مدیرعامل پیشین بانک سرمایه: تمام فعالیتم در چارچوب قانون بانکداری بدون ربا بوده است

مدیرعامل پیشین بانک سرمایه که به عنوان یکی از متهمان این پرونده در حال محاکمه است می‌گوید که تمام فعالیتش در زمان هیئت مدیره وقت، در چارچوب بانکداری بدون ربا بوده است.

مدیرعامل پیشین بانک سرمایه: تمام فعالیتم در چارچوب قانون بانکداری بدون ربا بوده است

قاضی مسعودی مقام در ابتدای نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین بانک سرمایه ضمن تفهیم مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آئین دادرسی کیفری اظهار کرد: اتهامات محمدرضا خانی فرزند اسفندیار، حسب کیفرخواست تنظیمی از سوی دادسرای ناحیه ۳۶ تهران در تاریخ ۲۷ اسفندماه ۹۷ قرائت شد.

وی از متهم خانی خواست در جایگاه حاضر شود و گفت: شما متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام پولی کشور و ۱۳ فقره خیانت در امانت به ارزش ۱۳ میلیارد و ۳۹۰ هزار و ۴۰ میلیون ریال، تحصیل مال از طریق نامشروع به ارزش ۳ میلیارد و ۶۵۳ میلیون ریال بابت دریافت فرش‌های نفیس از آقای عظیم زاده، ۶۴۰ هزار یورو از داریوش امانی، یک میلیارد ریال از قاسم خلیل خلیلی برای خرید بی ام و، دو میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال از شرکت سایه گستر، آیا اتهامات ذکر شده را قبول دارید؟

محمدرضا خانی پس از حضور در جایگاه ضمن رد اتهامات وارده، عنوان کرد: اینجانب از تاریخ ۳ خردادماه ۹۵ تا ۲۳ فروردین ۹۶ به عنوان مدیرعامل در بانک سرمایه حضور داشتم. اولین مطلب در کیفرخواست نقض قوانین توسط اینجانب و هیئت مدیره بود. همانطور که حضرتعالی مستحضر هستید مهمترین منابع و مآخذ نظام بانکی، قانون بانکداری بدون ربا است. تمام فعالیت من در زمان هیئت مدیره وقت در تجهیز و تخصیص منابع مستندا در چارچوب این قانون بوده است. مصوبه‌ای را پیدا نخواهید کرد که توسط من و اعضای هیئت مدیره امضا شده باشد و قوانین فصل سوم این قانون در آن رعایت نشده باشد.

این متهم بیان کرد: در سال ۹۵ در همین حریم و محدوده مصوبه هیئت مدیره را داشتیم و در چارچوب آن قدم برداشتیم. دومین منبع مورد استفاده ما اساسنامه بانک بود. این اساسنامه از ابتدای سال ۹۵ متوقف شد. در اساسنامه بانک در سال ۹۵ برای بانک‌های خصوصی دو هیئت در نظر گرفته شد. یکی هیئت مدیره و دیگری هیئت عامل بانک. در سال ۹۵ که سال حساسی برای بانک سرمایه در طول حیات خود تا امروز بوده است اعضای هیئت مدیره بانک به دلیل حساسیت اکثراً در هیئت اجرایی نقش داشتند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها