۶۰ درصد از ضریح جدید حضرت عبدالعظیم (ع) ساخته شد

مدیر پروژه ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از روند ساخت و پیشرفت ۶۰ درصدی این ضریح خبر داد.

۶۰ درصد از ضریح جدید حضرت عبدالعظیم (ع) ساخته شد

ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم (ع) در آستان مقدس آن حضرت و با نظارت مستقیم استاد محمود فرشچیان همچنان در حال انجام است، این پروژه که در کارگاهی واقع در ضلع شرقی آستان عبدالعظیم حسنی (ع) در حال انجام است، دارای یک سالن مخصوص نگهداری بدنه اصلی ضریح و نیز یک کارگاه ساخت قطعات ضریح مطهر است. این کار با استفاده از جوانان مستعد و زیر نظر اساتید فن و با دقت بالایی صورت می‌گیرد.

عباس بهزادی مدیر پروژه ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: تا به امروز چیزی حدود 60 درصد از کار ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) انجام شده و حدوداً 40 درصد از روند کار باقی مانده است.

وی درباره زمان اتمام کار ساخت ضریح نیز اظهار کرد: این امکان وجود داشت که این پروژه با سرعت بیشتری به پایان برسد، اما عجله نکردیم و سعی کردیم با حوصله بیشتری کار فاخر و ارزشی ارائه کنیم. با این وجود حدود 2 سال دیگر کار ساخت این ضریح طول خواهد کشید.

مدیر پروژه ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) درباره اساتید مشغول به کار در ساخت این ضریح گفت: یکی از ویژگی‌های ساخت این ضریح جدید، شیوه نوین و منحصر به فردی است که علیرضا اسدی استاد قلم‌زن این طرح به همراه فرزندانشان از آن استفاده می‌کند. قرار نیست اساتید دیگری برای انجام این کار اضافه شوند و همچنان با حضور استاد اسدی و جوانان با استعداد او کار ساخت ضریح جدید را ادامه خواهیم داد.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    خداوند بشر را در دین داری و مذهب داری به چه ملاک و معیارهایی مقید ساخته است؟ --- بهترین داده های انکار ناپذیر و تحریف نشده ، داده های اصیل بی آلایش وحی الهی و در عصر اسلام داده های محکم و مفصل قرآن و داده های عقل استدلالی علمی هستند. خداوند در قرآن کریم به ما تاکید کرده مؤمنانی نزد خداوند از بشارت خدا بر خوردار اند که به همه ی گفته ها گوش فرا می دهند و از میان این گفته ها بهترین را بر می گزینند.« ... فَبَشِّرْ عِبَادِ. الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ » ﴿آیات ۱۷- ۱۸ سوره زمر﴾. فرضا هنگامی که در زمینه ی روش دین داری و مذهب داری ، انسانی در باره ی مسئله ای یا حکم و اعتقادی منسوب به دین و مذهب به ما می گوید: حکم تحریف ناپذیر قرآن و حکم عقل استدلالی نسبت به مسئله یا حکم و اعتقاد مذکور این است و ما با اندکی حساسیت و تامل و تدبر در قرآن و ترجمه و تفسیر آن به همین نتیجه می رسیم ، ولی انسان دیگری اعتراض می کند و مدعی می شود حدیث و روایت یا احادیث و روایاتی وجود دارند که این حکم را بگونه ای دیگر نشان می دهند. آیا ما شرعا و عرفا می توانیم یا حق داریم با نادیده گرفتن آشکارهای محکم و مفصل قرآن و عقل در باره ی آن مسئله یا آن حکم و اعتقاد ، گفته های اثبات ناپذیری را که با قرآن و عقل تضاد و تعارض آشکار دارند بر داده قرآن و اصول استدلال عقلی برتر بشناسیم و قرآن و عقل را به پای اعتراض این انسان دوم و احادیث و روایاتی که ارائه می دهد بی هیچ کاوش و بی تردید و بی بیم و هراس از عواقب کار که حتما مورد محاسبه ی خداوند قرار می گیرد قربانی کنیم؟؟؟!!! یادمان نرود که دین حق خداوند و مذهب حق اهل بیت که برخاسته از مکتب توحیدی قرآن است و دین داری و مذهب داری که از این ارزشهای الهی نشأت گرفته اند هرگز بازیچه نیستند که بی توجه به ملاکها و معیارها و بی تفاوت به حد و مرزها و بایدها و نبایدهای قرآنی و عقلی در گزینش احکام و اعتقادات بنام دین و مذهب سر سری و بی تفاوت رفتار کنیم و به دنبال بهترین گزینه که از آن قرآن و عقل اند نرویم و احکام و اعتقادات و منقولات و مراسم و مناسک و شعایر متضاد و متعارض با قرآن و عقل را بر گزینیم و با گزینشهای خود دین خدا و مذهب اهل بیت را لوث و بد نام کنیم و آب از آب تکان نخورد!!! کدام شایسته ی باور است انسانی که ما را به گرایش به سوی احکام و اعتقادهای محکم و مفصل قرآن و به اصول استدلال عقلی فرا می خواند یا فردی که به این انسان بی دلیل قطعی تهمتها و بهتانهای انحراف غیر قابل اثبات ناروا می زند و به ما حکم می کند که به گفته های این انسان هرگز گوش فرا ندهید؟؟؟!!! متدینان مذهبی بر سر این دوراهی انتخاب ، محض رضای خدا ، با تکیه به قرآن و عقل کدام یک از این دو گزینه را شایسته ی انتخاب می دانند و کدام را گزینه ی بر تر تشخیص می دهند؟؟؟!!! با رجوع و تأمل خرد گرا به سرچشمه دین تحریف نشده ی خداوند یعنی قرآن کریم در می یابیم ، داده های محکم و مفصل این وحی آسمانی که از جانب خداوند به پیامبر اسلام برای ابلاغ به بشر ارسال گردیده اند در زمینه ی احکام و اعتقادات تنها منبع زنده ایست که با وعده ی خداوند بی هیچ گونه تحریف تا قیامت زنده و باقی می ماند. این مصونیت و این جاودانی و این حضور همه جایی قرآن کریم و آشکاری و رسایی سرشت نشین و قابل درک و اثبات پذیری احکام و اعتقادات قرآن ایجاب می کنند احکام و اعتقادات قرآن با حد و مرزها و بایدها و نبایدهایی قرآنی که با خود دارند بر سایر منقولات غیر قرآنی در زمینه ی احکام و اعتقادات حجت و حاکم و ناظر باشند. با این وصف عقل بی تردید حکم می کند که برای تشخیص و شناخت و پذیرفتن درستی و نادرستی هر منقوله ی غیر قرآنی منسوب به دین و مذهب در زمینه ی احکام و اعتقادات می باید این منقوله حتما با داده های محکم و مفصل این کتاب آسمانی در همین زمینه بدون هیچ کاستی و فزونی همگن و هماهنگ باشد و در آن هیچ تضاد و تعارضی با این داده ها دیده و اثبات نشود. حاکمیت و نظارت عقلی قرآن که سخن قطعی خداوند است بر منقولات غیر قرآنی در زمینه ی احکام و اعتقادات بی هیچ گونه شبهه حجیت و برتری قرآن بر اینگونه منقولات را به اثبات می رساند و بشر را ملزم می سازد به این حجیت و برتری عالمانه ایمان بیاورد و چانچه رضای خداوند را می خواهد در هر انتخابی بنام دین و مذهب تسلیم این حجیت و بر تری باشد. اصل انکار ناپذیر قرآنی « لَا يَأْتِيهِ الْبَاطِلُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَلَا مِنْ خَلْفِهِ تَنْزِيلٌ مِنْ حَكِيمٍ حَمِيدٍ » ﴿ آیه۴۲ سوره فصلت﴾ » تاکید می کند که هیچ دلیل عقلی قطعی و جود ندارد که بتواند حجیت و برتری منبعی غیر از قرآن کریم را در زمینه تشخیص و شناخت سره از ناسره های احکام و اعتقادات منسوب به دین و مذهب به اثبات برساند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها