صدور حکم قضایی برای ۳ متخلف شکار در منطقه «کرکس»

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت:حکم متخلفان شکاری که یک راس قوچ وحشی را در منطقه حفاظت شده کرکس شکار کرده بودند، صادر شد.

صدور حکم قضایی برای ۳ متخلف شکار در منطقه «کرکس»

مرتضی جمشیدیان اظهار داشت: منطقه حفاظت شده کرکس بخشی از جنوبی ترین منطقه کرکس است که شهر نطنز در دامنه شرقی آن قرار داشته و راه ارتباطی این شهر به کاشان و اصفهان به ترتیب از شرق و جنوب آن می‌گذرد.

وی با بیان اینکه این منطقه یکی از بهترین زیستگاه‌های طبیعی فلات مرکزی ایران محسوب می‌شود و شامل مجموعه ارتفاعات سنگلاخی و بسیار مرتفع و همچنین تپه ماهورهاست، بیان داشت: این منطقه دارای گونه‌های گیاهی و جانوری بی نظیری است و کل، بز، قوچ و گراز از جمله گونه‌های شاخص این منطقه محسوب می شود.

رصد و تعقیب متخلفان شکار حتی در صورت فرار

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه تمامی مناطق حفاظت شده، شکار ممنوع، دریاچه‌ها و طبیعت اصفهان به شکل شبانه‌روزی تحت نظارت محیط بانان است، ابراز داشت: یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با متخلفان شکار به شکل جدی برخورد می‌کند و این افراد حتی در صورت فرار نیز تا زمان دستگیری رصد و تعقیب می‌شوند.

بیان داشت: بر همین اساس حکم سه متخلف شکار و صید که در ماه‌های گذشته در منطقه حفاظت شده کرکس اقدام به شکار یک رأس قوچ وحشی کرده بودند و به مراجع قضائی معرفی شده بودند صادر شد.

وی ادامه داد: دادگاه کیفری به استناد بند ب ماده ۱۲و ماده ۱۴ قانون شکار و صید و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی هر یک از متهمین را به تحمل دو سال حبس تعزیری، ضبط یک قبضه اسلحه و مهمات و ادوات شکار کمحکوم کرد.

گفتنی است طبق بند ب ماده ۱۲ قانون شکار و صید، شکار غیر مجاز جانوران وحشی جرم محسوب شده و مستوجب مجازات است.

منبع: مهر

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها