نانسی پلوسی: اعزام نیروی جدید به خاورمیانه به اختلافات با ایران دامن می‌زند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از تصمیم رئیس جمهور کشورش برای اعزام نیروی جدید به خاورمیانه هشدار داد که این اقدام به اختلافات با ایران دامن می‌زند.

نانسی پلوسی: اعزام نیروی جدید به خاورمیانه به اختلافات با ایران دامن می‌زند

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور برای اعزام هزار نیروی جدید به خاورمیانه واکنش نشان داد و از آن انتقاد کرد.

در این بیانیه که روی صفحه نانسی پلوسی در وب سایت رسمی مجلس نمایندگان قرار گرفته، با تکرار ادعاهای واهی و نخ نمای واشنگتن علیه کشورمان آمده است که اگرچه آمریکا باید کماکان ایران را برای فعالیت‌هایش در منطقه مسئول بداند اما ما باید قوی، هوشمند و استراتژیک باشیم، نه اینکه در تصمیمات خود بی ملاحظه و شتابزده عمل کنیم.

پلوسی در ادامه با تاکید بر اینکه کنگره باید هرچه زودتر در جریان تصمیمات و برنامه‌های دولت قرار گیرد، افزود: این تصمیمِ به شدت نگران کننده منجر به تشدید وضعیت با ایران می‌شود و خطر سو محاسبات جدی از سوی طرف مقابل را افزایش می‌دهد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: برای کاهش تنش‌ها دیپلماسی یک ضرورت است. بنابراین، آمریکا باید به مشورت با متحدانمان ادامه دهد تا ما موجب ناامن‌تر شدن منطقه نشویم.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا دستور اعزام هزار نیروی جدید به خاورمیانه را صادر کرده است.

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند این افزایش نیرو در خاورمیانه به دلیل افزایش تنش‌ها در خلیج فارس است. در تازه‌ترین مورد از این تنش‌ها پنجشنبه گذشته در اقدامی مشکوک دو نفتکش در دریای عمان هدف قرار گرفتند که آمریکا بلافاصله و بدون ارائه مدرک قابل استنادی ایران را مسئول آن دانست.

همچنین پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا همزمان با موافقت ترامپ با اعزام نیروی جدید به خاورمیانه تاکید کرد که واشنگتن به دنبال درگیری با ایران نیست و اقدام آنها "در جهت اطمینان یافتن از ایمنی نیروهای نظامی آمریکایی و برای حفاظت از منافع ملی آمریکا انجام می‌شود."

وی افزود: این تعداد نیرو بنا به درخواست سنتکام (فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا) و توصیه رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پس از مشورت با کاخ سفید به خاورمیانه اعزام می‌شوند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    فقط سران مملکت عاقل باشند فکر مردم بی دفاع باشند مردم هنوز از جنگ هشت ساله وحشت دارند بهتر تصمیم عا قلانه گرفته شود وگرنه هیچ کسی امید به بقا بعد از جنگ با آمریکا ندارد ازما گفتن بود

  • ایوب موسوی
    0

    جونم ترس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها