خوراکی‌ها می‌توانند دلیل آلرژی باشند؟

دانشمندان بر این باورند که خوراکی‌ها شامل ترکیباتی هستند که می‌توانند سبب آلرژی شوند.

خوراکی‌ها می‌توانند دلیل آلرژی باشند؟

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که علاقه بیش از حد مردم به خوراکی‌های فرآوری شده در دهه‌های گذشته می‌تواند دلیلی بر آلرژی باشد.

در گروهی از کودکان ۶ تا ۱۲ ساله محققان دانشگاه ناپل دریافتند، بچه‌هایی که آلرژی غدایی داشته‌اند سطح بالاتری از ترکیبات مرتبط با مواد غذایی فرآوری شده در زیر پوست خود نسبت به آن‌هایی که آلرژی ندارند، داشته‌اند.

هنگامی که یک مولکول شکر به یک مولکول پروتئین یا چربی در حضور حرارت می‌رسد، پدیده گلیکاسیون اتفاق می‌افتد. برای مثال می‌توان به زمانی اشاره کرد که شما یک سیب‌زمینی را در روغن سرخ می‌کنید، این اتفاق طعم بهتر اما گلیکاسیون بیشتری را به همراه دارد.

آلرژی‌های غذایی، صرف نظر از دلایل اصلی، در ۲۰ سال گذشته تا ۲۰۰ درصد افزایش داشته٬ دکتر Tania Elliott از دانشگاه نیویورک می‌گوید: دلیل آلرژی چند عامل می‌تواند باشد از جمله ژنتیک و محیط اطراف.

عوامل متعددی در شیوع و افزایش آلرژی نقش دارند که در اینجا به چند مورد اشاره می‌کنیم:

استفاده زود هنگام

استفاده زود همگام از بعضی محصولات غذایی مانند کره بادام زمینی و تخم مرغ در سنین کم می‌تواند باعث ایجاد آلرژی شود.

baby egg eating

الگوهای رژیم غذایی

مردم در سراسر جهان بیشتر غذاهای فرآوری شده و کمتر از سبزیجات و میوه‌ها استفاده می‌کنند که بر روی میکروب‌های روده تاثیر مخرب فراوانی دارند.

Processed Foods

تغییرات آب و هوایی

شیوه تولید محصولات به دلیل تغییر در دما ممکن است سبب ایمن شدن آن‌ها و در نتیجه باعث تحریک سیستم ایمنی و ایجاد آلرژی در بدن شود.

global warming agriculture

فرضیه بهداشت

در حال حاضر با استفاده از صابون ‌های ضد باکتری و ضدعفونی کننده های دست می توان مطمئن شد که تمیز و پاک هستیم. با این حال، قرار گرفتن در معرض بیشتر میکروب‌ها ممکن است به سیستم ایمنی بدن ما کمک کرده باشد.

antibacterial

ژن‌ها و محیط زیست

نه تنها آرایش ژنتیکی، بلکه رژیم‌های غذایی مادر نیز در دورن بارداری می‌تواند تاثیر بگذارد.

pregnant

جلوگیری از پیشروی آلرژی

خیلی از آلرژی‌ها قابل درمان هستند و برای جلوگیری از آلرژِی‌هایی مانند آلرژی به کره بادام زمینی که به دلیل استفاده زود هنگام بروز می‌کند، می‌توان اقدامات ایمونوتراپی مانند روش Microdosing را انجام داد و یا می‌توان از واکسیناسیون برای آلرژی‌های ژنتیکی استفاده کرد.

microdosing

منبع: خبرآنلاین

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها