تخلف دولت در صدور بخشنامه‌ قانون مبارزه با پولشویی

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: متاسفانه دولت اخیراً بخشنامه‌ای را به نهادهای ذیربط برای اجرای قانون مبارزه با پولشویی ابلاغ کرده در حالی که در مجلس تصویب نشده است.

تخلف دولت در صدور بخشنامه‌ قانون مبارزه با پولشویی

محمدجواد ابطحی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه موافقتنامه بین دولت ایران و فنلاند، گفت: ای کاش برای این موافقت نامه ها و لوایح دوجانبه تدابیر ویژه ای اندیشیده می شد چرا که متاسفانه نه مجلس برای بررسی این موافقت نامه‌ها وقت می گذارد و نه دولت مایل به این کار است.

وی ادامه داد: ما با ۱۵ کشور همسایه هستیم و اگر قرار است اولویت اقتصادی و گمرکی در روابط با کشورها مطرح شود باید در این شرایط تحریمی موافقت نامه های دوجانبه ای به تصویب برسد که روابط ما با کشورهای همسایه را توسعه دهد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: متاسفانه پس از تصویب این موافقت نامه ها هم نظارت دقیقی از سوی مجلس صورت نمی گیرد و هیچ گونه گزارشی درباره اثربخشی این موافقتنامهها از طرف وزارت امور خارجه و دیگر وزارتخانه های ذیربط به مجلس ارائه نمی شود.

ابطحی بیان کرد: متاسفانه مجلس آلت دست دولت شده و بدون تامل چنین قراردادهایی را به تصویب می رساند در حالی که این موافقت نامه‌ها و قراردادها مخاطرات خاص خود را دارند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: متاسفانه در این گیر و دار، دولت در تاریخ ۲۵ خرداد ماه بخشنامه ای را تصویب و ابلاغ کرده است که هنوز در مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف نشده است.

وی در این باره خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در ۳۱ اردیبهشت ماه صرفاً فوریت الحاق یک تبصره به ماده ۶ قانون مبارزه با پولشویی را به تصویب رساند اما دولت در قالب یک مصوبه این لایحه را به نهادهای ذیربط ابلاغ کرده است که ادامه مصوبات FATF است.

ابطحی تاکید کرد: چرا صدای کسی در این مملکت در نمی‌آید و چرا دولت قوانین را دور می زند و چنین بخشنامه ای را ابلاغ کرده است؟

وی تصریح کرد: متاسفانه دولت به صورت چراغ خاموش مجلس را وارد مسائل حاشیه ای می کند و سپس چنین بخشنامه هایی می دهد در حالی که هنوز فرآیند قانونی این لایحه در مجلس طی نشده است و آیا این اقدام مصداق دور زدن قانون نیست؟

نماینده مردم خمینی شهر خاطرنشان کرد: ما راه تعامل با دنیا را نبسته ایم بلکه می گوییم که دولت باید قوانین را رعایت کند در حالی که در این زمینه تخطی کرده است.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها