کیم جونگ اون از آمریکا انتقاد کرد/ حمایت دیپلماتیک چین از کره شمالی

کیم جونگ اون از آمریکا انتقاد کرد/ حمایت دیپلماتیک چین از کره شمالی

"کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی در این دیدار گفت: کره شمالی اقدامات لازم را برای جلوگیری از ایجاد تنش با آمریکا انجام داده است، اما پاسخ مثبتی از سوی واشنگتن دریافت نکرده است.

وی تصریح کرد: این مساله ایست که کره شمالی مایل به مشاهده آن نیست اما کره شمالی صبورانه عمل خواهد کرد و امیدوار است که طرف مربوط نیز همسو عمل کند تا راه حلی پیدا شود.‌

رهبر کره شمالی نقش چین در حل مساله شبه جزیره کره را عالی ارزیابی کرده و گفت مایل است تا رایزنی و هماهنگی با چین را در این باره حفظ کند.

حمایت دیپلماتیک چین از کره شمالی
رییس جمهوری چین نیز در این دیدار گفت که چین در موضوع حل مساله هسته ای از کره شمالی حمایت دیپلماتیک خواهد کرد.

"شی جین پینگ" از تلاش های کره شمالی برای ارتقاء صلح و ثبات در منطقه و خلع سلاح هسته ای شبه جزیره قدردانی کرد و خواهان توسعه روابط کشورش با پیونگ یانگ شد.

وی گفت: دوستی چین و کره شمالی یک انتخاب استراتژیک است که دو طرف با چشم انداز دراز مدت به دست آورده اند و به دلیل تغییرات در وضعیت بین المللی از بین نمی روند.

رییس جمهوری چین گفت که دوستی دو کشور با آرمان های هر دو ملت، منافع اساسی دو کشور و روند توسعه پکن و پیونگ یانگ هماهنگ است.

رهبران بلند پایه چین و جمهوری دموکراتیک خلق کره همچنین امروز پنجشنبه در مذاکرات و جانبه برای همکاری با یکدیگر به منظور ایجاد یک آینده روشن در روابط بین حزبی و بین دولت های دو کشور توافق کردند.

سفر شی به پیونگ یانگ اولین سفر او به کره شمالی از زمان سر کار آمدنش در سال ۲۰۱۳ و اولین سفر یک رئیس جمهوری چین به پیونگ یانگ ظرف ۱۴ سال گذشته است.

کارشناسان معتقد هستند «شی» سعی دارد پیش از نشست احتمالی هفته آینده خود با ترامپ در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در اوساکای ژاپن، افزایش نفوذ پکن در شبه جزیره کره را نشان دهد.

همچنین به دنبال شکست دومین نشست میان آمریکا و کره شمالی در اوایل سال جاری، شی و کیم درباره راه‌های دستیابی به راه حلی سیاسی برای وضعیت شبه جزیره کره نیز صحبت کردند.

پیش از این و در دو سال گذشته نیز "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی سه بار به چین سفر و با شی دیدار و گفت و گو کرد.

منبع: خبرگزاری کیودو - ایرنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها