روحانی: تهران آماده گسترش همکاری‌ها با دوشنبه در همه عرصه‌هاست

رئیس جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید تاجیکستان گفت: جمهوری اسلامی ایران از همکاری با دولت تاجیکستان در همه عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و بین المللی استقبال می‌کند.

روحانی: تهران آماده گسترش همکاری‌ها با دوشنبه در همه عرصه‌هاست

حجت‌الاسلام حین روحانی رئیس‌جمهور روز دوشنبه هنگام دریافت استوارنامه نظام الدین زاهدی سفیر جدید تاجیکستان در تهران با اشاره به اینکه ایران و تاجیکستان برای قرون متمادی دوستی و علاقه ویژه ای نسبت به یکدیگر داشته‌اند، افزود: روابط دو کشور باید در راستای منافع دو ملت تعمیق یابد و باید از فرهنگ مشترک بین دو ملت به عنوان پایه‌ای برای توسعه روابط بهره برد.

وی با تاکید بر اشتراکات تاریخی، زبان مشترک، فرهنگی، زبانی و مذهبی دو ملت ایران و تاجیکستان، تصریح کرد: روابط دو کشور ریشه در فرهنگ و ادبیات تاریخی دو ملت دارد و باید از این فرصت فوق‌العاده برای توسعه و ارتقای روابط در همه زمینه‌ها استفاده کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تهران آمادگی دارد در همه زمینه‌ها با دوشنبه همکاری کند، گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران از همکاری با دولت تاجیکستان در همه عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و بین المللی استقبال می‌کند و این روابط را به نفع دو ملت و منطقه می‌داند.

روحانی با اشاره به اهمیت بندر چابهار برای توسعه منطقه و از جمله کشورهای آسیای مرکزی، تاکید کرد: با توسعه کریدورهای ارتباطی و به ویژه حمل و نقل ریلی، زمینه توسعه روابط گسترده‌تر اقتصادی نیز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه رفت و آمدهای بازرگانان و مردم ایران و تاجیکستان می‌تواند به ارتقای روابط کمک کند، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از گسترش همکاری‌ها بین دو کشور در بخش‌های کشاورزی، انرژی، هنری، فرهنگی، دانشگاهی و فن‌آوری استقبال می‌کند.

رئیس‌جمهور همچنین از میزبانی و برگزاری شایسته اجلاس سران سیکا توسط دولت تاجیکستان تقدیر کرد.

"نظام الدین زاهدی" سفیر جدید تاجیکستان در کشورمان نیز با تاکید بر اینکه اشتراکات زبانی، فرهنگی و تاریخی ایران و تاجیکستان زمینه خوبی برای توسعه روابط همه‌جانبه است، تاکید کرد: تحکیم و توسعه مناسبات بین ایران و تاجیکستان اهمیت اساسی دارد و سفر شما به تاجیکستان فصل نوینی از مناسبات فی مابین دو کشور دوست و برادر است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها