واکنش‌های سیاسی به شوک سپاه پاسداران به آمریکایی ها با سرنگونی یک پهپاد جاسوسی

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در صفحه توئیتر خود به سرنگونی پهپاد پیشرفته جاسوسی آمریکایی واکنش نشان داد.

واکنش‌های سیاسی به شوک سپاه پاسداران به آمریکایی ها با سرنگونی یک پهپاد جاسوسی

سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره سرنگون کردن پهپاد پیشرفته جاسوسی گلوبال هاوک نیروهای تروریست آمریکایی توسط پدافند سپاه پاسداران مطلبی منتشر کرد.

ساداتی نوشت: سرنگون کردن پهپاد پیشرفته جاسوسی گلوبال هاوک نیروهای تروریست آمریکایی توسط پدافند سپاه پاسداران ضربه‌ای سنگین به هیمنه پوشالی عملیاتی و اطلاعاتی ارتش آمریکاست. پریشانی و اظهارات متناقض آمریکایی‌ها در خصوص شکار پهپاد گران قیمتشان، نشان دهنده شدت ضربه و شوک وارده به آنهاست.

الیاس حضرتی ، عضو فراکسیون امید مجلس هم در توئیتی نوشت: امیدوارم دشمنان ملت ایران پیام روشن سرنگونی پهپاد جاسوسی‌شان در خاک ایران را دریافت کرده باشند.

هر گزینه‌ای بجز مقاومت خلاف شأن ملت ایران است

حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع کارکنان این سازمان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: تنها راه جلوگیری از سلطه اجانب مقاومت است.

اهم اظهارات وی را به نقل از مهر بخوانید؛

*{ بااشاره به ضرورت تاب‌آوری و مقاومت در برابر فشار بیگانگان}: عموماً ملت‌ها در برابر فشارها به دو دسته سازش‌کار و سازش ناپذیر تقسیم می‌شوند.

*{ با طرح این پرسش که چه کنیم در برابر فشارها کم نیاوریم و اراده خود و افراد نزدیک به خود را در برابر فشارها مقاوم‌سازی کنیم}: مقاوم سازی اراده‌ها یک اقدام است و هر اقدامی قاعده و گاهی قواعدی دارد که مقاومت نیز دارای قواعد ده‌گانه است.

* هر ملتی که در تقابل و پنجه در پنجه انداختن اراده‌ها، قواعد و قوانین بازی را بهتر رعایت کند، ماناتر بوده و ایستادگی بیشتری خواهد داشت.

* نیاز داریم تا با رعایت قواعد مقاومت آشنا شویم، برخورداری از ایمان صادق و عمیق، ایمان به درستی وعده‌های الهی در نصرت اردوگاه متقین، عبرت گرفتن از سرنوشت سازشکارانه، الگوپذیری از سرنوشت سازش‌ناپذیران را از قاعده‌های مقاومت برشمرد.

* التزام عملی و قلبی به رهنمودهای علم‌دار مقاومت یعنی رهبر انقلاب در مقاطع تاریخی، پای کار آوردن همه ظرفیت‌ها برای مقابله با دشمن، محاسبه درست از ره‌آوردهای سازش ناپذیری، محاسبه درست از پیامدهای سازش پذیری، دیدن نقاط قوت جبهه خودی در کنار نقاط ضعف و دیدن نقاط ضعف دشمن در کنار قوت او را از دیگر قواعد مقاومت است.

*محال است کسی ایمانش عمیق و ریشه‌دار باشد و حتی فکر تسلیم شدن هم به ذهن خود راه دهد، افرادی که از ایمان قوی برخوردار هستند، حتی فکر عدم مقاومت را هم نمی‌کند.

* وقتی خدا ایمان صادقانه و عمیق ما را ببیند پیروزی و ذلت را بر دشمنان ما نازل می‌کند، چرا که ایمان اگر عمیق باشد محال است انسان انقلابی غیر انقلابی، و انسان ولایی غیر ولایی و آمریکا ستیز، آمریکا دوست شود.

*امروز برخی‌ها سنگ آمریکا را به سینه می‌زنند، گفت: البته این به معنی این نیست که اینها بی ایمان‌اند اما متأسفانه مثل پشه‌های ریز حزب باد هستند و در برابر کمترین تهدیدها روحیاتشان دستخوش تغییرات منفی می‌شود.

*ما باید خود را به نقطه عمیقی از مجاهدت برسانیم و این با عمل به اسلام راستین ممکن است. همه موظف هستیم این نکات را ترویج دهیم چراکه تنها راه تأمین منافع ملت ایران در برابر آمریکا مقاومت است و اگر کسی به این مسئله شک دارد به دلیل این است که نمی‌داند کجای تاریخ ایستاده است.

* گزینه مقاومت تنها گزینه در برابر آمریکا است . هر گزینه‌ای بجز مقاومت خلاف شأن ملت ایران است و هر مقامی با هر لباسی و هر جایگاه حقوقی و حقیقی اگر با مقاومت مخالف باشد در زمین آمریکا بازی می‌کند و ما باید از آنها برائت جوییم.

نیروهای مسلح شجاعت و آمادگی خود را به رخ دشمن متجاوز کشیدند

هم چنین تسنیم نوشت؛

حسین شیخ‌الاسلام کارشناس مسائل بین‌الملل،‌ با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط سامانه پدافند نیروهای مسلح کشورمان گفت: نیروهای مسلح کشورمان با اقدام بامداد امروزشان، شجاعت و آمادگی خود را به رخ دشمن متجاوز کشیدند.

بخش هایی از اظهارات وی را بخوانید؛

* قطعا این اقدام شجاعانه، پیام روشنی برای تمامی متجاوزان حاضر در منطقه از جمله آمریکا بود و این هشدار را به آنها داد که دست از پا خطا نکنند.

*پهپاد آمریکاییِ ساقط شده توسط پدافند هوایی کشورمان یکی از پیشرفته‌ترین انواع پهپاد است که در اختیار ارتش آمریکا قرار دارد و مجهز به آخرین فناوری‌های روز دنیا به منظور جاسوسی است، خوشبختانه برتری ایران در دفاع از حقوق قانونی خود درسی برای متجاوزان شد تا از این پس به طور دقیق مواظب رفتارهای خود در منطقه باشند.

* بر اینکه آمریکایی‌ها برای حضور در منطقه سعی در تنش‌آفرینی دارند که تجاوز پهپاد آنها به حریم هوایی کشورمان نیز در راستای همین هدف شوم است، ما در خانه خودمان آتش روشن نمی‌کنیم بلکه آمریکایی‌ها با آتش افروختن در منطقه غرب آسیا سعی در توجیه حضور نظامی خود در این منطقه هستند.

* کشورهای مرتجع منطقه که خیال می‌کنند تنها با حضور نظامی آمریکا در منطقه امنیت آنها تامین می‌شود نیز می‌توانند یکی از عوامل اصلی تنش‌آفرینی در خلیج فارس و دریای عمان باشند.

* سرعت عمل پدافند هوایی کشورمان در سرنگونی پهپاد آمریکایی ثابت کرد که نیروهای مسلح ما در حراست از حریم هوایی کشور، کاملا آتش به اختیار عمل کرد و به محض ورود پهپاد به حریم هوایی ایران که امکان دارد حتی چند ثانیه نیز به طول نینجامیده باشد، پرنده متجاوز را ساقط کردند.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها