قیمت مرغ در بازار رو به کاهش است/ نرخ هر کیلو مرغ زنده کمتر از ۸ هزار تومان

چهار آیین گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده کمتر از ۸ هزار و مرغ گرم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان است.

قیمت مرغ در بازار رو به کاهش است/ نرخ هر کیلو مرغ زنده کمتر از ۸ هزار تومان

برومند چهار آیین، عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت مرغ در بازار همچنان روبه کاهش است، اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری به جز استان سیستان و بلوچستان کمتر از ۸ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بازار مرغ مطلوب نیست، افزود: با توجه به افزایش چند برابری قیمت واکسن و ریز مغذی ها، مرغداران با معضل جدی در تامین نهاده‌ها روبرو هستند که این امر کاهش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری را به همراه داشته است.

چهار آیین ادامه داد: زمانیکه مرغ با قیمت‌های غیر منطقی در بازار عرضه می‌شود، بدیهی است که مرغدار به استمرار روند تولید تمایلی نداشته باشد. به همین دلیل امیدواریم هر چه سریع‌تر نرخ مصوب مرغ اعلام شود تا مرغداران به استمرار تولید دلگرم شوند، در غیر این صورت تبعات کاهش جوجه ریزی به ضرر مردم و دولت تمام می‌شود.

این مقام مسئول قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به ازدیاد تقاضا برای خرید مرغ در روز‌های پایانی ماه همزمان با واریز یارانه و حقوق پیش بینی می‌شود که قیمت هر کیلو مرغ بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش یابد، البته این افزایش قیمت جوابگوی هزینه تولیدکنندگان نیست.

بیشتر بخوانید:

به گفته وی، استمرار عرضه نهاده با قیمت‌های غیر متعارف به مرغداران زمینه را برای کمبود عرضه و افزایش قیمت مرغ در ماه‌های تیر و مرداد به همراه دارد.

چهار آیین نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر مرغداران در فروش هر کیلو مرغ ۲ هزار تومان زیان می‌کنند که ادامه این روند و کاهش رغبت مرغداران به امر تولید منجر به انفجار قیمت مرغ در ماه‌های آتی خواهد شد.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی با انتقاد از تعلل ستاد تنظیم بازار در اعلام نرخ مصوب بیان کرد: اگرچه قرار بود در ۲۰ خرداد جلسه ستاد تنظیم بازار برای بررسی و اعلام نرخ مصوب با حضور نمایندگان تشکل‌ها تشکیل شود، اما بنا به دلایل نامعلوم این جلسه برای بار دوم به تعویق افتاد.

وی در پایان با اشاره به اینکه نرخ نهاده‌های موجود در بازار همچنان بالاست، تصریح کرد: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۴ هزار و ذرت یک هزار و ۷۵۰ تومان در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد که با نرخ مصوب فاصله معناداری دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها