حرکت قطار بین‌المللی تهران-وان از امروز/قیمت بلیت فعلا 225 هزار تومان

قطار بین‌المللی تهران-تبریز-وان امروز راه‌اندازی شد و پیش‌بینی می‌شود قطار تهران-آنکارا نیز تا 10 روز آینده راه‌اندازی شود.

حرکت قطار بین‌المللی تهران-وان از امروز/قیمت بلیت فعلا 225 هزار تومان

22 خردادماه امسال بود که معاون مسافری راه‌آهن در نشست خبری از راه‌اندازی قطار‌ تهران‌ - وان از ۴ تیرماه و همچنین قطارهای تهران - آنکارا خبر داد.

میرحسن موسوی گفت که قطار تهران - آنکارا با واگن‌های چهار تخته و چهار ستاره از تهران تا ایستگاه وان مسافران را جابه‌جا می‌کند، در ایستگاه دریاچه وان مسافران ۳.۵ ساعت با فریبوت در کشتی تا تات‌وان می‌روند و از تات‌وان تا آنکارا، کشور ترکیه قطار چهار تخته اختصاص می‌دهد.

به گفته معاون مسافری راه‌آهن مدت زمان سیر قطار تهران - آنکارا ۶۰ ساعت و تهران - وان ۲۰ تا ۲۲ ساعت خواهد بود.

موسوی همچنین درباره قیمت‌ بلیت این قطارها نیز گفت که نرخ‌ها طبق مقررات بین المللی است که برای تهران - آنکارا ۴۳ یورو و تهران - وان ۲۰ یورو در نظر گرفته شده است و قطارها از سوی شرکت رجا اختصاص می‌یابد.

*حرکت قطار بین‌المللی تهران-وان از امروز

‌امروز و با همکاری سه جانبه راه‌آهن‌های ایران و ترکـیه و شرکت رجا، ‌قطار بین‌المللی تهران-وان‌ راه‌اندازی شد.

در مراسم راه‌اندازی این قطار، مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا ‌گفت: قطار تهران-تبریز-وان ساعت 9:30 صبح امروز دوشنبه از تهران حرکت کرد‌‌ و شامگاه امروز به شهر تبریز می‌رسد.

به گفته محمد رجبی‌ قطار یاد شده از ایستگاه تبریز نیز مسافرگیری و ساعت 22:30 به سمت ایستگاه مرزی رازی حرکت می‌کند، مسافران در ایستگاه رازی از قطار پیاده شده و تشریفات گمرک و گذرنامه (خروج از ایران) را انجام می‌دهند، سپس قطار به سمت ایستگاه مرزی کاپیکوی در راه‌آهن ترکیه حرکت کرده و در این ایستگاه نیز مسافران از قطار پیاده شده و تشریفات گمرک و گذرنامه (ورود به کشور ترکیه) را انجام خواهند داد و بر اساس توقفات مرزی و تشریفات اعلام شده در هر ایستگاه، حدود دو ساعت این مراحل طول می‌کشد.

مدیرعامل رجا گفت: قطار پس از حرکت از ایستگاه کاپیکوی حدوداً ساعت 8:00 صبح روز سه‌شنبه به وقت ترکیه وارد ایستگاه مقصد یعنی وان می‌شود که در مجموع مدت زمان انجام این سفر در مسیر رفت یا برگشت حدودا 24 ساعت است.

رجبی در زمینه روش‌های خرید بلیت می‌گوید: امکان خرید بلیت این قطار از همه کانال‌های فروش بلیت قطار از جمله دفاتر فروش سامانه ۱۵۳۹ و سایت رجا امکان‌پذیر است.

به گفته مدیرعامل رجا ‌قیمت بلیت قطار تهران- وان در حال حاضر با احتساب تخفیفات قابل ملاحظه نسبت به نرخ اصلی آن که در جدول کرایه‌های مشترک راه‌آهن‌های خاورمیانه، در مسیر رفت یا برگشت (بلیت یکسره) به میزان 225 هزار تومان بزرگسال و 130 هزار تومان خردسال است که البته تخفیفات ارائه شده به صورت موقت است.

پیگیری خبرنگار فارس حاکی از آن است که قطار تهران-آنکارا نیز تا 10 روز آینده راه‌اندازی می‌شود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها