سعید جلیلی :

آمریکا می‌داند گزینه نظامی هیچ مزیتی برایش ندارد/می‌توانیم از راه اقتصادی اجازه خروج نفت از منطقه را ندهیم

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: با مقاومت اقتصادی می توانیم به امریکا تحمیل کنیم که فشار اقتصادی را از کشورمان بردارد.

آمریکا می‌داند گزینه نظامی هیچ مزیتی برایش ندارد/می‌توانیم از راه اقتصادی اجازه خروج نفت از منطقه را ندهیم

سعید جلیلی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: با اراده‌ای که در دفاع مقدس از خودمان نشان دادیم می‌توانیم در برابر فشار اقتصادی امریکا هم مقاومت کنیم.

وی گفت: آمریکا می‌داند گزینه نظامی هیچ مزیتی برایش ندارد و به همین خاطر به فشار اقتصادی روی آورده است.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: رئیس جمهور آمریکا رسماً اعلام کرد فشار حداکثری به ملت ایران سیاست اوست و این سیاست را اعمال هم کرده است.

جلیلی گفت: آنها فشار می‌آورند و در عین حال می‌گویند ما در پی جنگ نیستیم علتش هم این است که خود می‌دانند نمی‌توانند جنگی را به ملت ایران تحمیل کنند و هزینه‌های آن را به خوبی می‌دانند.

وی با بیان اینکه برخی‌ها واقعیات عرصه سیاست خارجی را نمی‌بینند افزود: از جمله این واقعیت‌ها این است که آمریکا می‌خواهد رهبری جهان را در اختیار داشته باشد و بر مناسبات میان کشورها اثر بگذارد.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: یک واقعیت دیگر این است که ملت ایران نشان داده است که می‌تواند در برابر استکبار بایستد و موفق شود.

جلیلی افزود: آمریکایی‌ها تنها وقتی ایستادگی دانشمندان هسته‌ای مان را دیدند عقب نشینی کردند و از مواضعشان کوتاه آمدند.

وی گفت: در حالی که آژانس ۱۵ بار اعلام کرد که ایران بر تعهداتش پایبند است آمریکا به طور کامل از برجام خارج شد و این در حالی بود که ایران به تمامی تعهداتش پایبند بود.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: در ۱۴ ماهی که از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد اروپایی‌ها حاضر نشده‌اند حتی یکبار این اقدام آمریکا را نقض برجام بدانند و تنها از آن ابراز تأسف می‌کنند.

جلیلی گفت: مردم ایران دیکته غربی‌ها و آمریکا را نمی‌پذیرند و در برابر آن مقاومت می‌کنند.

وی افزود: ما معتقدیم هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است و البته برخی‌ها این را قبول ندارند.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای شأن واقعیت‌ها را به گونه‌ای دیگر نشان دهند.

جلیلی افزود: زمینه‌های بسیار خوبی در کشور برای مقاومت اقتصادی و پیشرفت وجود دارد.

وی گفت: در سال‌های ۹۱ و ۹۲ با وجود تحریم توانستیم یک تا ۱/۵ میلیون بشکه نفت و میعانات بفروشیم.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: ما می‌توانیم از راه اقتصادی نگذاریم نفت منطقه خارج شود و همه آن را در داخل کشورمان فراوری کنیم.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • معرفت
    0

    جلیلی ایده مذهبی قوی و پا برجایی دارد واین شرط خوبی برای سیاست خوب نیست .یکبار بطور قوی وارد معرکه سیاسی شد که بهمراه معاونش برای اثبات معارف سیاسی شروع به اتهام برعلیه احمدی نژاد کرد که البت اینرا هم از رقبایش یاد گرفت. سوال اینست ایا عدالت در حوزه سیاسی جایی دارد که امثال ایشان خودش را مطرح میکند .که اگر نباشد انچه را هم که دارد میبازد

  • جلیلی
    0

    اخه پیرمرد فشار اقتصادی برا شماها نیست فشارشبرا ما مردم بدبخت هستش اقتصادش هم برا شماهاپیر پاتال های کم عقل...

  • کاربر ناشناس
    0

    جناب جلیلی در اینکه شما بزرگوار و عزیز و دلسوز کشور هستید من یکی شک ندارم رای هم بهت دادم ولی شما هم یک بعدی هستید !اگر ملت را قبول دارید آنها را تخطئه نکنید چرا مثلا رای دادن به روحانی !روحانی 24میلیون رای داره مردم میخاهندش !شما یک دوره با آقای روحانی رقابت کردید من شما رو بهتر از ایشون میدونستم رای هم دادم بهتون ولی این دوره رقیبش باعث شد من رای بدم ایشون چرا ؟!چونکه شما گروه اصولگرا فکر میکنید اگه شما نباشید هیچکس هیچی نمیفهمه و باید روشنگری کنید و دیگران آخوند آمریکایی هستند ولی شما ستون انقلاب را سرپا نگه داشته اید . من نه دولتی ام نه اصولگرا هستم نه اصلاحطلب ... ولی دائم بعضی ها بعضی ها میکنید !بابا مردم هم میفهمند . شما مورد اعتماد آقا هستید و ملت ... ولی به اکثریت هم احترام بگذارید روحانی در مواجهه با آمریکا هیچ خیانتی به ملت ایران نکرده شخص مومن محترمی هست و الحق سیاستش بر همه شما چربید که رای آورد . مردم عوام و حتی بعض خواص فکر میکنند باید به روحانی بدن و ثواب میبرند

  • کاربر ناشناس
    0

    خداوکیل آقای جلیلی شما فشار اقتصادی رو متوجه شدی ؟!حقوقهاتون چند ده میلیونی و تمام امکانات نظام هم در خدمتتون هیچکس نمیگه حقوق نگیرید ولی بچه های شما که گندم نمیخورن بچه های ما کاه گندم از امکانات همین مملکت با سهمیه و امتیاز دکترا گرفتید بخدا من هم استعدادم اگه از شما بهتر نباشه بدتر نیست بعد هم باورتون شده هیچکس غیر از شما نه غیرت داره نه بصیرت داره نه میفهمه . انقلابی اون پاسدارایی بودن که رییسشون قسم خورده بود حقوق پاسدارا را میگرفتم زمان جنگ میذاشتم تو راهرو سپاه با یک لیست و جای امضا نصف پول حقشون میماند برا جبهه !حالا جنگ اقتصادی سپاه دلارهای خودشو میگیره بانکهای خودشو توسعه میده قوه قضائیه همینطور ارتش همینطور بانک بسیجیان بانک انصار ثامن الحجج ... کنار فروشگاهها هم مردم دارن گرسنگی میکشن و آه میکشن والله من خودم رفتم برای خوراکی نسیه بگیرم فروشگاه بسیجیان که بعد اسمش رو عوض کردند گذاشتند یاس 20تومن نسیه بهم ندادند رفتم یه هیچ مذهب 200تومن بهم داد شما هم طلبکار ملتید هم منت میگذارید هم ادعای ایمان و غیرت میکنید هم ادعای ولایتتون از عرش بالا رفته شرکت به پخش پتروشیمی ها بانکها امتیازها همه مال شماست ملت بدبخت که نسیه هم بهشون نمیدین بعد یه دختر کارگر فروشنده تو فروشگاه از حقوق خودش بمن نسیه داد بعد با هزار خجالت بردم دادم بهش !همین نوکرای ملت و دین همین شمایید ؟!بعد هم رای نمیارید نمیگید ما مشکل داریم بازم مردم رو تخطئه میکنید بی بصیرتند و نادان و ضدنظام و رهبری اند و آمریکایی ؟!پاسدار اونه که تو سیل آق قلا ماشین و خونه خودش زیر گل مونده اومده خونه دیگران رو تمییز میکنه !!!!بله من تا زنده ام به ادعارسهای بیدرد رای نخواهم داد . آمریکا مشکل دنیاست فقط مشکل ما نیست ولی این رفتارها مشکل ما هستند . مرگبر آمریکا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها