اخذ تست«جهش تحصیلی» ازهفته آینده/ آغاز سنجش سلامت نوآموزان تهرانی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران ضمن اعلام آغاز سنجش سلامت ۱۰۴ نوآموز تهرانی، از آغاز انجام تست جهش تحصیلی در پایگاه‌های سنجش سلامت از هفته آینده خبر داد.

اخذ تست«جهش تحصیلی» ازهفته آینده/ آغاز سنجش سلامت نوآموزان تهرانی

شهناز کریمی در مراسم افتتاحیه طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان شهر تهران اظهار کرد: سال گذشته حدود ۱۰۳ هزار نوآموز تهرانی مورد سنجش قرار گرفتند و پیش بینی امسال ما سنجش حدود ۱۰۴ هزار نوآموز است.

وی افزود : برای این امر ۴۸ پایگاه اولیه و دو پایگاه تخصصی سنجش فعال خواهند بود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران ضمن تبیین هدف سنجش سلامت گفت: اگر این طرح انجام نشود و تمام دانش آموزان در کنار هم قرار بگیرند و مشکلات جسمی، بینایی و شنوایی آنان مشخص نمی شود، لذا هدف این طرح عدالت آموزشی و قرار گرفتن دانش آموزان در جایگاه خودشان است.

کریمی افزود: طرح سنجش دانش آموزان بدو ورود تا پایان شهریور ادامه دارد. همچنین از هفته آینده تست جهش تحصیلی انجام می شود و سنجش نوآموزان سنجش پیش دبستان را آغاز می‌کنیم که با هدف مداخله بهنگام صورت می گیرد.

در ادامه عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه این طرح یکی از طرح‌های ملی کشور است که در راستای عدالت آموزشی و شناسایی دانش آموزان با نیازهای ویژه و ساماندهی آن‌ها انجام می‌شود گفت: آموزش به تنهایی کافی نیست، آموزش باید با مهیا شدن بسترها تداوم‌ پیدا کند. یکی از نیازهای ویژه دانش آموزان بدو ورود به دبستان شناسایی و ارزیابی ویژگی‌های آنهاست.

وی افزود: آموزش بدون در نظر گرفتن بستر مناسب موثر نخواهد بود. حضور به موقع والدین در این پایگاه‌ها ضروری است و این کار نیاز به بسترسازی و فرهنگ سازی مناسب دارد.

در ادامه مسئولان حاضر از بخش‌های مختلف بینایی سنجی، شنوایی سنجی، آمادگی تحصیلی و مراقب سلامت در پایگاه سنجش شهدای منطقه ۵ بازدید کردند.

مجید قدمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز با بیان اینکه امسال باید یک میلیون و ۴۱۰ هزار دانش آموز بدو ورود طی سه ماه آتی ارزیابی شوند گفت: ۲۰هزار نیروی انسانی در ۲۲۰۰ پایگاه سنجش در سطح کشور مشغول ارائه خدمت هستند.

وی افزود: از خانواده‌ها می‌خواهیم که به موقع در پایگاه‌های سنجش حضور پیدا کنند. سال گذشته ۱۰ درصد خانواده‌ها برای سنجش فرزندانشان اقدام نکردند.

قدمی طرح سنجش سلامت را یک طرح پیشرفته خواند و گفت: سال گذشته ۸۳ هزار دانش آموز دیرآموز شناسایی شدند، آنها معمولا ۱۵ نمره هوشی پایین‌تر از سایر دانش آموزان هستند. البته یک نکته دیگر این است که باید نحوه گفتن مشکلات دانش آموزان در حین شناسایی در طرح سنجش به والدین از سوی مسئولان پایگاه‌ها مناسب باشد.

منبع: ایسنا

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها