واکنش ترامپ به انهدام پهپاد گلوبال هاوک؛ چه کسی اشتباه بزرگ را کلید زد؟

دونالد ترامپ به سقوط پهپاد جاسوسی کشورش بر اثر شلیک سپاه پاسداران واکنش نشان داد.

واکنش ترامپ به انهدام پهپاد گلوبال هاوک؛ چه کسی اشتباه بزرگ را کلید زد؟

رئیس جمهور ایالات متحده در توییتر خود نوشته است که ایران مرتکب اشتباه بسیار بزرگی شده است. با این حال کاربران فضای مجازی در واکنش به این توییت به اشتباهات بزرگ ترامپ اشاره کرده اند.

حسین درخشان از جمله کاربران توییتر است که در توییتر خود پیشنهاد کرده است، حسن روحانی به ترامپ جواب بدهد که اشتباه بزرگ را کسی کرده است که از برجام خارج شد.

همزمان با این واکنش توییتری ترامپ، مقامات آمریکایی در جلسه ای فوق العاده، موضوع شلیک به پهپاد گلوبال هاوک را بررسی کرده و ایران نیز اعلام کرد که می خواهد تجاوز پهپاد آمریکایی به آسمان ایران را در قالب یک شکایت به سازمان ملل ببرد.

برخی ناظران سیاسی پیش بینی می کنند که انهدام پهپاد آمریکایی، احتمالا باعث خواهد شد که ترامپ لفاظی های خود علیه کشورمان را تشدید کند اما در عمل، با احتیاط بیشتری سیاست های خود از نظر نظامی را پیش ببرد.

در صورتی که ترامپ در گفته های خود پیرامون عدم تمایل به جنگ با ایران صادق باشد، باید با درک پیام شلیک به گلوبال هاوک، باید مواضع خود را تعدیل کرده و از اعزام نیروهای نظامی بیشتر به منطقه بپرهیزد.

درباره پیام های شلیک به پهپاد آمریکایی و احتمال جنگ میان ایران و آمریکا، این تحلیل را اینجا بخوانید.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • فدایی رهبر
    0

    امریکایی های حرومزاده و سعودی ها و اسرائیلی های بیشرف حرومزاده اینو خوب تو گوشتون فرو کنید ک اگر دست از پا خطا کنید با لطف خدا و عنایت صاحب الزمان و فرمان آقاو امام و سرور و رهبرمون سید علی خامنه ای خاورمیانه رو گورستان شما لاشخورهای حرومزاده میکنیم و سر کثیفتونو میبریم و روی لاشه کثیفتون میزاریم

  • سامان
    0

    آمریکا کنف شد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      بنازم دلاورمردان ایران افرین به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران۰

  • رضا
    0

    فکر کردن به کشتی ها حمله می کنند و به ایران اتهام می زنند و چند روز بعد برای اینکه مظنه ایران را بشما رن که چند چند است که ایا واکنش نشان می دهد یا نه ولی در عمل دیدن که ایران با قدرت عمل می کند و اعلام رسمی هم می کند

  • ناصر جوانی کقال
    0

    حساب کار اومد دستشون

  • کامران سلطانی
    0

    درود و خسته نباشید بر دلاور مردان سرزمین پارس

  • رضا
    0

    امریکاییها احتمالا می خواستند از مکانهای حساس واقع در ایران فیلمبرداری کنند و بعد با پخش کردن انها در فضای مجازی نشان دهند که می توانند به ایران نزدیک شوند و هر وقت بخواهند می توانند به ایران حمله کنند یا اینکه می خواستند اطلاعات زیادی را در مورد ایران به دست بیاورند و از انها برای ضربه زدن استفاده نمایند اما سرنگونی پهپاد انها غرور انها را نابود کرد و مشخص کرد که انها در مورد ایران مرتکب اشتباه بزرگی شده اند و همچنین باعث شد که زیان زیادی را بابت نابودی این پهپاد گران قیمت مرتکب شوند و در اینده مشتریان پهپادهای امریکا دیگر تمایلی برای خرید نخواهند داشت و زیان بیشتری را متحمل امریکا خواهد کرد

  • Poj
    0

    به نظرم سپاه به روحانی و ظریف اعتماد نکنه. چراکه همین دونفر تادوسال پیش چنان شیفته امریکا بودن که حتی پیشنهاد خلع موشکی سپاه و تحریم داخلی این ارگان بواسطهCFTرا به مجلس بردند تا تصویبش کنند. این دونفر ممکن است در سازمان ملل علیه خودمان و به نفع امریکا شهادت بدهند. هرچند سازمان ملل که همان سازمان کمک به امریکاست. جای استفاده از دیپلماسی که فقط موجب بدبختیه کشور شده.بهتر است جواب تجاوز امریکارا با چند حمله به نیروهای ان و دستگیری چند نیروی امریکایی بواسطه گروه های متحده ایران در منطقه انجام دهید.

  • علیرضا
    0

    امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند-امام خمیتی

  • مهدی صمیمی
    0

    فرق ما با آمریکا همینه. ما پهپاد متجاوز و جاسوس رو بر فراز آب های کشورمون میزنیم. اونا سال ۶۷ هواپیمای مسافربری با مسافرین بیگناه رو میزنن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها