند . مگر تاج و تخت شان به خطر افتد . حتی حدایگان ...

  • محمدمهدی بهادرمطلق
    0

    بنده با این عنوان کاملا موافقم "دورخیز چهره های غیرسیاسی برای فتح بهارستان / جوان ترها میدان دار انتخابات اسفند"

  • سعيدرستمى
    0

    باسلام وتشكر،بسيارى ازمردم كوچه بازاركه صحبت مى شودفقط دكتراحمدى نژادويارانش وكسانى كه راه اوراكه مبارزه بااشراف واشرافى گرى وكسانى كه نگاهشان ازبالا به پايين هست ومبارزه بازروزوروتزويرهستندوبه كشورومردم فكرمى كنند،كه باتاييددكتراحمدى نژادوجنبش به سوى بهارباشد،راى خواهيم وخواهندداد،براى شما هم راحت هست مى توانيددركوچه وخيابان ويايك نظرسنجى منوجه شويد،درودبردكترمردمى نژاداگرمى خواهيم يك انتخابات خوب داشته ومجلسى كه درراس امورباشد

    نظرات شما -
    • یه نفر
      0

      اون بسیار که میگی دور و برخودتو فقط حساب کردی لابد!!!!!!!!!

  • یه نفر
    0

    من به سهم خودم به هیچکدوم دیگه اعتماد ندارم هرکی بیاد فکر خودش و خانوادشه ...هیچکدومشون فکر مردم نیستن و به جز گند زدن به همه چی کاری نمیکنن....من به سهم خودم از این به بعد رأی نمیدم ...نه طرفدار غربم نه شرق نه آمریکا نه هیچ فرقه دیگه ...من ایرانیم ولی دیگه ناامید...........

  • س
    0

    سیاسیون پیر و پوسیده و کثیف اصلاح طلبان باید جایش را به جوانهای انقلابی و متهد و جهادی بدهد تا مملکت از این فلاکتی که اصلاح طلبان درست کردن در بیام

  • علی
    0

    آقا من یه پیشنهاد دارم ببینید مجلس دوازدهم ناکارآمدترین و فشل ترین مجلس تاریخه اینو همه قبول دارن پس باید یکبار برای همیشه این سیستم ناکارآمد از مجلس کنار گذاشته بشه وسیستم جدیدی تعریف بشه مثلا مجلس یه فراکسیون واحد داشته باشه به اسم فراکسیون نخبگان دلسوز وطن،همین والسلام،فراکسیون امید و مستقلین و اینا جممع شه یکبار برای همیشه،اینطوری فراکسیون واحدیک هدف خواهد داشت که اونم حل مشکلات و پیشرفت کشوره نه پیشبرد اهداف حزبی ،از اول به جای لیست امید و لیست فلان و بهمان بیاید لیست برای کمیسیون های مختلف درست کنیم برای کمیسیون اقتصاد یک لیست از افراد زبده و نخبه اقتصاد کشور داشته باشیم و برای کمیسیون بهداشت و درمان ،صنایع و بقیه کمیسیون ها از قبل افراد رو گلچین کنیم و با برنامه های دقیق نماینده های زبده و کارشناس روانه مجلس کنیم نه یه عده سود جو و منفعت طلب از همون ابتدا اعضای کمیسیون های مختلف با برنامه ریزی و هماهنگی با رای خود مردم انتخاب بشن و برای کار و تلاش به مجلس ورود کنن و با انگیزه خدمت، رییس مجلس هم یه نماینده باشه و هر سال هم عوص بشه تا کسی به مقام کبریایی سوق داده نشه که به خودش اجازه بده راسا تصمیم گیری کنه کارش نظم دادن به جلسات مجلس باشه و بی تکلف و مردمی باشه از همین امروز اساتید فرا جناحی (مثل استاد پناهیان ،استاد عباسی،استاد رائفی پور ـیاسر جبرائیلی ،یامین پور و... بقیه )ورود کنن و تیم هایی رو تشکیل بدن برای شناسایی نخبه ها و زبده های اهل فن در کلیه شهر ها و اونهارو دسته بندی کنن و لیست ها تحت عنوان لیست کمیسیون های مختلف اعلام بشه تا مردم با این افراد خبره آشنا بشن و برای تبلیعات هم لازم نیست هیچ هزینه ای بکنن خود مردم وارد میدان میشن و مجانی براشون تبلیعات میکنن تا هزینه های سر سام آور تبلیغاتی هم تو این شرایط اقتصادی صرفه جویی بشه ،جسارتا هیچکدام از نماینده های فعلی داوطلب نشن چون به غیر از تعدادانگشت شمار بقیه بهتره بازنشسته بشن و کلا کنار گذاشته بشن تا ننگ مجلس دوازدهم رو از ذهن ها پاک کنیم دوست عزیزی که از اقای احمدی نژاد اسم بردن هم بدونن دوران سیاسی ایشون تموم شده و اگر واقعا دلسوز نظام هستن بیان در خط رهبری و فعالیت کنن و نکته آخر اینکه احزاب سیاسی بهتره منحل بشن و نخبه های اونها اگر طالب خدمت هستن وارد سیستم جدید شده و در فراکسیون نخبگان دلسوزه نظام فعالیت کنن والا ما رو به خیر اونها امیدی نیست نکته ضروری تر اینکه نماینده های جدید به هیچ عنوان دو تابعیتی نبوده و در ایران تحصیلکرده باشن و فرزندانشون هم در خارج نباشن

  • جامی
    0

    سرتا پا همه ازیک قماشندنه این. خوبه نه ایشون لعنت به هردوتاشون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها