نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که 80درصد کاربران ایرانی تلگرام از نسخه اصلی این پیام رسان استفاده می کنند

پایان کار میان برهای داخلی پیام رسان محبوب / مخاطبان تلگرام ریزش نخواهند داشت

هاتگرام و تلگرام طلایی یک سال پس از رونمایی، امشب به کار خود پایان دادند.

پایان کار میان برهای داخلی پیام رسان محبوب / مخاطبان تلگرام ریزش نخواهند داشت

به گزارش خبر فوری ، این دو پوسته داخلی تلگرام، با استفاده از فیلترشکن های داخلی، به کاربران امکان می دادند که در دوره فیلترینگ تلگرام، بدون نیاز به فیلترشکن، از این پیام رسان استفاده کنند.

پیش از این انتقادات بسیاری از این بسترهای داخلی تلگرام می شد و اختلافات سیاسی نیز دامن گیر نحوه اجرای دستور فیلترینگ این پیام رسان بود.

با این وجود استفاده از این پوسته های داخلی به رسانه های حاکمیتی و برخی کانال های وابسته به دولت امکان داد تا به تلگرام بازگشته و از این بستر برای ارتباط با مخاطب استفاده کنند.

حالا با خاموش شدن چراغ این پوسته های تلگرامی، باید دید که آیا این رسانه ها دوباره تلگرام را ترک کرده و کاربرانشان را تنها خواهند گذاشت؟

کانال تلگرامی خبرفوری همزمان با پایان کار پوسته های داخلی تلگرام در یک نظرسنجی از مخاطبان خود پرسید که از چه بسترهایی برای استفاده از تلگرام استفاده می کنند.

پاسخ 16 هزار کاربر خبرفوری به این پرسش جالب بود چراکه 78 درصد مخاطبان تلگرام اصلی یا ایکس را برای استفاده برگزیده و نشان دادند که اساسا رغبتی به استفاده از نسخه های غیررسمی ندارند.

از میان 22 درصد باقی مانده نیز قریب به 9درصد از تلگرام طلایی و هاتگرام استفاده کرده و 13 درصد هم سایر نسخه های تلگرام را برگزیده اند.

به این ترتیب به نظر می رسد که حتی با خاموش شدن چراغ برخی از نسخه های بدون فیلتر تلگرام، همچنان بخش بزرگی از مخاطبان به استفاده از این پیام رسان محبوب ادامه داد و احتمالا از 40 میلیون کاربر تلگرام در ایران، تنها حدود 4 میلیون نفر در نبود نسخه های بدون فیلتر، دچار دردسر خواهند شد.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • حمید
    0

    این دیگه چه نظرسنجی مسخره ایست!؟ واقعا نمیفهمید یا خودتون رو زدید به نفهمی!؟

  • یه نفر
    0

    آخ دلم خنک شد....هیچقت نمیتونید جلوی تکنولوژی رو بگیرید...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها