رائفی‌پور: مردم باید نوع برخورد خود با آقازاده‌ها را تغییر دهند

یک فعال سیاسی گفت: مردم باید نوع برخورد خود با آقازاده‌ها را تغییر دهند.

رائفی‌پور: مردم باید نوع برخورد خود با آقازاده‌ها را تغییر دهند

علی‌اکبر رائفی‌پور پیش از ظهر امروز در برنامه «نسل امروز» که از شبکه ۵ سیما پخش شد اظهار کرد: این که مردم بدانند حتماً فرزند یک مسئول در کشور پست و مقام نداشته باشد موجب اعتماد آنها می‌شود.

وی افزود: نباید به این موضوع صفر و صد نگاه کنیم و همه چیز را سیاه و یا سفید ببینیم؛ امروز اصلاح‌طلب، اصولگرا و میانه‌رو همه با هم ازدواج کرده‌اند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: امروز حتی مسئولانی داریم که حتی به فرزندانش اعلام کرده تا زمانی که ایشان مسئولیت دارند، فرزندانشان حق حضور در مشاغل حکومتی و دولتی را ندارند که رهبری اینگونه است و باید الگوی دیگر کارگزاران قرار بگیرد.

رائفی‌پور یادآور شد: اتفاقا اگر شخصی آقازاده می‌شود باید بیشتر تلاش کند و خودداری کند، به طور مثال فرزند شهید صیاد اگر فرزند آن شهید نبود امروز خیلی بیشتر در برنامه‌های تلویزیونی حضور می‌یافت.

وی ضمن اشاره به چگونگی به وجود آمدن پدیده آقازادگی به داستان قارون برادر حضورت موسی اشاره کرد و یادآور شد: رانت اطلاعاتی از جمله ویژگی‌هایی است که موجب به وجود آمدن پدیده آقازادگی می‌شود و از نظر روحی و روانی نیز از آنجایی که فرزند مسئول دوست دارد خود را به سطح پدر برساند، از این ظرفیت استفاده کرده و ارتباط‌گیری می‌کند.

این فعال سیاسی تأکید کرد: همین رانت اطلاعاتی سبب شده تا برخی آقازاده‌ها برخی اطلاعات را در ازای درصد گرفتن به تجار و سرمایه‌داران ارائه بدهند.

رائفی‌پور در تشریح راهکارهای مقابله با این موضوع نیز تأکید کرد: قوانین و مقررات لازم در ابتدا باید برای مقابل با این پدیده ایجاد شود و در گام دوم نیز تربیت صحیح می‌تواند اثرگذار باشد.

وی در تأیید موضوع به تربیت مراجع اشاره و خاطرنشان کرد: باید فرزندانی توسط مسئولان تربیت شوند که باعث درود فرستادن به پدرهایشان شوند و برای این موضوع نیز لازم است تا سخت‌گیری خاصی را لحاظ کرد.

این کارشناس سیاسی فرهنگ مردم را نیز تأثیرگذار دانست و عنوان کرد: مردم باید نوع برخورد خود با آقازاده‌ها را تغییر دهند و دچار ذوق‌زدگی و بالاتر دیدن آن فرد نشوند.

منبع: آنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • فارسي
    0

    اقا زاده پدر اين ملت را دراورده اند چه فرزند استاندار باشد ، چه فرزند رهبر باشد ، هيچ فرقي ندارند يكي پشت پرده يكي علني خدا لعنتشان كند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها