رشد 63 دستگیری مجرمان جرایم مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: دستگیری مجرمان جرایم مواد مخدر در سال گذشته بیش از ۱۹ هزار و ۷۴۷ نفر بوده که در مقایسه با سال ۹۶ افزایش ۶۳ درصدی داشته است.

رشد 63 دستگیری مجرمان جرایم مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

سردار احمد طاهری در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته پنج سرشبکه مواد مخدر را دستگیر کردیم که نسبت به سال ۹۶ که ۲ سرشبکه دستگیر شدند، ۱۵۰ درصد افزایش داشته است و این امر نشان از اشراف اطلاعاتی و اقدامات خوب انتظامی دارد.

وی بیان کرد: قاچاق موادمخدر برای قاچاقچیان باید پرهزینه شود و در این زمینه در تلاشیم از هر جهت به قاچاقچیان ضربه وارد کنیم بطوری که کشف مواد مخدر بلاصاحب ۱۵ درصد کاهش یافته است.

طاهری گفت: کشفیات مواد مخدر ۳۵ درصد افزایش داشته که در حوزه نیروی انتظامی با ۹ درصد افزایش رو به رو بوده است، هفت هزار و ۲۰۲ عملیات انتظامی در استان انجام شده که ۱۳۸ عملیات کشف مواد مخدر توأم با درگیری مسلحانه بوده و ۱۹ نفر قاچاقچی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر به هلاکت رسیده اند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع کشف سلاح نیز گفت: کشفیات سلاح یکی از موضوعات مهم است که ۱۳۵ قبضه سلاح سبک و نیمه سنگین، مهمات و امکانات بیسیمی از قاچاقچیان کشف شده است.

وی با اشاره به اقدامات سه ماهه اخیر سالجاری در حوزه انتظامی گفت: از ابتدای سال ۹۸ هزار و ۹۵۹ عملیات انتظامی انجام شده که ۳۳ عملیات توأم با درگیری مسلحانه بوده و هفت نفر قاچاقچی مواد نیز به هلاکت رسیدند .

وی ادامه داد: ۲۵ باند قاچاق مواد مخدر و ۲ نفر سر شبکه اصلی نیز دستگیر شدند و ۲۳۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت نیز از قاچاقچیان کشف شده است .

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: امکانات و تجهیزات کشف شده از قاچاقچیان مواد مخدر در همین استان و در راستای مبارزه با مواد مخدر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: در سه ماه اخیر ۶ هزار و ۵۱۲ نفر دستگیر شدند که ۷۴۴ نفر خرده فروش و پنج هزارو ۵۲۴ نفر معتاد بوده اند.

سردار طاهری گفت: همچنین ۱۲ باب اماکن و منازل خرید و فروش مواد مخدر در سالجاری پلمب و بیش از ۳۳ تن و ۵۶۰ کیلوگرم مواد مخدر توسط ماموران انتظامی کشف شده است.

رئیس کمیته مقابله با عرضه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان ادامه داد: در ۲ ماه نخست امسال نیز اعضای کمیته مقابله در مجموع ۳۸ تن و ۷۸۰ کیلو گرم مواد مخدر کشف کردند که ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: 50 تن مواد افیونی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر پنجم تیر ماه با حضور نماینده سازمان ملل، مسئولان کشوری و استانی و خانواده شهدا و جانبازان امحاء می شود.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها