متهمان آتش‌سوزی کاخ چهلستون اردستان به ۶ سال حبس محکوم شدند

رئیس دادگاه بخش زواره اردستان گفت: ۵ متهم آتش‌سوزی کاخ چهلستون اردستان به ۶ سال حبس محکوم شدند که سه سال آن به شکل تعلیقی است.

متهمان آتش‌سوزی کاخ چهلستون اردستان به ۶ سال حبس محکوم شدند

حسینعلی میرزایی بعدازظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه با مخلان نظم و امنیت شهر زواره به شکل جدی برخورد می‌کنیم، اظهار داشت: زواره یکی از امن‌ترین حوزه‌های قضائی اصفهان را دارد به نوعی که از سال ۹۲ تا ۹۶ تنها ۶۹ نفر زندانی داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی پرونده‌های دادگاهی زواره در طول یک سال گذشته ابراز داشت: در طول این مدت پرونده‌های کیفری زواره ۴۵ درصد، حقوقی ۲۳ درصد، خانوادگی ۱۱ درصد و انقلاب ۱۳ درصد بوده است.

ساختمان جدید دادگاه زواره در هفته قوه قضائیه کلنگ زنی می‌شود

رئیس دادگاه بخش زواره اردستان از مهم‌ترین مشکلات زواره را کمبود قاضی شورا و دادرس برشمرد و گفت: زواره مکان مناسبی برای دادگاه نیز ندارد و مکان فعلی آن نیز اجاره‌ای است و بر این اساس در هفته قضائیه ساختمان جدید این اداره کلنگ زنی می‌شود.

وی یکی از جرایم مهم در بخش زواره را قطع درختان برشمرد و با اشاره به مبارزه جدی با قاچاق چوب در زواره گفت: در این ارتباط حتی شاهد اعمال جریمه‌های ۳۰۰ میلیونی در ارتباط با تخلف قطع درختان بودیم.

میرزایی به آتش سوزی در کاخ چهلستون (سرهنگ آباد) زواره اردستان در سال گذشته و دستگیری متخلفان در سال جاری اشاره کرد و ابراز داشت: در این آتش سوزی ۳۰ میلیارد ریال خسارت به این کاخ تاریخی که بخش‌هایی از آن توسط میراث فرهنگی در سال گذشته بازسازی شده بود، وارد شد.

انگیزه متهمان جلوگیری از توسعه گردشگری بود

وی تاکید کرد: با کمک نیروی انتظامی و اداره اطلاعات در این پرونده تحقیقاتی صورت گرفت و متهمان انگیزه خود از این اقدام را جلوگیری از توسعه گردشگری در منطقه عنوان کردند.

رئیس دادگاه بخش زواره اردستان با بیان اینکه متهمان اهل سرهنگ آباد اما ساکن تهران هستند، گفت: ۵ متهم این پرونده به ۶ سال حبس محکوم شدند که سه سال آن به شکل تعلیقی است.

منبع: مهر

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها