رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در گفت‌و‌گو با خبرفوری:

افزایش قیمت لبنیات برخلاف قانون است/با متخلفان برخورد می‏‌کنیم/ میوه گران نمی‎شود

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: افزایش قیمت لبنیات در روزهای اخیر برخلاف رویه قانونی و تصمیم ستاد تنظیم بازار است از این رو ما بدون شک با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

افزایش قیمت لبنیات برخلاف قانون است/با متخلفان برخورد می‏‌کنیم/ میوه گران نمی‎شود

محمدعلی اسفنانی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی سایت خبر فوری درباره آخرین وضعیت بازار مرغ و گوشت در کشور اظهار کرد: در بازار مرغ و گوشت با مدیریتی که از سوی نهادهای مربوط شکل گرفته است خوشبختانه ما از پیش از عید با ثبات قیمت‎های روبه رو هستیم و حتی در برخی از موارد از نرخ مصوب دولت نیز قیمت‎ها پایین‎تر است.

وی درباره افزایش قیمت لبنیات در طی روزهای اخیر تصریح کرد: در حوزه لبنیات به لحاظ اینکه شیرخامی که از سوی تولیدکنندگان دریافت می‏‌شود دارای هزینه‎هایی از جمله حمل و نقل و استفاده از ظروف است سبب شده تا برخی از واحدهای تولیدی با سوء‎استفاده از این موضوع در جهت افزایش قیمت کالاهای تولیدی‎شان وارد عمل شدند که این تصمیم برخلاف رویه قانونی است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت قیمت‎های جدیدی را برای لبنیات تعیین کرده است قیمت‎ها باید طبق روال قبلی درنظر گرفته شود از این رو حتما ما با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

اسفنانی تاکید کرد: در بخش گوشت ما فعلا افزایشی نداشتیم حتی شاهد کاهش قیمت نیز بودیم از این رو باتوجه به وضعیت خوبی که در مراتع کشور داریم پیش‎بینی می‎شود در تولید گوشت افزایش بیشتری داشته باشیم از این رو امید است روز به روز قیمت گوشت کاهش پیدا کند و تعدبل شود.

وی گفت: طراحی شده بود که قیمت گوشت قرمز و مرغ در ایام عید امسال به رقم بالایی برسد، اما با کنترلی که صورت گرفت این موضوع عملیاتی نشد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: قیمت مرغ در وضعیت فعلی 11 هزار 500 تومان است و ما درصدد هستیم که قیمت گوشت را نیز به وضعیت متعادلی بازگردانیم.

اسفنانی درباره بازار میوه تصریح کرد: فکر نمی‎کنم باتوجه به وضعیتی که در بازارمیوه داریم در این زمینه با مشکلی روبه‎رو شویم از این رو مردم خیالشان از بابت وضعیت میوه راحت باشد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی درباره شناسایی دلالان بازار میوه و گوشت گفت: اگر بنده بخواهم قیمت‎ها را آنالیز کنم باید بگویم مرغ زنده 7 هزار تومان تحویل کشتارگاه می‎شد ودر زمان انتقال به میدان عرضه 30 درصد بر قیمت مرغ اضافه می‎شد و به حدود 10 هزار تومان می‏رسید اما به واسطه ارتباط دلالان با عمده‎فروشان قیمت مرغ به 15 هزارتومان رسید که ما با حذف دست دلالان و برخی از عمده‎فروشان در جهت مقابله با افزایش قیمت‎ها وارد عمل شدیم.

اسفنانی تاکید کرد: با پیش‎بینی‎هایی که صورت گرفته است ما هیچگونه افزایش قیمتی را در روزهای آینده در اقلام مصرفی مردم نخواهیم داشت.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    اگر افزایش قیمت لبنیات خلافه چرا برخورد قاطع نمیکنید خدا شاهده گرانفروش ومحتکر را اعدام کنید مثل اول انقلاب اگر کسی جرات کرد چیزی را گران کند بعضی از این قبیل آدما مستحق چنین مجازاتی هستن وباید زور بالای سرشون باشد چون انسان نیستن دولت باید عرضه ولیاقت داشته باشه مثل کوه پشت مردمش باشه مردمی که همه جوری پاشون ایستادند سزاوار این همه بدبختی نیستند

  • افسانه نیکزاد
    0

    جناب اقای روحانی لبنیات گیلاس خرما سیبزمینی پیاز چه ربطی به تحریم داره .. شما با رای همین ملت بالا نشین شدی چند ساعت صف گرفتیم که بهت رای بدیم این بود جواب ملت وعده صد روزت به ضرر ملت شد نه به نفع ملت ..بیخیال نشو اقای روحانی دیگه خسته و گرسنه ایم جون به لب شدیم‌ خودت یه دقیقه بجای ما باشی تحمل نمیکنی از رنج زندگی

  • شاهین
    0

    بهتره حرف نزنید،برید به کارتون برسید،جریمه کنین خزانه را پر کنید،بدبخت ما مردمیم،کدوم حرفتون عملی شد؟دفعات قبلی چکار کردید؟فقط میگید خلافه و بعدشم ....شما درد مردم را ندارید!!از جنس ما هم نیستید!هیچ کس حرف امثال تو را باور نداره!!!!

  • م.ز
    0

    آقایون مسئولین،نمایندگان مجلس،وزرا،رئیس جمهور،محض رضای خدا بگید دقیقا دارید چکار میکنید؟! لعنت ابدی خدا بر ترامپ که باعث شده همه بدختیها و بیچارگیهای ما رو به اون نسبت بدین و خودتون رو از هر مسئولیتی و از هر گونه پاسخ گویی معاف کنید!!! اگه ترامپ داره گناه میکنه شما همه دارین گناه کم کاریتون رو توجیه میکنید که طبق آیات قرآن توجیه گناه خیلی از گناه بدتر است.یعنی کاری که شما با این ملت بینوا میکنید از کار ترامپ به مراتب بدتره بدتره بدتره... به خدا داریم زجر میکشیم میفهمید زجر... آخه شیر چیه که ما نمیتونیم حداقل روزی یه لیوان بخوریم.مایه شرمساریه اگه بفهمین!دائم داره به لیست حذفیات سفره هامون اضافه میشه!کی میخواین به این وضع هولناکی که برامون درست کردین پایان بدین؟کی؟؟؟

  • مجید
    0

    آخه مرد مومن میوه چگونه در تابستان گران نمی شود!!!!!! وقتی سیب کلیویی 8000 تومنه یا موز کیلویی 14000 تومن نتیجه گرانی بی تدبیری از خود شماست جناب رئیس!

  • رنجبر
    0

    سلام آقاسرتان رابا۲لیتر شیر گرم میکنند ازجای دیگر آنقدر دزدی واختلاس میشه که شیروشترتوش گمه ی نگاهی به شوراهای شهر استانها با دزدیها اختلاسها زنده کردن زمینهای مردگان وتقسیمات باوراث باپشتیبانی شهرداریهاو...خدای درست کردن دزدبرای دزدیهای کلان نیست؟شورای شهرراجمع کنند نیمی ازدزدیها زمین خاریهاو............جمع میشوددست وپای کسانی که درمجلس گ شورای شهر منحل شود میبوسسسسسسیم.مردباشی جمشون کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها