ایران مغلوب فرانسه شد

تیم‌های ملی والیبال ایران و فرانسه در چارچوب رقابت‌های لیگ ملت‌ها امروز «یکشنبه» به مصاف هم رفتند.

ایران مغلوب فرانسه شد

به گزارش خبر فوری ، در چارچوب رقابت‌های لیگ ملت‌ها تیم‌های ملی والیبال ایران و فرانسه امروز «یکشنبه» به مصاف هم رفتند.

قائمی نخستین سرویس این مسابقه را زد

فرانسوی‌ها دریافت خوبی داشتند، اما به دلیل خطای تور از آن‌ها هنگام زدن ضربه امتیاز به ایران رسید.

تیم ملی ایران که ش وع فوق العده‌ای را با تشویق پر شور هواداران داشت دومین امتیاز را هم دریافت کرد.

فضای سالن رضازاده کاملا با روز گذشته متفاوت بود، هواداران یک صدا ایران را تشویق می‌کردند و همین تمرکز فرانسوی‌ها را بر هم زده بود.

قبازی بسیار نزدیک و پایاپای دنبال می‌شد و فرانسوی‌ها اصلا در ضربات سرویس خوب نبودند.
داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان همان طور که از پیش گفته شده بود برای تماشای این بازی در سالن رضازاده حاضر شد.

تیم ملی والیبال فرانسه در ادامه کار نخستین تیمی بود که به امتیاز ۸ رسید در ادامه بازیکنان ایران با بازی خوبشان به حریف نزدیک شدند، اما اشتباه در سرویس باعث شد تا فرانسه دو امتیاز بدین طریق بگیرد.

فرنسوی‌ها با دفاع روی تور خوبشان به راحتی توانستند فاصله شان را با تیم ملی ایران بیشتر کنند. سرویس‌های یلی در ادامه کار با دفاع خوب فرانسوی‌ها رو به رو شد همچنین سرویس فرانسه بر خلاف ابتدای بازی بسیار خوب زده می‌شد و همین باعث شد تا فرانسوی‌ها ۴ امتیاز بالاتر از ایران باشند.

ملی پوشان فرانسه همچنین نخستین تیمی بودند که به امتیاز ۱۶ رسیدند. سرویس‌های بد و اشتباهات باعث شد تا فاصله امتیاز دو تیم زیاد شود.
فرانسه که در دفاع روی تور و دریافت فوق العاده بود نمایش بهتری نسبت به ایران داشت و ۷ امتیاز بالاتراز ایران بود.

تیم ملی فرانسه در آخر مزد عملکرد خوبش در این ست راگرفت و با نتیجه ۲۵ - ۱۹ به پایان رسید البته در اواخر بازی تیم ملی ایران نمایش خوبی داشت.

ست دوم / ایران ۲۴ - فرانسه ۲۶

ست دوم با کسب امتیاز برای فرانسه آغاز شد، اما تیم ملی ایران کار را به تساوی کشاند. سرویس‌ها و دریافت‌های بد از ملی پوشان ایرانی باعث شد تا بازهم اختلاف امتیاز دو تیم زیاد شود.
ازدحام هواداران به حدی بود که در پشت جایگاه خبرنگاران تعداد زیادی بازی را ایستاده نگاه می‌کردند.

نمایش تیم ملی ایران پس از آن که از فرانسه عقب افتاده خیرکننده بود و شاگردان کولاکوویچ حتی توانستند از حریفشان هم جلو بیافتند.

فرانسه با تجربه، اما بازهم به بازی بازگشت و توانست نخستین تیمی باشد که به امتیاز ۸ می‌رسد.

دو تیم در لحظاتی ازبازی امتیاز‌های زیادی را روی سرویس‌های بد از دست می‌دادند.

تیم ملی والیبال ایران روی یک رالی زیبا و جذاب موفق شد که کار را به تسالوی بکشد و از زیر فشار خارج شود. سرو قامتان در ادامه از حریفشان هم برای نخستین بار در میانه بازی جلو افتادند.

ضربات دقیق پیاپی، دفاع روی تور عالی و دریافت‌های مناسب به تیم ملی ایران کمک کرد تا در این ست به خوبی امتیاز بگیرد.

تیم ملی فرانسه، اما از تجربه خوب خود استفاده کرد و توانست نخستین تیمی باشد که به امتیاز ۱۶ می‌رسد.

هواداران در آخرین بازی تیم ملی والیبال در اردبیل به شدت بازیکنان را تشویق می‌کردند و با تشویق ایسلندی و مکزیکی هم انجام می‌دادند.

تیم ملی والیبال فرانسه در ادامه فاصله اش را با ایران بیشتر کرد و در یک صحنه به دلیل اعتقاد ایران به خطا بازی برای مدتی متوقف شد.

هواداران امروز یک صدا با فریاد ایران ایران تیم ملی را تشویق می‌کردند.

نقطه اوج این ست، اما هنگامی بود که در امتیاز‌های پایانی دو تیم به تساوی رسیددند. هواداران یک صدا تیم ملی و بازیکنان را تشویق می‌کردند.

فرانسه با تجربه، اما در لحظات پایانی بازی متفاوتی را به نمایش گذاشت. هنگامی که نتیجه ۲۴ - ۲۳ به سود فرانسه بود بازیکنان فرانسوی ضربه‌ای زدند که به بیرون رفت، اما معتقد بودند که به دست ایرانی‌ها برخورد کرده و درخواست ویدیو چک دادند. اما این ویدیو بر خلاف ست قبل به سود ایرانی‌ها بود تا دو تیم در امتیاز ۲۴ مساوی شوند.

تیم ملی والیبال فرانسه موفق شد روی یک رالی زیبا امتیاز ۲۵ را کسب کند و پس از آن با یک سرویس زیبا امتیاز ۲۶ را هم کسب کند تا حساب کار در مجموع ۲ - ۰ شود.

ست سوم / ایران ۲۱ - فرانسه ۲۵

تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این ست موفق به کسب نخستین امتیاز شد.

خروس‌ها که نمایش خوبی در ۲ ست قبل داشتند با اعتماد به نفس بیشتری آغاز کننده این ست بودند.

تیم ملی ایران در ابتدای این ست روی دریافت‌ها و در برخی صحنه‌های مشکل داشت همچنین فرانسوی‌ها هم روی ضربات سرویس خیلی خوب نبودند.

تیم ملی فرانسه در ادامه و همانند ست‌های قبل زودتر به امتیاز ۸ رسید، اما ملی پوشان که قصد تسلیم شدن نداشتند بازی خوبی را نشان دادند و حتی از حریفشان هم جلو افتادند.

بازی ۲ تیم هر چه که به پایان این ست نزدیک‌تر می‌شد با حساسیت بیشتری همراه بود. تیم ملی که در هیچ کدام از بازی‌های خانگی امسال شکست نخورده بود ۲ - ۰ عقب بود، اما بازیکنان با تمام تلاش اجازه نمی‌دادند تا اختلاف امتیاز دو تیم زیاد شود.

پاس‌های عالی تونیتی کاپیتان تیم ملی والیبال فرانسه برای این تیم امتیاز‌های زیادی را به ارمغان آورد.

تیم ملی فرانسه بازهم زودتر از ایران به امتیاز ۱۶ رسید و ۲ امتیاز از ایران فاصله گرفت. اشتباه علی اصغر مجرد امتیاز ۱۷ را به تیم ملی الیبال فرانسه داد.

نکته جالب درباره این بازی این بود که ظاهرا شلوغ‌تر از روز‌های گذشته بود و روی تمام پله‌ها یا هوادار نشسته بود و یا در پشت صندلی‌ها ایستاده بود.

تیم ملی فرانسه با نمایش خوبش اختلاف را به امتیاز ۴ رساند.

در پایان این ست تیم فرانسه موفق شد با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ ایران را شکست دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها