رحمان: از اینکه باعث افتخار ایران هستم، خوشحالم

قوی‌ترین وزنه‌بردار معلول جهان گفت: خوشحالم که از طریق این ورزش می‌توانم باعث افتخار کشورم باشم

رحمان: از اینکه باعث افتخار ایران هستم، خوشحالم

رقابت‌های وزنه‌برداری معلولان قهرمانی جهان طی روزهای 12 تا 20 جولای به میزبانی قزاقستان برگزار می‌شود و ملی‌پوشان کشورمان نیز به عنوان یکی از تیم‌های شرکت کننده با حریفان رقابت می‌کنند. ایران در کنار چین و مصر یکی از سه قدرت برتر این رشته محسوب می‌شود. این کشور سه رکورددار جهان را در اختیار دارد که روح‌الله رستمی در 72 کیلوگرم و مجید فرزین در وزن 80 کیلوگرم در بین آنها هستند. اما بدون شک محبوب‌ترین نام در بین این رکوردداران سیامند رحمان است؛ کسی که قوی‌ترین ورزشکار معلول دنیا به حساب می‌آید.

سیامند که هم اکنون خود را برای حضور موفق در مسابقات قهرمانی جهان آماده می‌کند، گفت: پاراوزنه‌برداران خوب زیادی در ایران حضور دارند که این به دلیل اقلیم ایران و اردوهای منظم خوبی است که توسط کمیته ما برگزار می‌شود. استعدادهای زیادی وجود دارد و بر همین اساس می‌توانم بگویم که جلسات تمرینی ما سخت‌تر و شدیدتر از هر تیمی در جهان است.

به نظر می‌رسد که سیستم به خوبی برای موفقیت رحمان کار می‌کند؛ کسی که رکوردباورنکردنی 310 کیلوگرم در بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو را از خود بر جا گذاشت. سیامند همچنین طلای پارالمپیک 2012 لندن و طلای قهرمانی جهان در سال 2014 به میزبانی امارات را در کارنامه دارد.

سیامند 31 ساله است، اما هنوز تمام نشده است. او لیستی از کارهایش طی سال‌های آینده را در ذهن دارد و برای رسیدن به آنها تلاش می‌کند. این کارها شامل طلای قهرمانی جهان در سال 2019، سومین طلای تاریخی و پیاپی در پارالمپیک و شکستن رکورد جهان می‌شود. او در این باره می‌گوید: احساس خوبی دارم و نگاهم به مسابقات قهرمانی جهان و سپس المپیک 2020 توکیو است و امیدوارم یک رکورد یک رکورد جهانی دیگر را در پارالمپیک به ثبت برسانم. حضور در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی قزاقستان برایم خیلی اهمیت دارد. این رویداد مسابقاتی برای کسب سهمیه المپیک 2020 است. می‌خواهم ابتدا کسب سهمیه را قطعی کنم و سپس مدالم را بگیرم. به هر حال همه چیز مربوط به آماده‌ شدن برای پارالمپیک است.

قوی‌ترین ورزشکار معلول جهان ادامه داد: از اینکه می‌خواهم سومین حضورم در پارالمپیک را تجربه کنم، خیلی هیجان‌زده هستم. من می‌خواهم در توکیو یک رکورد جدید جهان را ثبت کنم که از رکورد پارالمپیک 2016 نیز بهتر است تا طرفدارانم را خوشحال کنم و به آن افتخار کنند.

رحمان اشاره‌ای هم به شروع این ورزش می‌کند و می‌گوید: یکی از مربیانم مرا به کمیته ملی پارالمپیک معرفی کرد و بعد از مدتی هم به تیم ملی دعوت شدم. من شبانه‌روز برای پیشرفت کار کردم. در ابتدا می‌توانستم 120 کیلوگرم را بلند کنم، اما حالا به بیش از 300 کیلوگرم رسیده است. همیشه از خدا تشکر می‌کنم که بخشی از خانواده پارالمپیک هستم.

سیامند حالا احساس می‌کند که می‌تواند یک الگو برای دیگران باشد: «به طور مثبت تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته‌ام و زندگی شخصی‌ام را تغییر داده است. از اینکه می‌توانم یک الگو برای جوانان باشم، همیشه خدا را شاکر هستم. خوشحالم که از طریق این ورزش می‌توانم باعث افتخار کشورم باشم. می‌خواهم پیشرفت کنم، رژیم مناسبم را داشته باشم و به حرف مربیانم گوش بدهم. بنابراین می‌توانم دوباره قهرمان شوم.»

منبع: تسنیم

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها