ربیعی: دولت اصرار دارد وزارت بازرگانی تشکیل شود

سخنگوی دولت گفت: دولت اصرار دارد وزارت بازرگانی تشکیل شود چرا که توزیع و قیمت 2 مسأله بسیار مهم در امر بازرگانی است.

ربیعی: دولت اصرار دارد وزارت بازرگانی تشکیل شود

علی ربیعی سخنگوی دولت در گفت‌وگوی زنده با پخش خبری شبکه یک درباره تأمین کالاهای اساسی با ارز 4200 تومانی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ذخایر خوبی ما اکنون داریم یعنی 20 هزار تن در سردخانه و 20 هزار تن هم در مسیر است.

وی با بیان اینکه در مجموع در حال حاضر ما 40 هزار تن گوشت ذخیره داریم، افزود: البته 85 الی 90 درصد را خودمان در داخل کشور تولید می‌کنیم اما این مقدار برای کسری و کمبودها است.

سخنگوی دولت در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه در مواقعی اتفاقات خاصی می‌افتد و نگرانی‌های ذهنی باعث می‌شود که قیمت‌ها افزایش پیدا کند.

ربیعی خاطرنشان کرد: دولت به طور کامل به کالاهای اساسی را هم از جهت ذخایر و هم از لحاظ اینکه توزیع شود توجه ویژه دارد.

وی ادامه داد: بحث کالاهای اساسی با ارز 4200 بسیار مهم است و این بحث را اقتصاددانان مختلفی دارند به خاطر همین است که دولت اصرار دارد وزارت بازرگانی تشکیل شود چرا که توزیع و قیمت دو مسأله بسیار مهم در امر بازرگانی است و من این را می‌پذیرم که امکان سوءاستفاده وجود دارد در عین حال ما باید نظارت‌مان را در ارتباط با کالاهایی که با ارزهای ارزان‌قیمت وارد می‌شود بیشتر کنیم و در همین رابطه باید نظارت‌مان را افزایش دهیم.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: از طرفی باید موارد منفی آن را ببینیم اگر امسال قرار بود و بنا داشتیم که اینها را قطع کنیم بدون سیاست‌های حمایتی از طبقات پایین اجتماعی و جامعه را در صورتی می‌توانستیم قطع کنیم که سیاست‌های حمایتی و افزایشی افزایش قدرت خرید مردم را در نظر داشته باشیم.

ربیعی در خاتمه اعلام کرد: آقای رئیس جمهور اصرار دارد به هر میزانی که ما ارزهای حمایتی را کم می‌کنیم قدرت خرید مردم را افزایش دهیم و این نیاز به یک برنامه‌ریزی دارد و با قبول همه انتقادات در این حوزه ما نظارت‌مان را بر کالاها قطعاً افزایش خواهیم داد و وزارت بهداشت و درمان،‌ که در همین رابطه یک قرارگاه تشکیل داده است، همچنین وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه کار می‌کنند و همسویی بیشتری برای کنترل این حوزه وجود دارد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    همین یک دونه وزیر کم داره این هم بیاره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها