زارعی: تصادفات جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد به کابوس تبدیل شده است

نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که از اول سال جاری تاکنون 3215 نفر در تصادفات جاده‌های بویراحمد مصدوم شده و یا جان خود را از دست داده‌اند، گفت: تصادفات جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد به یک کابوس وحشتناک تبدیل شده است.

زارعی: تصادفات جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد به کابوس تبدیل شده است

غلام‌محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی جلسه علنی امروز مجلس، گفت: متاسفانه وضعیت تصادفات در جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به یک کابوس وحشتناک برای مردم و مسئولان تبدیل شده است. هر روز شاهد تصادفی خونبار هستیم.

وی ادامه داد: این استان به دلیل قرارگرفتن در کریدور شمال - جنوب دارای ۴۸۰ کیلومتر راه اصلی و ۹۳۲ کیلومتر راه فرعی است به همین دلیل تردد بسیار زیادی در این مسیرها انجام می‌شود که به عنوان نمونه مسیر یاسوج به اصفهان در سال جاری قریب به شش میلیون خودرو، یاسوج به شیراز ۲.۵ میلیون خودرو براساس آمار ناوگان‌شماری تردد داشته‌اند. به دلیل این ترددها و وضعیت نابسامان این جاده‌ها متاسفانه از اول سال جاری تاکنون ۳۲۱۵ نفر به دلیل تصادفات یا مصدوم شده‌اند و یا جان خود را از دست داده‌اند.

وی اضافه کرد: بنابر یک آمار ۶۰ نفر از این تعداد جان خود را از دست داده‌اند که این تعداد معادل یک حادثه خونین‌بار هوایی است. در آخرین تصادفی که در هفته گذشته انجام شد سه دانشجوی نخبه دانشگاه یاسوج جان به جان آفرین سپردند. چه کسی باید پاسخگو باشد؟ رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به صورت ویژه به این موضوع رسیدگی کنند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها