اجرای طرح جدید ترافیک از امروز آغاز شد +نظرخواهی

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک از آغاز طرح ترافیک جدید از امروز خبر داد.

اجرای طرح جدید ترافیک از امروز آغاز شد +نظرخواهی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبر فوری ، عمار سعیدیان فر با بیان اینکه امروز شنبه، یک تیرماه اولین روز اجرای طرح ترافیک جدید است، عنوان کرد: طرح ترافیک از ساعت ۶:۳۰ صبح شروع شده و ساعت ۱۹ به پایان خواهد رسید. همچنین طرح کنترل آلودگی هوا از ساعت ۶:۳۰ صبح آغاز و در ساعت ۱۹ تمام خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح ترافیک جدید از شنبه تا چهارشنبه اجرای می شود و تردد در روز پنجشنبه برای خودروها در محدوده طرح کنترل آلودگی هوا از ساعت ٦: ٣٠ صبح تا ۱۳ مجاز خواهد بود. طرح ترافیک نیز در این روز رایگان است.

سعیدیان فر با اشاره به اینکه تمام خودروها برای ورود به محدوده اول و دوم باید در سامانه «تهران من» ثبت‌نام کنند، گفت: فروش عوارض به صورت روزانه است که مبلغ آن در حدود ۵۰ درصد مبلغ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک خواهد بود، البته مبلغ براساس فاکتورهایی مانند معاینه فنی و ساعت ورود به طرح متغیر است. همچنین ساکنان منطقه طرح می‌توانند از ۲۵ درصد خرید عوارض برای ۱ خودرو استفاده کنند.

وی تصریح کرد: یک بار خروج قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک بار ورود بعد از ساعت ۱۷ نیز برای ساکنان رایگان خواهد بود. البته ساکنان محدوده دوم کنترل آلودگی هوا یا همان زوج یا فرد سابق دقت داشته باشند که فقط برای عوارض همان محدوده دوم از تخفیف برخورداراند. همچنین در صورت نداشتن شارژ کافی و ورود به محدوده، افراد تا یک ماه مهلت پرداخت دارند.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک در پایان با اشاره به اینکه برای آنالیز طرح ترافیک جدید باید چند روز بگذرد، بیان کرد: در قوانین جدید ورود به طرح کنترل آلودگی هوا برای تمامی خودروها با پلاک تهران، تنها ۲۰ روز در هر فصل و برای ماشین‌های دارای پلاک غیرتهران ۱۵ روز در هر فصل است.

شما درباره طرح ترافیک جدید چه نظری دارید؟ آنرا راه حلی برای از بین رفتن ترافیک پایتخت می‌دانید؟

منبع: مهر

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • بهشتی
    0

    قشنگ معلومه که طرحه خیلی زود به فنا میره چون من امروز بالای 10 بار تلاش کردم ولی تو سایت تهران من نرفت که مدارکم رو کامل کنم.

    نظرات شما -
    • مسی
      0

      برای ثبت نام باید ساعت اداری اقدام کنید گاها برای ورود داخل سایت نمیره به دلیل اینکه چندبار پشت سرهم دکمه ورود رو میزنید. باید یکبار کلیک کنید و 30ثانیه صبر کنید. سایت شلوغه نباید عجله کنید

  • حسینی
    0

    سلام، متاسفانه هدف طرح ایجاد درآمدزایی برای شهرداری است، زمانیکه سیستم حمل و نقل عمومی دچار مشکل است، مجوز ساخت و ساز غیرمجاز داده میشود و هنوز بسیاری از وسایل نقیله دولتی و شخصی فاقد معاینه فنی هستند و هنوز طرح معاینه فنی به سرانجام نرسیده چرا و به چه هدفی این طرح ها تصویب میشود.

  • داودی
    0

    فقط محدوده زوج و فرد( امیر اباد و یوسف اباد و سهروردی) عوارض به شهرداری بدهند معاینه فنی هم داشته باشندولی باید تنبیه شوند و از ماشین شخصی هیچوقت استفاده نکنند طراح این داستان مطمئنا منزلش در شمیرانات یا سعادت اباد و شهرک غرب است

  • Ahmad Ghafari
    0

    ازقرارمعمول‌کلیه‌‌هموتنان‌باید‌در‌سامانه تهران من ثبت نام کنند چرا که احتمال دارد روزی‌بخواهید به تهران سفر و‌وارد طرح شوند.لطفا‌اطلاع رسانی کنید

  • محمد جواد
    0

    افتضاحه چهل و پنج میلیون بدی ارزونترین ماشین که یک پراید آشغالی هست بخری بعد یک و نیم میلیون بدی بیمه ثالث بعد فقط هشتاد روز در سال بتوی از ماشینت استفاده کنی یا جیب شهرداری پر کنی. الان با دادن عوارض دود ماشینا تمیز میشه؟

  • محمد
    0

    عزیزان تودولت وشهرداری ازبس دزدی و رانت وفسادهست که دنبال خالی کردن جیب مردم ازراههای مختلف واصطلاحات عامه پسند ودهن پر کن هستند تا جبران حقوقهای نجومیشان بشود

    نظرات شما -
    • علی
      0

      دور از جونت اینا ما رو با گاو شیرده اشتباهی گرفتن. ۵۰ تومان بدی یه پراید اونم این مدلی باید استفاده کنیم. حالا همین پراید رو با کلی اپشن بیشتر دارن به عراقیها فقط ۹۰۰ دلار میدن. من نمیدونم پس چرا ما با این کشور جنگ کردیم الان هم میان نشهد عشق و حال هم کل ثروت مملکت داره میره انجا به عنوان ساخت حرم و کمک بر برادران عراقی و...... بابا خسته شدیم بخدا????

  • مهرداد ناظریان
    0

    با توجه به پشت سر گذاشتن روز اول تیر به نظر منطقه طرح ترافیک را شهرداری دودستی تحویل موتور سوارهای بی باک و بدون گواهینامه داده که جان مردم رو بگیرن.

  • حسن آزاده فر
    0

    انجام این نوع کارها نشانه حق الناس نمودن مردم شریف و بی دفاع است. چرا که با این طرح مردم تنها هشتاد روز در سال میتوانند از خودرو خود استفاده آنهم در محدوده زوج و فرد نمایند. در صورتیکه از مردم بی نوا مالیات ، عواض، بیمه ، معاینه فنی و غیره برای یکسال دریافت میگردد. و الباقی را باید دولت به مردم مسترد نماید یا سراغ چنین طرح هایی نرود. مسئله بعدی اگر بهانه این گونه طرح ها آلودگی هوا و ترافیک است ، چرا با گرفتن پول میتواند هوا را آلوده کرد یا ترافیک ایجاد کرد.

  • عباس
    0

    خدا لعنتتون کنه من دارم دنباله خونه برای پدر مادرم میگردم برای اجاره سه برابر شده اونوقت شما برای طرحهاتون از قبل برنامه ریزی دارید یعنی نمیتونستید برای اجاره خونه هم برنامه ای داشته باشید فقط یک جمله خدا لعنتتون کنه

  • غلامرضا عصمت طلب
    0

    نام دیگر این طرح را باید طرح (پول بده رد شو) گذاشت وبسیار با واژه (انقلاب مستضعفین و پابرهنگان) همخوانی دارد ، همه مشغول دعاگویی هستیم ؟!

  • علی شیری
    0

    طرح مزخرفیه - فقط برای آقازاده ها و مفت خورها خوبه که با خیال راحت داخل طرح رفت و آمد کنند.

  • سارا
    0

    اگر هدف کاهش آلودگی هواهست اول باید کیفیت حمل و نقل عمومی بسیار بهتر شود - دوم قیمت فروش عوارض جهت ورود به محدوده مد نظر بالاتر از قیمت فعلی گردد در عوض بلیط مترو و اتوبوس و تاکسی کاهش یابد - سوم باید امکانی فراهم گردد تا ساکنین مناطق مربوطه بتوانند بابت هر سند ملکی یا استیجاری تنها یک اتومبیل از تعداد روزهای بیشتری نسبت به سایرین به صورت رایگان از اتومبیل شخص استفاده کنند -

  • ماشین دار نگون بخت
    0

    مگر درطی سالیان گذشته حتی یک طرح که درآن حقوق شهروندی یا اجتماعی مردمرعایت شده باشد سراغ دارید مردم چشمشان کور باید مخارج وهزینه های شهرداری ودولت را بپردازند تا بودجه فقط برای حقوق های نجومی تعدادی معلوم الحال بماند بقیه فریبکاری وسوسول بازی دولتیان است وای اگر از پس امروز بود فردایی مسیولین که اعتقادی به این حرفها ندارند معبود آنان جیبهای گشادشان وروی چون سنگ پایشانست

  • مهدی
    0

    هدف فقط پول گرفتن و خالی کردن جیب و سفره مردم هست. طرح قبلی خیلی هم ok بود مردم بهش عادت کرده بودن.

  • علی
    0

    بابا خسته شدیم بخدا دهن مردم رو سرویس کردید?????

  • مهدی
    0

    اول سرعت اینترنت رو بالا ببرید و سایت افتضاح رو درست کنید بعد طرح از خودتون در بیارید اخه کجای دنیا این مدلی هست ????? بابا خسته شدیم بخدا دهن مردم رو سرویس کردید?????

  • م.ز
    0

    هزینه های شهرداری تهران خیلی زیاد شده است. در شهرداریها هزینه های زیادی پرداخت می شود برای حقوق های نجومی، واگذاری املاک نجومی، باج به حسینیه ها و مداحان، و بابت استخدام خاواده های بسیجی و بیکاره هایی که با ۵ یا ۶ کلاس سواد، از استاد دانشگاه هم بیشتر حقوق می گیرند، و بابت هزار لفت و لیس دیگر. شهرداریباید برای این هزینه ها، خرج بکند و پول بپردازند. حالا که دلارهای نفتی دیگر حاصل نمی شود، دزدی از مردم بابت طرحهای ترافیک ۲، ۳، ... تنها راه چاره مانده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها