نمایندگان مخالف تشکیل وزارت بازرگانی هستند

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه احیای وزارت بازرگانی در قالب ایجاد معاونت در یکی از وزارتخانه‌ها دور زدن قانون است، گفت: نمایندگان بارها با تفکیک وزارت صنعت مخالفت کرده‌اند.

نمایندگان مخالف تشکیل وزارت بازرگانی هستند

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت بار‌ها در قالب طرح و لایحه در مجلس مطرح شده که هر بار از سوی نمایندگان رد شده است،گفت: تفکیک وزارت «صمت» بار دیگر به صورت طرح مطرح شده و به تصویب اعضای کمیسیون صنایع و معدن هم رسیده است؛ اما شنیده‌ها حاکی از این است که طرح مذکور به درخواست دولت از دستورکار مجلس خارج شده است.

وی افزود: احتمال این وجود دارد دولت با روش‌های دیگر در پی ایجاد وزارت بازرگانی باشد و معاونت بازرگانی را در یکی از وزارتخانه‌ها احیا کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: دولت به این نتیجه رسیده است که اکثریت نمایندگان با لوایح و طرح‌های مربوط به تفکیک وزارت «صمت»موافق نیستند به همین دلیل به فکر تشکیل معاونت جدید در نهاد ریاست جمهوری با کارکرد وزارت بازرگانی است که این اقدام به نوعی دور زدن قانون است.

حجت الاسلام پژمانفر با تاکید بر اینکه بزرگ کردن دولت خلاف برنامه ششم توسعه کل کشور و اسناد بالا دستی است،اضافه کرد: چنین طرح‌ها و لوایحی سبب بزرگ شدن دولت و در نتیجه افزایش هزینه‌ها و کاهش بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

به گفته نماینده مردم مشهد در مجلس تا زمانی که دیدگاه دولت به اقتصاد تغییر نکند و ساختار‌ها اصلاح نشود افزایش وزارتخانه‌ها مشکلات مردم را حل نمی‌‌کند، تصریح کرد: بخش بازرگانی و صنعت در سایر کشورها هم نیز با هم ادغام شده‌اند لذا دولت باید به سمت چابک و کوچک‌سازی حرکت کند.

دولت و برخی از نمایندگان با تدوین طرح‌هاو و لوایحی به دنبال تفکیک وزارت صنعت و معدن هستند که بر اساس آن وزارت «صمت »به 2 وزارتخانه صنعت و معدن و وزارتخانه بازرگانی تفکیک می‌شود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    به نماینده مردم مشهد بفرمایید سه ساله از جاشون بلند نشدن حالا نزدیک انتخابات هر روز یک نطقی دارند چرا این همه به گوش ایشان رساندیم فکری برای مطالبات مردم از شرکت تعاونی گردشگری ابرده شاندیز مشهد نمیکنند (شرکتی همچون پدیده شاندیز است) صداشم در نمیارن 10 هزار سهامدار تکلیفشون چیه؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها