۱۱ پیاده‌راه‌ معروف دنیا+ عکس

گسترش معابر و مناطق شهری که تردد خودروها در آن‌ها ممنوع اعلام شده می‌تواند این مناطق را به مکان‌هایی مناسب برای دوچرخه سواری یا پیاده روی تبدیل کند.

۱۱ پیاده‌راه‌ معروف دنیا+ عکس

خبر فوری ؛ در سراسر جهان مسئولان برخی از شهرها گام‌هایی را برای کاهش تردد خودروها در سطح معابر برداشته‌اند.
همچنین شکی نیست که این تغییرات می‌تواند در بهبود کیفیت هوا و تسهیل ترافیک نقش داشته باشد.
علاوه بر این، اعمال محدودیت در تردد خودروها در خیابان‌های قدیمی و تاریخی، آن‌ها را در برابر آسیب‌های ناشی از رفت و آمد وسایل نقلیه حفظ می‌کند.
به گزارش اینسایدر، از جمله شهرهای بزرگ جهان که مقامات و مسئولانِ آن‌ها تمهیداتی را برای کاهش تردد خودروها در نظر گرفته و عابران پیاده را در اولویت قرار داده‌اند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- امکان تردد آسان در تمامی نقاط نیویورک‌ سیتی با مترو یا پیاده
سیستم جامع مترو در نیویورک سیتی آن را به یکی از شهرهای مناسب در جهان برای عابران پیاده تبدیل کرده‌ است و می‌توان به آسانی پیاده یا با استفاده از مترو در تمام مناطق مختلف این شهر رفت و آمد داشت.


- دوچرخه بهترین وسیله تردد در شهر کپنهاگ دانمارک
در حال حاضر دوچرخه سواری در بین مردم کپنهاگ از مقبولیت ویژه‌ای برخوردار است. پایتخت دانمارک وسعت چندانی ندارد و می‌توان به راحتی و با پای پیاده یا با استفاده از دوچرخه در این شهر رفت و آمد داشت.

- مخاطرات مالکیت خودرو در آمستردام هلند
آمستردام، پایتخت هلند یکی دیگر از شهرهای جهان است که دوچرخه سواری یکی از گزینه‌های اصلی تردد در آن به حساب می‌آید.


با توجه به سختی رانندگی در گذار از کانال‌های این شهر، پیاده‌روی یا استفاده از دوچرخه به منظور تردد در این شهر گزینه مناسبی به حساب می‌آید.

آتش‌نشانی این شهر برآورد کرده که به طور میانگین هر سال ۳۵ خودرو به داخل این آب‌راه‌ها سقوط می‌کنند.

- تردد آسان عابران پیاده در پاریس
شهر پاریس در فرانسه یکی از مناسب‌ترین شهرها در دنیا برای پیاده‌روی تلقی می‌شود. همچنین به علت تعدد مکان‌های دیدنی در پاریس رفت و آمد با پای پیاده و لذت بردن از آن‌ها گزینه مناسبی است.
- آرامش در ونیز با محدود کردن تردد خودروها
مقامات شهری ونیز در ایتالیا تردد خودروها را به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی در مناطق تاریخی و متراکم این شهر ممنوع کرده‌اند و امکان ورود به آن تنها پیاده میسر است.


- تشویق به پیاده‌روی با محدودیت تردد خودرو در مادرید
در بیش از ۲۰ خیابان پر رفت و آمد در شهر مادرید اسپانیا تردد خودرو ممنوع شده و اقدامات بیشتری برای اعمال محدودیت‌های بیشتر در حال انجام است.


همچنین افرادی که قصد دارند خودروهای خود را در مرکز این شهر پارک کنند لازم است مجوز دریافت کرده و هزینه پرداخت کنند.

- عابران پیاده، اولویت مسئولان شهر هامبورگ

مسئولان شهر هامبورگ در آلمان در نظر دارند فضاهای سبز شهری را توسعه داده و عابران پیاده را در اولویت قرار دهند.

"شبکه سبز" شهر هامبورگ تردد بین پارک‌ها و فضاهای سبز را آسان می‌سازد. مسئولان این شهر در نظر دارند تا در محدودیت تردد خودروها رویکرد نسبتا متفاوتی را اتخاذ کنند.

طی ۱۵ تا ۲۰ سال آینده در این شهر "شبکه سبزی" مختص به دوچرخه‌سواران و عابران پیاده ایجاد می‌شود که بسیاری از پارک‌ها و مناطق تفریحی را به یکدیگر متصل می‌سازد.


- حفاظت از خیابان‌های تاریخی، نگرانیِ مسئولان شهر دوبروونیک در کرواسی

مسئولان شهر دوبروونیک در کرواسی راهکارهایی را در جهت کاهش آسیب‌های وارد شده به خیابان‌های تاریخی و قدیمی آن مورد بررسی قرار داده‌اند و راهکار اصلی آنان، محدودیت تردد خودروها بوده‌ است.

- اعمال محدودیت‌های ترافیکی در مناطق تاریخی فلورانسِ ایتالیا

در بسیاری از مناطق تاریخی فلورانس در ایتالیا تردد خودروها ممنوع است و امکان رفت و آمد تنها به شکل پیاده یا با دوچرخه وجود دارد.

- جمعیت، عامل گسترش پیاده‌راه‌ها در هلسینکیِ فنلاند

با سرازیر شدن جمعیت به سمت شهر هلسینکی در فنلاند، مسئولان این شهر اقداماتی را در جهت گسترش هر چه بیشتر پیاده‌راه‌ها در نظر گرفته‌اند.


مدیران شهری برنامه‌هایی را ارائه کرده‌اند تا مناطقی جدید و متراکم‌تر ایجاد کنند که به افراد اجازه می‌دهد به راحتی به شکل پیاده رفت و آمد داشته باشند و همچنین با محدود شدن تردد خودروها، امکان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی فراهم شود.

- بوستون دارنده بالاترین رتبه سیستم حمل و نقل عمومی در آمریکا

امکان رفت و آمد در سراسر مناطق بوستون با وسایل حمل و نقل عمومی و پیاده وجود دارد. بوستون علاوه بر آنکه از شهرهای تاریخی آمریکا به حساب می‌آید برای پیاده‌روی نیز مناسب است.


این شهر به لحاظ دارا بودن سیستم حمل و نقل عمومی از رتبه بالایی در آمریکا برخوردار است.

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها