والورده گریزمان را می‌خواهد، نه نیمار

دیلی‌میل مدعی شد انتقال نیمار به بارسلونا با وجود تمایل زیاد او برای پیوستن دوباره به مسی و سوارز در این تیم، همچنان بعید به نظر می‌رسد.

والورده گریزمان را می‌خواهد، نه نیمار

روزنامه انگلیسی دیلی‌میل با انتشار گزارشی اختصاصی مدعی شد با وجود اینکه نیمار، ستاره برزیلی بزرگ پاری سن ژرمن تمایل زیادی برای بازگشت به تیم سابقش بارسلونا و ملحق شدن به لیونل مسی و لوئیس سوارز دارد، ولی با توجه به شرایط موجود، این انتقال همچنان بعید به نظر می‌رسد.

ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه PSG در هفته‌ای که گذشت با لحنی تند خطاب به نیمار گفت که اگر او حاضر نیست با تمام وجود در خدمت پروژه پاری سن ژرمن باشد راه خروج از باشگاه را می‌داند. نیمار البته مدتی است به این فکر می‌کند. در قرارداد نیمار بند آزادسازی وجود ندارد و گفته می‌شد بر اساس این قرارداد، نیمار می‌تواند بعد از دو فصل PSG را ترک کند، آنهم با همان مبلغی که PSG در سال 2017 برای خرید او پرداخت کرده بود.

ولی با توجه به شرایط فعلی بارسلونا قادر به پرداخت 222 میلیون یورو برای بازگرداندن ستاره‌ای که دو سال پیش به PSG فروخته بود نیست و رئال مادرید هم قادر به پرداخت چنین مبلغی نخواهد بود. دیلی‌میل می‌گوید علاوه بر این، هیچکدام از این دو باشگاه قادر به پرداخت دستمزد 31 میلیون پوندی نیمار هم نخواهند بود.

اما علاقه لیونل مسی و لوئیس سوارز به نیمار در این میان عامل مهمی است. اگر مسی از مدیران بارسلونا خواستار بازگرداندن نیمار شود باشگاه کاتالان این انتقال را از زاویه دیگری نگاه خواهد کرد. اما مسی کمتر در تصمیمات نقل و انتقالاتی باشگاه بارسلونا دخالت می‌کند و دیلی‌میل می‌گوید تا کنون درباره نیمار گفتگویی با مدیران باشگاه نداشته است.

از سوی دیگر بارسلونا و نیمار در یک پرونده حقوقی درگیر هستند چرا که یک شرکت سرمایه‌گذاری برزیلی مدعی شده بارسلونا مبالغی کمتر از آنچه باید به این شرکت پرداخته است چون آنها در زمان پیوستن نیمار به بارسا مالک بخشی از حقوق او بوده‌اند و بارسلونا در پرداخت کامل حقوق این شرکت برزیلی کوتاهی کرده است.

ادعاهایی که درباره مذاکرات پیشرفته بارسلونا و PSG برای بازگشت نیمار به کاتالونیا مطرح شده هم توسط دیلی میل تکذیب شده. این روزنامه انگلیسی می‌گوید در حال حاضر هیچ راه ارتباط مستقیمی بین دو باشگاه وجود ندارد.

از سوی دیگر بازگشت نیمار از بعد فنی کار ارنستو والورده را پیچیده‌تر می‌کند و نه ساده‌تر. والورده زمانی که نیمار از سوی بارسا فروخته شد از مدیران باشگاه خواسته بود به جای او آنتوان گریزمان را به نوکمپ بیاورند و حالا به نظر می‌رسد تا چند روز دیگر فوتبالیست محبوب والورده به بارسلونا خواهد پیوست.

اگر مطابق انتظارها گریزمان روز 1 جولای به بارسا ملحق شود والورده سه بازیکن خط حمله خود برای فصل آینده را در اختیار خواهد داشت. والورده هرگز خواستار اضافه شدن عثمان دمبله و کوتینیو به تیمش نبوده و در صورت اضافه شدن نیمار، او فصل آینده شش بازیکن برای سه پست در اختیار خواهد داشت که برای یک مربی به هیچ وجه اتفاق خوشحال‌کننده‌ای نیست.

به همین علت است که رسانه‌های برزیلی مدعی شده‌اند بر اساس توافق بارسا و PSG، دو باشگاه قصد دارند روی سناریویی توافق کنند که با بازگشت نیمار، چند بازیکن از بارسلونا به پاری سن ژرمن منتقل شوند . از کوتینیو یا دمبله و همینطور راکیتچی و ساموئل اومتیتی به عنوان کسانی که احتمالا در ازای نیمار به PSG خواهند رفت اسم برده شده است.

بارسلونا مسلما از صحبت‌های رسانه‌ای درباره انتقال نیمار به این تیم راضی است چون به این ترتیب توجه‌ها از انتقال آنتوان گریزمان که قرار است روز اول جولای انجام شود پرت خواهد شد. اما دیلی‌میل می‌گوید مدیران بارسلونا در جلسات خصوصی به منابع نزدیک به خود گفته‌اند که قصدی برای بازگرداندن نیمار به بارسلونا ندارند.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها