چقدر موافق بازگشت رئیس جمهور سابق به عرصه قدرت هستید؟

۱۴ سال از نهمین انتخابات ریاست‌جمهوری گذشت/ میراث محمود احمدی‌نژاد چه بود؟

دوره دوم نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در چنین روزی برگزار شد و محمود احمدی‌نژاد توانست در مقابل اکبر هاشمی‌رفسنجانی اکثریت آرا را از آن خود کند و پیروز انتخابات شود.

۱۴ سال از نهمین انتخابات ریاست‌جمهوری گذشت/ میراث محمود احمدی‌نژاد چه بود؟
این رخداد نه‌تنها یک شوک سیاسی محسوب می‌شد، بلکه حکایت از سیاست‌های نادرست انتخاباتی جریان اصلاحات داشت، زیرا سه نامزد اصولگرای حاضر در انتخابات شامل علی لاریجانی، محمدباقر قالیباف و محمود احمدی‌نژاد مجموعا ۱۱ میلیون‌و ۵۲۱ هزار‌و ۳۳۳ رأی و چهار نامزد اصلاح‌طلب شامل مهدی کروبی، مصطفی معین، محسن مهرعلیزاده و اکبر هاشمی‌رفسنجانی مجموعا ۱۶ میلیون‌و ۶۵۴ هزارو ۶۴۲ رأی داشتند و این ارقام نشان می‌دهد که اگر اصلاح‌طلبان بر یک نامزد واحد تمرکز می‌کردند می‌توانستند به‌راحتی برنده انتخابات باشند.

حتی اگر هاشمی آن زمان را اصلاح‌طلب ندانیم، باز هم اگر جناح اصلاحات از میان کروبی، معین و مهرعلیزاده یکی را برمی‌گزید، نتیجه طور دیگری می‌شد؛ هرچند گفته می‌شود که مهرعلیزاده به تصمیم خود و نه با نظر اکثریت سران اصلاحات وارد انتخابات شد؛ به‌خصوص آنکه اصلاح‌طلبان همچنان دارای سرمایه اجتماعی بالایی بودند، زیرا وقتی به همین اعداد نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که اکثریت جامعه پس از هشت سال ریاست‌جمهوری محمد خاتمی از جریان اصلاح‌طلب رضایت نسبی داشتند و این پیام را منتقل کردند که خواستار ادامه اندیشه اصلاح‌طلبی در ایران هستند.

انتخابات با پراکندگی آرای اصلاح‌طلبان و آرای متزلزل اصولگرایان به دور دوم کشیده شد تا در سوم تیر سال ۸۴ محمود احمدی‌نژاد با رأی سلبی مردم به هاشمی و نه رأی ایجابی به شخص او از این آب گل‌آلود ماهی خود را بگیرد و بدون هیچ شناسنامه خاص و موفق سیاسی به مقام ریاست‌جمهوری دست یازد.

معلق‌بودن حکم شهرداری

احمدی‌نژاد که تا پیش از ریاست‌جمهوری‌اش مهم‌ترین تجربه مدیریتی خود را در عرصه شهرداری تهران گذرانده بود، شهردارشدنش نیز خالی از حاشیه نبود. هنگامی که وزارت کشور حکم شهرداری او را تأیید کرد، وزارت اطلاعات وقت در پاسخ استعلام‌های لازم، سکوت کرد و هیچ پاسخی نداد، اما اسماعیل گرامی‌مقدم نماینده مجلس هفتم علت سکوت وزارت اطلاعات دولت خاتمی را وجود پرونده سوآپ نفت در دوران استانداری احمدی‌نژاد در اردبیل دانست.

گرامی‌مقدم بعد‌ها گفته بود که عبدالواحد موسوی‌لاری، وزیر کشور وقت و علی یونسی، وزیر اطلاعات وقت در جریان این پرونده به صورت ریز بودند و به این دلیل حدود ۴۵ روز حکم شهرداری احمدی‌نژاد را معلق نگه داشتند.

اکنون که ۱۴ سال از انتخابات سال ۸۴ می‌گذرد، احمدی‌نژاد چهره جدیدی به خود گرفته است و سعی می‌کند حالا که دیگر در قدرت نیست با اپوزیسیون‌نمایی، خود را فردی تحول‌خواه معرفی کند، درصورتی‌که سابقه او نشان می‌دهد هیچ اصلاحاتی از مسیر افکار بی‌ثبات احمدی‌نژاد نمی‌گذرد

احمدی‌نژاد در دوران شهرداری خود نیز مدام در پی فشار به نهاد‌های فرهنگی تحت نظارتش بود و مدام با فشار بر فرهنگ‌سرا‌ها سعی می‌کرد آن‌ها را به اندیشه‌های خود نزدیک کند. چنین شخصیتی با چنین کارنامه‌ای توانست در میان ناهماهنگی‌های اصلاح‌طلبان به پیروزی برسد.

تنش‌آفرینی بین‌المللی

دوره نخست احمدی‌نژاد نیز مانند دوره شهرداری‌اش بی‌حاشیه نبود. احمدی‌نژاد در چهار سال نخست دولتش با طرح موضوعات بیهوده و تنش‌زا چهره بین‌المللی ایران را از «گفت‌وگوی تمدن‌ها» به تحریم‌ها و قطع‌نامه‌های متعدد شورای امنیت تبدیل کرد و اوضاع سیاست خارجه را به پرتگاه بند هفت منشور ملل متحد برد و در پاسخ به انتقاد‌ها می‌گفت که تحریم‌ها کاغذپاره‌هایی بیش نیست یا آنکه در شرایط بحران هسته‌ای به‌جای آرام‌کردن فضای دیپلماتیک با طرح موضوعات بی‌نتیجه‌ای مانند نفی هولوکاست عموم کشور‌ها را علیه ایران و له اسرائیل متحد کرد یا آنکه با سخنان غیرمنطقی و خیال‌پردازانه‌ای مانند «احساس‌کردن هاله نور دور سرش» در مجمع عمومی سازمان ملل، شأن رئیس‌جمهوری ایران را به یک انسان خرافی تقلیل داد؛ شأنی که در همان سازمان ملل و در زمان محمد خاتمی تا سرحد گفت‌وگوی تمدن‌ها بالا رفت.

سیاست‌های نابهنگام و ویرانگر محمود احمدی‌نژاد به همین‌جا ختم نشد و در حوزه داخلی با اتخاذ تصمیم‌های نادرست پولی و بانکی تورم را به شکل فزاینده بالا برد و در اعمال برداشتن یارانه‌ها پیشنهاد‌های بسیاری از نخبگان را نادیده گرفت و بدون پیش‌زمینه‌های لازم آن طرح را اجرا کرد تا پس از آن نه‌تن‌ها پول حاصل از آزادسازی قیمت‌ها و حذف یارانه‌های کالا‌های اساسی صرف زیربنا‌ها نشود، بلکه فساد روزافزون ایجاد شود.

در حقیقت فساد اقتصادی یکی از مهم‌ترین میراث‌های دولت احمدی‌نژاد بود که حتی بعد از او نیز متوقف نشد. او حتی خلاف نظر کارشناسان ذی‌صلاح در اقدامی عجیب سازمان برنامه و بودجه را منحل کرد. احمدی‌نژاد در حوزه فرهنگی نیز به‌شدت بسته عمل می‌کرد. در دوره او برخی از روزنامه‌ها توقیف شدند و از پخش تعدادی از فیلم‌های سینمایی ممانعت به عمل آمد. حتی در دولت او خانه سینما تعطیل شد تا اوج سلیقه‌گرایی و دخالت دولت در تمام امور بر همگان ثابت شود.

ترویج فرهنگ دروغ‌گویی

مشکل احمدی‌نژاد فقط به چنین مسائلی محدود نمی‌شود و میراث ناپسند بزرگ او باب‌کردن دروغ در عرصه سیاسی است.

او از یک سو نشریات را می‌بست و در همان زمان از آزادی بیان موجود در کشور سخن می‌گفت: یا در مقابل آیت‌الله جوادی‌آملی مدعی وجود هاله نور دور سرش شد و چند روز بعد و در‌حالی‌که فیلم سخنانش و طرح این ادعا وجود داشت، در گفت‌وگویی منکر سخن خود شد و گفت: چنین چیزی نگفته‌ام یا بدون هیچ سندی ادعا می‌کرد که از تمام کشور‌های جهان به ما مراجعه می‌کنند تا تجربیات اقتصادی‌مان را در اختیارشان قرار دهیم یا از نوجوانی حرف می‌زد که در منزل انرژی هسته‌ای تولید می‌کرد.


این مسائل مربوط به ادعا‌های بی‌دلیل او می‌شود که اساسا معلوم نیست علت اظهار چنین سخنان غیرعقلانی و بیهوده‌ای چیست؛ اما او در سطح کلان هم همین رویه را در پیش می‌گرفت و تورم، بی‌کاری، بحران‌های بین‌المللی و... را سراسر انکار می‌کرد؛ مثلا می‌گفت: «تحریم‌ها به لطف خدا در وضع مردم هیچ اثر بدی نداشته و مردم اصلا مفهوم تحریم را نمی‌دانند چیست».

دوران طغیانگری

موضوع دیگری که مشخصا در دولت دوم احمدی‌نژاد به وجود آمد، تقابل او با نهاد‌های نظام بود، به‌نحوی‌که معلوم نبود چرا علیه پایگاه متبوعش طغیان کرد و تمام قواعد و عرف سیاسی را کنار گذاشت و به یک دولت خودرأی تبدیل شد. او حتی از اجرای قوانین مصوب مجلس نیز سرباز زد و هر قانونی را که مخالف آن بود، کنار می‌گذاشت.

جالب این است که بسیاری از نیرو‌هایی که همواره از او حمایت می‌کردند، تازمانی‌که او چنین روحیه طغیانگری پیدا نکرده بود، هیچ انتقادی به دولت نمی‌کردند و از زمانی که احمدی‌نژاد پای از حریم قواعد مرسوم سیاسی بیرون گذاشت، همه مدافعانش علیه او انتقاد کردند؛ برای مثال آیت‌الله مصباح‌یزدی، بعد از سرپیچی‌های مداوم از عرف سیاسی ایران، از او برائت جست. شاید اکثر نیرو‌هایی که امروز با عنوان پایداری‌ها می‌شناسیم، مشمول همین حالت شوند.

به‌هرروی اکنون که ۱۴ سال از انتخابات سال ۸۴ می‌گذرد، احمدی‌نژاد چهره جدیدی به خود گرفته است و سعی می‌کند حالا که دیگر در قدرت نیست با اپوزیسیون‌نمایی، خود را فردی تحول‌خواه معرفی کند، درصورتی‌که سابقه او نشان می‌دهد هیچ اصلاحاتی از مسیر افکار بی‌ثبات احمدی‌نژاد نمی‌گذرد، زیرا تاریخ جزءبه‌جزء ناکارآمدی‌های او را در صفحات خود ثبت کرده است و شاید هیچ‌کس بحران‌هایی را که از جانب محمود احمدی‌نژاد برای کشور و مردم ایران ایجاد شد، از یاد نبرد.

منبع: روزنامه شرق

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 79
  • معرفت
    0

    این متنها را باعکسی که گذاشتید برای نسل های بعد نگهدارید انها مردمانیا ند که نه شمارا میشناسند نه احمدی نزاد را .شاید باور کنند

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      من اینو میفهمم در زمان احمدی نژاد طبقه پایین راحتر زندگی میکردند منهم یک کارمند بودم راحت زندگی مکردم تنها دردوره احمدی ماراحت زندگی کردیم در بقیه درها همیشه مشکل داشتیم شما را به خدا کمی انصاف داشته باشید احمدی نژاد دزد نبود

  • بابک پارسایی
    0

    درود براحمدی نژاد زحمتکش ترین دولت ایران وحامی مستضعفین

    نظرات شما -
    • حسن
      0

      واقعا دست مریزاد

    • کاربر ناشناس
      0

      احمدی نژاد مردبود

  • بیگی
    0

    این تحلیل آبکی وبسیار مغرضانه و هرآنچه که دراین مقوله گفته شد نه تنها در دولت روحانی کم نشده بلکه به افتضاح هم کشیده شده. خجالت بکشید مردم دیگه هالو نیستن کمی انصاف لازم است.

    نظرات شما -
    • حسن
      0

      احسنت

    • محمد
      0

      واقعا به شما هم میگن آدم، هرجا که منافع شما تامین بشه برای اون شمشیر می زنین فقط به درد لای جرز می خورید که کاش آقای دکتر احمدی نژاد تو مسکن مهر برای شما خالی می ذاشت درود بر عدالت و درود بر احمدی نژاد

  • ...
    0

    باج ندادن به مفاسد و جیره خورانی چون شما چنین مطالب و افتراهایی نیز درپی خواهد داشت. این مطلب رقیق تر از کشک بدرد هیچ آشی نمیخوره. اگه تشنه ی قدرت و سهمین بذارین دم کوزه آبشو بخورین

  • غلامرضا
    0

    احمدی نژاد بد درست شما از کارهای خوب روحانی بگید شرمنده شیم چطوره

  • کاربر ناشناس
    0

    دولت احمدی نژاد دولتی مقتدر بود اما اکنون اقای روحانی چه برسر این مملک اورد فحشا و بد حجابی وبی حجابی کامل رونق داد کشور را نابود کرد مردم خوار و ذلیل کرد این دولت ضعیف و ناتوان است اگر چند گوسفند هم بهش بسپاری گرگ خوار می شود درو بر احمدی نژاد

  • محمد
    0

    احمدی نژاد هرچقدر بی سواد و بد بوده باشه باز بهتر از این روحانی بود ما روستایییها بهترین دوره رو دوره احمدینژاد میدونیم تمام مشکلاتمونو حل کرد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      احمدی نژاد یارویاور محرومین و مستضعفین وروستاییان بوده و هست کورشود چشمی که نتوانددیدروحانی هم طرفدار مستکبرین وفودالها واقازاده هاست

  • کاربر ناشناس
    0

    احمدی نژاد کشورهای عربی ازش حساب می بردند در حال حاضر فساد اقتصادی و گرانی و بیکاری ایران را نابود کرده

  • کاربر ناشناس
    0

    هرکجا اصلاح طلب وارد شد مانند کشوری شد که امریکا دخالت کرد

  • محمد
    0

    تاریخ مشکلی دارد به نام معاصرت و در کشور ما این مشکل بیشتر خود نمایی می کند تا وقتی کسی قدرت دارد همه نوکرم چاکرم تو بهترینی چه سری چه دمی عجب پایی می گویند و وقتی قدرت نباشد شروع به بد گویی می کنند آن چنان که نگو و نپرس

  • مجید
    0

    به نظر مردم احمدی نژاد رونمیشه باروحانی مقایسه کرد چون کارهایی که احمدی نژاد برای توی یک سال مردم انجام داد روحانی توی این چند سال که ریس جمهوره انجام نداده فقط سخنرانی میکنه مردعمل نیست.دردوران احمدی نژاد مردم سرپناه که داشتن وتوانستند جوانها خانه داربشن واواره نشدن اماوای ازدولت روحانی...که میخواهد بامذاکره امریکایی هابیایند برای جوانها خانه بسازند

  • محمد
    0

    خواهشااحمدی نژاد رو بدنکنید یکی که ازته دل کاربرای مردم انجام میداد

  • کاربر ناشناس
    0

    جالبه اول سوال میکنید که باشد یا نه و بعدش شروع میکنید به دروغ و افترا کمی هم انصاف چیزه خوبیه ای کاش سوال اولو نمیکرده و تحلیل خودتونو مینوشتی !!!

  • مهدی
    0

    اینقدر که به خودتون اجازه توهین و قضاوت میدین،اجازه بدین بیاد تو تلوزیون از خودش دفاع کنه،4 تا میگم میگم میگه از ترس خودتونو خیس می کنید

  • kaj
    0

    مزخرف ترین تحلیلی که تا به حال شنیدم در رابطه با دولت نهم و دهم نتانیاهو هم اگر تحلیل میکرد این مقدار مغرضانه نمینوشت لطفا اسم نویسنده را بنویسید تا ما هم با این(شششششیرین بیان ) آشنا بشیم میزان کار آیی این دولت نسبت به دولت احمدی نژاد صفر است و به همین علت با عقده نوشته شده و این متن نشان دهنده میزان عقده شما از احمدی نژاد است

  • رضا
    0

    باید خجالت بکشندکسانیکه ،در مورد تهمت های که به احمدی نژاد میزنن....

  • رحیم شکاری
    0

    احمدی نژاد ازمردم وبرای مردم بود هیچ کس نتواسته ونمی تواند مثل احمدی نژاد باشد

  • حسن
    0

    خداوندا تو شاهدی که احمدی نژاد یه مرد بود ولی روحانی و اصلاح طلبان نوکر آمریکا هستند روحانی بجز دروغ چکاری انجام داده

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      حداقل معرفت داشتند آنقدر به نعل گردید یکی هم به سنگ میزدی ،مرگ مخصوصا برای چیره خوارهایی مثل کسایی که مطلب فوق را تهیه کردند واژه بسیار کمیه

  • حسن
    0

    اگه ده نفر مثل احمدی نژاد داشتیم کشور ما گلستان میشد افسوس که نمیگذارند آدمهای زحمتکش وارد عرصه بشه فقط دروغگویان و تهمت زنان خوب بلدند نواقص خودشان را به گردن دیگران بیندازند

  • حق
    0

    کسی که علیه دکتر احمدنژاد این مزخرفات را نوشته بوی از انسانیت نبرده احمد نژاد مرد عمل به گفته هایش بود یک تارموی احمد ی نژاد به هزار روحانی فاسد می ارزد درد وبلای او به سر روحانی ودولت فاسدش بخورد درود خدا وخلق خدا بر احمدی نژاد عزیز لعنت خدا وخلق خدا برروحانی

  • اکبر
    0

    لطفا اینقدر چرت و پرت تلاوت نکنید. سگش شرف دارد به این دولت. مگه نمیگین فاسد اقتصادی؟تو این 8سال چه غلطی کردند بجز اینکه مردم رو بیچاره کردند و پولهارو به خارج از کشور بردند. لطفا خفه شین دیگه...

  • مرتضی محمدبیگی
    0

    والله بالله و تالله نمیتونید احمدی نزاد رو از قلب ملت بیرون کنید و دیگه هم نمیتونید تو قلب ملت جا باز کنید،پس زور اضافه نزنید.عزت از آن خداست که برای رسول صلوات الله علیه و مومنین قرارداده است پس تلاشتان بیهوده است.بازگردید به آغوش ملت

  • رضا
    0

    روزی که خداوند به ملت ایران لطف کرد

  • محسن
    0

    احمدی نژاد مرد بود حالا که دستش کوتاه شد این همه بدگویی و افترا حقش نیست.روحانی داره ایران رو به پرتگاه می‌ کشونه .

  • کاربر ناشناس
    0

    آقای که دست به قلم میشی هرچه که دوست داری میگی شما و اقای روحانی تون چکار کدردید چه بلاهایی سر مردم آوردید واقعا خجالت خوب چیزی بقیه مملکت بفروشید یا ببرید کانادا دزدهای کثیف ولی احمد نژاد همون 45تومانی روکه داد بداد مردم بدبخت روستا ها رسید روحانی چکار کرد شما جیرخارهای کثیف باید خجالت بکشید وحروف نزنید

  • کاربر ناشناس
    0

    واقعا خجالت بکشید بسه دیگه دروغ گوها کثیف

  • کاربر ناشناس
    0

    روحانی بایدریاست راکناربگذاردویااینکه استیضاح شود.

  • عیسی علایی
    0

    لطفا به نظرمردم احترام بگذارید ؛

  • علی
    0

    احمدی نژاد تنها ریس جمهوری بود که انقلاب از ریل خارج شده را به روی ریل خود انداخت فقط احمدی نژاد محبوب قلب هاست درود بر احمدی نژاد ساده زیست

  • جاوید
    0

    واقعا اگه مسکن مهر نبود الان وضع مردم چطور بود.دست خیلی از مفت خورها در دولت ایشان از بیت المال قطع گردید.حرفش با عملش یکی بود.اقا انصاف هم چیز خوبیه

  • حسن
    0

    من یه کارگر م نه سیاسیم ولی در زمان احمدی نژاد هیچ مشکلی نداشتم حالا نمیتوم یه کیلو گوجه هم بگیرم خدا خدا لعنتش کنه که اینقدر به ملت دروغ گفت عمل کرد ایشان باعث نابودی اصلاح طلبان شد

  • جاوید
    0

    بنده در دوره اقای احمدی نژاد خانه ای را به قیمت 80میلیون خریدم الان باید 1.5میلیارد تومان بخرید .اولین کاری که ایشان انجام داد این بود که دست خیلی از مدیرانی که سالها در یک پست جا خوش کرده بودن رو قطع کرد که همین افراد شروع به تخریب ایشان کردند.کدام دولت اینکار رو توانسته انجام بده.

    نظرات شما -
    • آشنا
      0

      درود بر احمدی نژاد ، حمایت کنید تا چشم دوشمنان اش کور بشه

  • جاوید
    0

    یکی از وزرای سابق این دولت بارها گفته بود که مسکن مهر خیانت بزرگی در کشور بود باید در جواب ایشان گفت شما که هفت سال مسئولیت مسکن مردم رو داشتید چکار کردید ایا جز به علت بی تدبیری شما جوانان امروز ارزوی داشتن مسکن مهر را دارند.

  • مهدی
    0

    طوری که تووامثال توازیک خادم به تمام معناتحلیل میکنی احتمال زیادشاه روهم شماشیطان ساختیدمگر غیراینه که ازدوران احمدی نژادهنوز خیلی هازنده هستندوتاریخ گویا حقایق هست ببندیددهن کثیف تان رو

  • آشنا
    0

    درود بر احمدی نژاد ، جلوی زور گویی و دله دزدی اینها ایستاده

  • محمد علی مسیبی
    0

    نویسنده فکر کنم اسرائیلی بوده

  • احسان
    0

    سگ زرد برادر شغاله

  • کاربر ناشناس
    0

    موافقیم شدیدا

  • علیرضا
    0

    نویسنده این من حسن روحانیه.

  • مهدی رمضانی
    0

    با سلام مطالب فوق کاملا مغرضانه بوده و آقای دکتر احمدی نژاد انسانی از هر لحاظ سالم و عالی است و شخصا از خواندن مطلب فوق فقط یک طرز فکر افراطی را مشاهده کردم که فقط در حال القا افکار پلید خود به دیگران است درود بر عدالت احمدی نژادی و مرگ بر افرادی که فقط دنبال منافع شخصی خود هستند

  • ایلیا
    0

    نویسنده عزیز معلومه دل پری از احمدی نژاد داریا ، قطعا دیگه این کشور خدوم تر و دلسوزتر از احمدی نژاد به خودش نخواهد دید

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      احمدی نژاد مرد بود وفقط به فکر محرومین بود و از جنس مردم

  • بهروز عظیمی
    0

    بله مردم ایران از یاد نمی‌برند . بی‌چشم و رویی امثال شما روشن‌فکر نمایان را ...

  • امیر
    0

    مگر اینطور نیس ک مردم باید انتخاب کنند و مردم باید نتیجه نهایی رو مشخص کنند حیف وقتی ک صرف این متن مغرضانه و پر از کینه کردم به شخصه واقعامتاسفم از اینهمه کینه نسبت ب مردی از جنس رجایی مردی خادم دلسوز خدمتگذار و سرشار از کارنامه موفق و این رو خارجی ها خیلی بهتر از این نویسنده متن درک کردند..محبوبیت خریدنی نیست..درود و سپاس ب بزرگ مرد محبوب خادم و دلسوز کشورم دکتر احمدی نژاد

  • امیر
    0

    مگر اینطور نیس ک مردم باید انتخاب کنند و مردم باید نتیجه نهایی رو مشخص کنند حیف وقتی ک صرف این متن مغرضانه و پر از کینه کردم به شخصه واقعامتاسفم از اینهمه کینه نسبت ب مردی از جنس رجایی مردی خادم دلسوز خدمتگذار و سرشار از کارنامه موفق و این رو خارجی ها خیلی بهتر از این نویسنده متن درک کردند..محبوبیت خریدنی نیست..درود و سپاس ب بزرگ مرد محبوب خادم و دلسوز کشورم دکتر احمدی نژاد

  • Hossein Gh
    0

    چقدر گرفتی این همه بدگویی کنی؟ والله خیلی پر رو و بی شعوری؟!!؟!

    نظرات شما -
    • مصطفی
      0

      اونی که به احمدی نژاد بی احترامی می کنه اگه الان پولداری درمیاره زمان احمدی پولدارشده بابا قبول هرچه که بود ولی ب فکر مردم بود یانه انصاف بود یانبود

  • سیداحمد
    0

    احمدی نژاد با انجام بعضی کارهایش مثل یارانه وسهمیه کردن بنزین و سوبسید دادن به بعضی القام مثل آب و برق و گاز و دارو و خدمات پزشکی که به دست مردم ارزانتر برسد و اما نرسید و سر مردم راه کلاه گذاشتن و حال وضع و اوضاح هم بهتر نشده و بلکه بدتر از قبل شده در اصل قانون ریشه خراب است اگر توانستند ریشه را از آفت پاک کنند این درخت اسلام و ایران جان تازه ای به خود گرفته و دوباره به ثمر می شیند ولی اما اگر این فتنه انگیزانی که به ریشه اسلام افتاده اند بخواهند که راحت جولان دهند و کسی جلودارشان نباشد ذره ذره ریشه اسلام را خوشکانده و در نتیجه به مرگ آن می انجامد اقتدار هر ایرانی حمایت از دین و جان و خاک و مال اوست اگر به غیر این باشد دیگر امنیتی وجود ندارد

  • فردین‌ مرادی
    0

    من‌احساسم‌ازنویسنده‌این‌است‌¿ یازیرمیزی گرفته؟ یایک دزدبدشانس بوده‌کهدروقت‌ریاست‌دکتراحمدی‌نژاد صاحب‌میزوصندلی‌اداره‌ای‌بوده؟ ولی‌احساسم‌درمورد دکتراحمدی‌نژاد تنهامدیرسالم‌‌وکارامدبرای‌ایران‌وایرانی که‌بافداکردن‌خوددران‌هشت‌سال‌برای مردم‌وطنش‌جلوی‌باطل سینه سپرکرد نتیجه خدا٪٪ وطن٪٪ رهبر٪٪احمدی نژاد٪٪٪پایداروسلامت

  • امین
    0

    هرکس که به فکر مردم باشه عاقبتش این میشه .

  • بهنام
    0

    اینا رو همش خودت گفتی یا...؟عجب هیولایی بوده این بابا مانمی دونستیم .خجالت نمیکشین با این مزخرفاتی که گفتین؟حالا خوبه مردم همه رو با پوست و گوشت خودشون لمس کردن ،اگه کسی واقعا تو این مملکت به فکر مردم بودو هس همین آقای احمدی نژاد هس ،لااقل دزد نبود ،جناب به اصطلاح تحلیلگر همین الان برو ببین احمدی نژاد کوجا زندگی میکنه ،بقیه ی آقایون کوجا ،حرف مفت میزنیا.بعدشم اونکه باید آقای احمدی نژادرو قبول داشته باشه تو و امثال شما نیستین،اکثریت قشر محروم جامعه اند که قبولش دارن ،محبوبیت باید خدایی باشه نه اینطوری که اینا میگن خوشگل زورکی .

  • کاربر ناشناس
    0

    آب ازسرچشمه خراب است.

  • سهیل
    0

    رسانه خبر فوری را به عنوان صدای اصلاحات باید شناخت چرا که روزی نیست خبری در این سایت منتشر نشوود که در آن به تمجید از اصلاح طلب ها نپرداخته باشند . واقعا تا کی میخواهید تخریب کنید . این آقای روحانی مگه برای ملت چه کرده . چندرغاز یارانه ای که ثمره احمدی نژاد بود هم میخواست از دست ملت بگیره . تورم و افزایش نرخ دلار و نبود پایگاه واحدی که نظارتی بر بازار داشته باشه و افزایش فساد و ظلم در حق مردم از ثمرات اصلاحات برای این قشر ضعیف هست .

  • ایرج
    0

    بعد از انقلاب ابران هیچ ریس جمهوری به خوبی و مردمی بودن.خدمتگزارتر.عدالت محورتر .خادم قشر محرومین و........ دولت آقای احمدی نژاد نبوده واینو همه مردم ایران میدانند و قدردان زحمات ایشان بودند و هستند و اگر این مسولین کنونی و نمایندگان مجلس از ایشان انتقاد میکنند همه مردم میدانند که اینا سیاه بازی است و مردم دست این آقایون را خوندند. اگر توی نظام جمهوری اسلامی الان یه مرد باشه اونم فقط دکتر احمدی نژاده که محبوب دل مردمه

  • احمد
    0

    آفرین به این هوشت خبر فوری ،با توجه به متن بالا و نظر بازدید کننده ها معلوم شد کی مقبول مردمه کی منفور مردمه ،نظر سنجی خوبی بود،فقط همین رو بگم اوناییکه از آقای دکتر احمدی نژاد متفرن همین هایی هستن که الان سرکارن و مشغول چاپیدن و خیانت کردن به این ملک و ملتن،این دولت حال حاضر داره ممکلت رو به فنا میده ،دیگه نه اکثر مردم قبولش دارن نه دنیا قبولش داره،اگه دروان ریاست جمهوری دکتر همینها چوب لای چرخ نمیذاشتن کشور به بهترین وجه اداره میشد...اینایی که اینقد از آقای احمدی نژاد بد میگن چرا جرات ندارن با منطق و دلیل و مدرک باهاش مناظره کنن اگه راست میگن ...

  • فرشاد
    0

    جون من یکم از خدمات و کارهایی که این دولت تدبیر و امید برا ملت انجام داده هم بگین ما روشن شیم ?

  • S
    0

    من با جان و دل حمایت خودم را از رئیس جمهور قلبها اعلام میکنم دکتر احمدی نژاد پاک ترین م مرد تر رئیس جمهور ایران بوده وهست درود خدا بر او مرگ بر اصلاح و اص.واصول

  • فرشید
    0

    معلومه زیر میزی گرفتی ها ..... والا اینو همه میدونن که گرونی ۴ برابری تو ۱ سال اخیر بی سابقه بود . متن رو دادن بهتون که چاپ کنید .

  • عباس
    0

    واقعا براتون متاسفم این خبرفوری صاحب نداره؟ بی در و پیکره؟ این مطلب تراوشات ذهن یه آدم عقده ایه که ذره ای هم بویی از انصاف نبرده همچین نشسته واسه خودش هر اراجیفی که به ذهن بیمارش خطور میکرده رو به رشته تحریر درآورده که انگار نه انگار دوره احمدی نژاد همین چند سال پیش بود و جلوی چشم مردم، کسی هنوز یادش نرفته آقایون خبرفوری! خودتونم میدونید اکثر مخاطبین سایت و کانال شما طرفدار احمدی نژاد هستند، قبول ندارید نظرسنجی بذارید، البته از کامنتها و لایک و دیسلایک هم مشخصه، با انتشار این خزعبلات تیشه به ریشه خودتون نزنید و کاربران رو از خودتون نرنجونید و فراری ندید

  • ایرج
    0

    درود خدا بریگانه مرد عدالت دکتر احمدی نژاد ایران مردی مثل دکتر احمدی نژاد حامی محرومین نخواهد دید. ایشان مبارگر با دزدان و فاسدان بیت المال بود.مسکن مهر.پرداخت یارانه.سهمیه بندی بنزین.فعال . سلاح هسته ای و......هزاران خدمت این مرد بزرگ مردم ایران هرگز خدمات ایشان را از یاد نخواهند برد و اسم ایشان در تاریخ کشور ثبت خواهد شد به عنوان ابر مرد ایرانی

    نظرات شما -
    • ذوالفقاری
      0

      من به نشانه اعتراض کانال خبر فوری را به علت نداشتن عدالت در گفتار ترک میکنم

  • کارگر
    0

    چرا ناراحت میشوید حرف حق تلخه

  • مهدی
    0

    به عنوان یک رسانه از این همه دروغ دست بردارید هر کسی هم که به فکر مردمه اینجوری خراب میکنید هفت سال خراب کردید فک کنم شما تو این مملکت زندگی نمیکنید با این که وضعیت الان رو هم تقصیر احمدی نژاد میدونی؟ تو این مملکت یک مرد پیدا شد که به فکر محرومان و مردم بود اونم شما با این دروغ ها خراب کردید بس کنید دیگ بابا

  • کاربر ناشناس
    0

    ملت تاوان ندانم کاریهای احمدی نژاد را میدهد اینقدر پول چاپ کرد که دیگه آمریکاییها هم دشمن ما هستند دلشون سوخت گفتند بس کنید روحانی چند هزار میلیارد دلار از اموال بلوکه ایران را با برجام آزاد کرد کجا رفت نمیدانم ولی آزاد کرد . نمیدانیم به کی باید رای بدیم به هر کس رای میدیم اشتباهه خائنه بایکوت میشه تا کی باید خودمان و همدیگر را ملامت کنیم اگر دینداریم که والله این دینداری نیست ربا میخوریم حق مردم را به دیگران میدهیم رشوه و رانت میخوریم بازهم دینداریم!اگر هم دین نداریم مثل سایر کشورها حق مردم را بدیم دستشون !بانکها شده اند بزرگترین ظلم به

    نظرات شما -
    • علی
      0

      دوست عزیز تولید نقدینگی این دولت در 5سال 3برابر 8سال دوره احمدی نژاده. التماس تفکر

  • ذوالفقاری
    0

    سلام در این متن مشخص هست که نویسنده قصد تخریب دارد سخنان او نه از سر دلسوزی و منطق هست بلکه از سر کینه میباشد من جز هیچ حزبی نیستم اما کانال خبر فوری را به دلیل نداشتن صداقت ترک میکنم

  • جاوید
    0

    فکر نکنم دیگه کسی مثل دکتر احمدی نژاد سر کار بیات یه خرده زمان ایشان رو بیاد بیارید ببنید وضع مردم چطور بود واقعا نشاط مردم امید مردم خیلی خیلی بیشتر بود زندگی خوشتربود چرا ؟ به نظر من کسانیکه بیت المال رو درقبضه داشتن حذف شدن .کسانیکه فکر میکردم مادام العمر پست و مقامشون دایمیه ولی همین دکتر از از اریکه قدرت حذفشون کرد که به خواب هم نمی‌دیدند ورویاهایشان را تبدیل به کابوس کرد معلومه در نظر این جماعت احمدی نژاد منفوره غیر از این بود جای تعجب داشت.

  • محمد
    0

    اگر مسکن مهر احمدی نژاد نبود و اون هم مثل روحانی بود الان مردم باید دید کارتون می خوابیدن

  • دولت بهار
    0

    ملتونمیتونن ونمیخوان نجات بدن ازاین شرایط بداقتصادی میگن تقصیردولت احمدی نژاده.باباتا100سال اینده هم چوب ک لاچرختون رفت تقصیراحمدی نژاده.چراازکارهای خوبشون ننوشتی؟ها؟قلاب خودتوانداختی ب چنتاخزعبلات ذهن مریضت ک چی؟احمدی نژادتاقیامت اسمش مروت وجوانمردیش شجاعتش توی ذهن مردم میمونه وخواهدماند.ماتوی دوره احمدی نژادهیچ کمبودی رواحساس نمیکردیم پس دروغ نگفته ولی الان...

  • هادی
    0

    متاسفانه شما صرفا یاوه های دمیده شده دربوقهای تبلیغاتی درسالهای گذشته راتکرارمیکنید.همان اکاذیبی که باهزینه ازبیت المال ملت برعلیه خادم ملت تَکرار میشد ومیشود. اما خداوند دروغگویان رارسوامیکند همانطور که طلیعه آن دمیده شده است.

  • علی
    0

    درسته 14سال گزشته اما مثل اینکه بد جوری درد داشته براتون که هنوز فراموش نکردید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها