دیپلماسی 3 نفره ایران دوباره فعال شد

توئیت های ظریف، تماس های عراقچی و نامه نگاری تخت روانچی

سه چهره مشهور دیپلماسی ایران که توافق هسته ای را به نتیجه رساندند، حالا در کنار یکدیگر، درحال نبرد دیپلماتیک با یک عضو خارج شده از همان توافق هستند: آمریکا.

توئیت های ظریف، تماس های عراقچی و نامه نگاری تخت روانچی

به گزارش خبر فوری ، محمدجواد ظریف توئیت می زند، عباس عراقچی با سفیر سوئیس تماس می گیرد و تخت روانچی نامه شکایت از آمریکا را به سازمان ملل می برد.

براساس تازه ترین خبرها، تخت روانچی، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد مختصات دقیق محل اصابت پهپاد آمریکایی را که در حریم ایران بود، ارائه داده و تاکید کرده ایم که به دنبال جنگ نیستیم اما در برابر هرگونه تعدی، دفاع خواهیم کرد. این نامه به دبیرکل و رییس شورای امنیت ارسال شده و باید در دبیرخانه بررسی شود. در گفت و گوهایی که در آینده با مسئولان دبیرخانه سازمان ملل متحد داریم هم این مساله را پیگیری می‌کنیم. او گفت که این یک مساله جدی است و نمی‌توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم و بر اساس منشور ملل متحد از حق خود دفاع خواهیم کرد.

همزمان عباس عراقچى نیز با سفير سوئيس تماس گرفته و اعتراض کشورمان به اقدام متجاوزانه آمریکا را به او ابلاغ کرد. سفیر سویس نیز تاکید کرد که مراتب بلافاصله به دولت آمریکا منتقل خواهد شد.

این رایزنی های دیپلماتیک درحالی صورت می گیرد که کشورهای مختلف جهان با احتیاط به موضوع شلیک ایران به پهپاد آمریکایی واکنش نشان می دهند.

مسکو از آمریکا خواسته تا از تنش زایی در منطقه پرهیز کرده و بحرین اما دفاع ایران از مرزهای هوایی خود را محکوم کرده است! رژیم صهیونیستی نیز از کشورهای جهان خواسته تا در برابر ایران، کنار آمریکا بایستند!

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • مهرداد آیت اللهی
    0

    آيت اللهـى مهـرداد: ضایعات مربوط به یک‌فروند پهپاد اصل آمریکایی زیر قیمت به فروش می رسد ...لطفا خریدار اصلی تماس بگیره معاوضه باپرایدهم میشه

    نظرات شما -
    • حامد نوری
      0

      دست شما درد نکن اگه از فشار اقتصادی هم بمیریم افتخار میکنم یک ایرانی هستم به سپا ه افرین میگم دستتون درد نکنه دل ملت را شاد کردید امریکا هیچ غلتی نمیتونند بکند

    • Poj
      0

      موتورش سالمه؟؟؟

  • Poj
    0

    این سه نفر با دیپلماسیشون همه چیزو اعم از هسته ای،پیشرفت در نیروگاه ها،وتسلیحات و.... رو دادند رفت.و تنها واردات سنگ پا رو رونق دادند و کارخانجات داخلی مثل پارچه بافیها،کاغذسازی ها و.... را تعطیل کردند بخاطر واردات ونهایتا هم پس از تحریم ها هم با مشکل کاغذ مواجه شدیم وهم بقیه چیزها. بردارای سپاهی به اینها اعتماد نکنید اگر به این انترها باشه میگن پدافندهارو هم بدیم به امریکا تا بهانه گیری نکنه.

  • احمد قره چاپلو
    0

    ترامپ با دقت بخون. کجاشعله ترسد زنیز ار خشک. کجا شیر به میدان رزم کرده پشت. بود فکرو فرهنگ ما چون حسین ع. نترسیم زاشوبوهر شوروشین. یل تیزبینو آرش کمان. مسلط بهر نقطه مادرجهان.برون کن زسر فکراشوب ما. که گرددقیامت زما چون بپا. وماازتبار رسول امین. ص. علی ع گونه ما مقتدر درزمین. اگر هشت سال یاکه هشتاد سال. شود جنگ نیاید بدلها ملال. ره ما حسین ع است درآخر کلام. نباشد ره دیگری والسلام. وما شیردلهای این کشوریم. که فرمان زسید علی می‌بریم. چوایران نباشد تن ما مباد. ز خون شهیدان ایران زنده باد. و تا آخرین قطره خون ما. بگوییم مرگ برامریکا. تقدیم به همه شیردلهای کشور. رهبر معظم انقلاب. که امنیتمون رو مرهون شجاعت مردانگی ایشان هستیم. شاعر احمد قره چاپلو. کاشمر کوهسرخ روستای قراچه. وبا عرض سلاماادب احترام

  • هادی
    0

    ننگ براین دیپلماسی خوارکننده که کشوررابه پرتگاه سقوط سوق دادوعایدیش برای امثال این افراد تابعیت خانوادگی درکشور دشمن بود.

  • نگین
    0

    تا به اجماع جهانی نرسه ترامپ هر گز خودش را وارد جنگ نمی کند باید مهره چینی با دقت فکر چیده شود و در موقع مقتضی این کار را انجام می‌دهد در این زمان حیله گری انگلیس و پوتین مکار و جانی راه به جایی نمی برند چهل سال زیر چکمه پوتین مردم استخوانهایشان له شد باید نشست و دید گذاشتند مردم از بی مادری به دایه پناه برند شاید به ارامش برسند و باری از روی دوش شانه های زخم خورده مردم بر داشته شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها