فرماندار جدید کنارک معرفی شد

فرماندار جدید شهرستان کنارک در مراسمی با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان و معتمدان استان و شهرستان معرفی شد.

فرماندار جدید کنارک معرفی شد

علی زینی وند صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه فرماندار شهرستان کنارک اظهار داشت: با رعایت چارچوب‌های خاص وزارت کشور تاکنون 15 فرماندار جدید در استان منصوب شده‌اند که با توجه به محدودیت نیروی انسانی و پیچیدگی انتصابات، بهترین انتصابات را در استان داشتیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فرمانداران باید تابلوی شفافیت، اعتمادسازی و قانون‌مداری در اجرای دقیق و اطمینان بخش انتخابات پیش رو باشند.

وی افزود: فرمانداران استان و به ویژه منطقه بلوچستان در وزارت کشور دارای برند هستند، ما احترام ویژه‌ای برای مردم قائل هستیم و تلاش داریم اداره امورشان را به دست افراد با صلاحیت بسپاریم. از مولفه های مهم در انتخاب فرمانداران، دارابودن صلاحیتهای عمومی و تخصصی است که باید احراز شود.

زینی وند افزود: فرماندار قبلی کنارک از نیروهای کارآمد و مورد تایید بود اما از آنجایی که مقرر شده به دلیل مسائل قومی و قبیله‌ای از نیروهای بومی هر شهر استفاده نشود، تصمیم به جابجایی وی گرفته شد.

وی افزود: با توجه به تاکیدات استاندار سیستان و بلوچستان مبنی بر انتخاب فردی توانمند و کارآمد برای کنارک، فرماندار جدید را معرفی کردیم، چرا که با توجه به سوابق کاری، تحول‌گرایی و پاکدستی فرماندار جدید برای ما محرز شده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از فرماندار جدید کنارک انتظار داریم با ایجاد آرامش، همگرایی و بهره‌گیری مناسب از پتانسیل‌ها، این شهرستان را مقر و پایلوت توسعه مفید و هدفمند در استان تبدیل کند.

وی به برگزاری انتخابات مجلس در ماه‌های آینده اشاره کرد و افزود: از فرمانداران هر یک از شهرستان‌های استان؛ برگزاری انتخابات بی‌طرفانه، آزاد، امن، با مشارکت حداکثری و پر نشاط را انتظار داریم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ظرفیت‌های بی‌بدیل این استان تاکنون مورد بهره‌برداری قرار نگرفته، خاطرنشان کرد: طبیعت زیبا و ظرفیت‌های خدادادی به لحاظ موقعیت جغرافیایی این سرزمین با همکاری مردم و به ویژه نخبگان می‌تواند؛ علاوه بر رفاه و آسایش منطقه برای شهرهای همجوار خود نیز این رفاه را فراهم و به بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم کمک کند.

زینی‌وند افزود: در حوزه گردشگری باید توجه داشته باشیم که لازمه سفریک فرد گردشگر، آرامش و امنیت روانی و فیزیکی است بنابراین، چنانچه هر یک از مسافران و گردشگران با ناامنی و رفتار نابهنجار مواجه شوند تا سال‌ها نمی‌توانند این خاطره را به فراموشی بسپارند لذا نوع رفتار مردم بومی در رونق این امر بسیار مهم است.

معاون استاندار بیان داشت: با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری و توجه دولت در راستای اهمیت استراتژیکی سواحل مکران، متأسفانه در حال حاضر کمتر از 10 درصد ظرفیت این نعمت خدادادی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

زینی وند با اشاره به بهره‌برداری سایر کشورها از جمله چین از طرح‌های پرورش ماهی و میگو، ادامه داد: این کشورها چند صد برابر کشور ما از این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها استفاده می‌کنند و برای تحقق این موضوع در کشور، آموزش و همکاری نخبگان و ترغیب مردم توسط تریبون داران ضرورت دارد چرا که دولت زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده اما توسط مردم و سرمایه‌گذاران آن طور که باید استقبال جدی صورت نگرفته است.

این مقام مسئول با بیان قابلیت‌های فوق‌العاده این منطقه در حوزه صنعت و کشاورزی گفت: استان سیستان و بلوچستان در حال حاضر مورد توجه مجموعه مسئولین کشوری است و حضور مسئولین کشوری در استان نیز موید همین موضوع است بنابراین باید از این فرصت به بهترین وجه ممکن در راستای به فعلیت رساندن این قابلیت‌ها بهره‌گیری شود.

وی تصریح کرد: تشکیل شوراهای اسلامی به روش قومی و قبیله‌ای و موجب تضعیف اصل شایسته سالاری می‌شود، بنابراین برای مقابله با معضل حاشیه‌نشینی و از طرفی ایجاد مبلمان شهری متناسب با این سواحل زیبا؛ شورای شهرها بایستی انتخاب افراد تحصیل کرده، توانمند و متخصص را به عنوان شهردار در دستور کار خود قرار دهند چرا که در حال حاضر شهرهای استان از نبود ابتدایی‌ترین شاخص‌های زیباسازی شهر ها رنج می‌برند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان در پایان ابراز امیدواری کرد: با همت و وحدت مردم و همچنین بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بی‌شمار استان، آینده‌ای درخشان و روشن برای مردمان این سرزمین را شاهد باشیم.

در پایان این مراسم حمیدالدین یوسفی فرماندار سابق شهرستان خاش به عنوان فرماندار جدید کنارک معرفی و از خدمات ابابکر بلوچ فرماندار سابق این شهرستان تجلیل شد.

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها