ریابکوف: آمریکا از اعزام نیرو به خاورمیانه و افزایش تنش با ایران اجتناب کند

معاون وزیر امور خارجه روسیه با ابراز نگرانی از گسترش حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه، تاکید کرد که واشنگتن برای اجتناب از افزایش تنش با ایران باید از اعزام نیروی بیشتر خودداری کند.

ریابکوف: آمریکا از اعزام نیرو به خاورمیانه و افزایش تنش با ایران اجتناب کند

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به دستور ترامپ برای اعزام هزار نیروی نظامی جدید به خاورمیانه گفت: تصور ما این است که تصمیم نهایی درباره اعزام نیروهای بیشتر آمریکایی به منطقه هنوز اتخاذ نشده است.

ریابکوف در ادامه اظهار کرد: فقط یک سری اطلاعات اولیه فاش شده و برخی نشانه‌های علنی [در این رابطه] وجود دارد. اگرچه این معلوم است که ما در حال کشیده شدن به سمت گسترش مضاعف اعزام نیروهای نظامی و تجهیزات [جنگی] در منطقه هستیم که در اینجا موجب ایجاد نگرانی‌های بزرگی می‌شود.

وی گفت: مدتی است که شاهد تلاش‌های مداوم آمریکا برای اعمال فشار سیاسی، روانی، اقتصادی و نظامی بر ایران هستیم. من فکر می‌کنم چنین اقداماتی تحریک کننده است و نمی‌تواند چیزی جز تلاش برای برانگیختن جنگ تفسیر شود.

بنا بر اعلام شبکه اسکای نیوز، ریابکوف همچنین گفت: اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند وارد درگیری با ایران نشوند بهتر است از اعزام نیروی بیشتر به خاورمیانه خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، اظهارات ریابکوف در واکنش به تصمیم جدید کاخ سفید برای اعزام هزار نیروی جدید به خاورمیانه است.

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند این افزایش نیرو در خاورمیانه به دلیل افزایش تنش‌ها در خلیج فارس است. در تازه‌ترین مورد از این تنش‌ها پنجشنبه گذشته در اقدامی مشکوک دو نفتکش در دریای عمان هدف قرار گرفتند که آمریکا بلافاصله و بدون ارائه مدرک قابل استنادی ایران را مسئول آن دانست.

همزمان با موافقت کاخ سفید با اعزام نیروی جدید به خاورمیانه، پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا، تاکید کرد که آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست و اعزام نیرو "در جهت اطمینان یافتن از ایمنی نیروهای نظامی آمریکایی و برای حفاظت از منافع ملی آمریکا صورت می‌گیرد. "

او گفت: این تعداد نیرو بنا به درخواست «سنتکام» و توصیه رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پس از مشورت با کاخ سفید اعزام می‌شوند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها