قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۴/۰۱

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و ۱۶ سنت معادل ۰.۷۵ درصد افزایش به ۶۵ دلار و ۲۰ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۴/۰۱

در همین حال، به دنبال آتش سوزی در پالایشگاه انرژی سولوشن فیلادلفیا که بزرگترین پالایشگاه ساحل شرقی آمریکا به شمار می رود، قیمت بنزین در این کشور حدود 4 درصد افزایش یافته است.

جیم ریترزبوش، تحلیلگر بازار نفت در باره وضعی فعلی بازار انرژی گفت: «افزایش تنش ها بین ایران و آمریکا موجب افزایش قیمت نفت شده است.» هرچند افزایش تنش های ایران و آمریکا عامل اصلی رشد قیمت ها بوده، اما به گفته تحلیلگران، نشست اوایل ماه ژوئن بین اوپک و متحدانش برای تصمیم گیری در مورد سیاست تولید، کاهش احتمالی تنش های تجاری بین آمریکا و چین و آتش سوزی در یکی از بزرگترین پالایشگاه های آمریکا از دیگر عوامل رشد قیمت نفت بوده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و 16 سنت معادل 0.75 درصد افزایش به 65 دلار و 20 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 36 سنت معادل 0.63 درصد رشد به 57 دلار و 43 سنت رسید. بدین ترتیب قیمت نفت برنت رشد هفتگی 5 درصدی را به ثبت رساند که اولین رشد هفتگی در 5 هفته گذشته بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز در این هفته حدود 10 درصد جهش داشت که بیشترین رشد هفتگی از دسامبر 2016 تاکنون به شمار می رود.

روز پنجشنبه و پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی در آسمان ایران قیمت نفت خام آمریکا و نفت برنت به ترتیب شاهد جهشر 5.4 و 4.3 درصدی بود.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها