ایران و پاکستان ظرفیت بالایی برای کمک به صلح منطقه‌ای دارند

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان گفت: ایران و پاکستان از ظرفیت‌های بالایی برای کمک به صلح منطقه‌ای برخوردار هستند.

ایران و پاکستان ظرفیت بالایی برای کمک به صلح منطقه‌ای دارند

احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان که به اتفاق آقایان محمد باسط دُرازهی، محمد حسینی و محمدرضا صباغیان اعضای دیگر گروه دوستی پارلمانی کشورمان به اسلام‌آباد سفر کرده است امروز دوشنبه (٢٧ خردادماه) با اسد قیصر رئیس مجلس ملی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

امیرآبادی فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در ابتدای این دیدار با قدردانی از مهمان نوازی مجلس ملی پاکستان و استقبال گرم اعضای گروه دوستی پاکستان و ایران گفت: با توجه به اشتراکات فراوان دو ملت و حسن همسایگی دو کشور، تعمیق هر چه بیشتر روابط و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف یک ضرورت انکار نشدنی است.

وی با اشاره به اهمیت تقویت روابط اقتصادی دو کشور اظهار کرد: ایران و پاکستان طرح مشترک خط لوله گاز را نیز در دستور کار دارند که اجرای به موقع آن موجب گسترش صلح در منطقه و افزایش همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس با تاکید بر نقش مهم ایران و پاکستان در تقویت صلح و امنیت در منطقه افزود: ایران و پاکستان از ظرفیت‌های بالایی برای کمک به صلح منطقه‌ای برخوردار هستند.

امیرآبادی فزاهانی تصریح کرد: دو کشور از ملت‌هایی با روحیه‌ی ظلم ستیز برخوردار هستند که در طول تاریخ سوابق درخشانی در مبارزه با ظلم و ستم داشته‌اند.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار کرد: برخلاف برخی از کشور‌های منطقه که به دنبال تنش هستند، ملت شجاع و غیور جمهوری اسلامی ایران در سدد تنش نیست و از اهداف و آرمان‌های خود نیز کوتاه نخواهد آمد.

نماینده مردم قم در مجلس در پایان این دیدار با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه مردم کشورمان گفت: هدف از این تحریم‌ها تحت فشار قرار دادن ایران است، اما ملت ایران از اهداف و آرمان‌های خود کوتاه نمی‌آید.

همچنین اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان ضمن خوش آمدگویی به رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی پارلمانی ایران و پاکستان گفت: پاکستان برای روابط نزدیک با جمهوری اسلامی ایران به ویژه همکاری‌های پارلمانی اهمیت ویژه‌ای قائل است.

وی ضمن ابراز تاسف از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران بیان کرد: با خروج آمریکا از برجام تحولات مهمی در منطقه ایجاد شده است که امیدواریم با همکاری دو کشور شرایط متفاوتی را برای کشور‌های منطقه به ویژه ایران و پاکستان به وجود آوریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها