مصرف برق ۴ استان کشور در حالت قرمز قرار گرفت

صادقی گفت: هم اکنون وضعیت مصرف برق در استان‌های گیلان، سمنان، بوشهر و کردستان در حالت قرمز و بسیار بیشتر از الگوی مصرف است.

مصرف برق ۴ استان کشور در حالت قرمز قرار گرفت

مسعود صادقی مدیر کل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر با اشاره به اینکه وضعیت قرمز به معنای افزایش مصرف برق بسیار بیشتر از الگوی مصرف است، اظهار کرد: هم اکنون وضعیت مصرف برق در استان‌های گیلان، سمنان، بوشهر و کردستان در حالت قرمز و بسیار بیشتر از الگوی مصرف است که این استان‌ها برای برخورداری از وضعیت پایدار برق باید مصرف خود را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه کاهش بار سرمایشی کمک شایانی به کاهش مصرف برق در مناطق پرمصرف است گفت: قرار دادن کولر‌های آبی در دور کُند، تعیین درجه حرارت ۲۴ برای کولر‌های گازی و کاهش بار روشنایی می‌تواند به مدیریت و کاهش مصرف کمک کند.

مدیر کل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر ادامه داد: رنگ زرد در به معنای افزایش مصرف در استانهاست که اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، یزد و جنوب کرمان از جمله این استان‌ها هستند و در این استان‌ها باید مصرف برق کنترل و را‌ههای مدیریت مصرف اعمال شود.

وی افزود: رنگ سبز نیز نشان از خوش مصرفی برق در استان‌ها دارد.

صادقی درپایان تغییر ساعات کاری در ادارات برخی از استان‌ها را از دیگر راهکار‌های اعمال شده و موثر برای مدیریت و کاهش مصرف دانست و گفت: از کارمندان بخش‌های دولتی، خدماتی و اداری درخواست می‌شود پس از پایان کار نسبت به خاموش کردن دستگا‌ه ها و روشنایی اقدام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها