نقوی حسینی: اقدامات آمریکا در برابر ایران نوعی یاغی‌گری است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آمریکا در مقابل ایران نوعی یاغی‌گری را در پیش گرفته است، گفت: قطعا بهترین و موفق‌ترین راه در مقابل آمریکا، مقاومت است، چون راه‌های دیگر ذلت‌بار خواهد بود.

نقوی حسینی: اقدامات آمریکا در برابر ایران نوعی یاغی‌گری است

سید حسین نقوی حسینی، با اشاره به مجموعه رفتارهای مقامات آمریکایی درباره ایران گفت: آمریکایی‌ها با در پیش گرفتن سیاست چماق و هویج از یک طرف تهدیدها، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی را زیاد می‌کنند و از طرف دیگر وابسته برای ما از کشورهای مختلف می‌فرستند، گاهی می‌گویند آماده مذاکره پیش شرط هستند و بعد در برهه‌ای دیگر برای مذاکره شرط می‌گذارند و حتی از شروط خود نیز عدول می‌کنند، این یعنی آمریکایی‌ها هر دو موضوع را با هم پیش می‌برند.

وی ادامه داد: البته جنگ آمریکا علیه ما جنگ اقتصادی است کسی نباید ذهنیت جنگ نظامی داشته باشد، چون اساساً آمریکا در شرایط اقدام نظامی نیست. ظرفیت‌ها و امکانات ما را می‌داند که اگر بحث نظامی مطرح شود بیشترین خسارت را آمریکا خواهد برد. این یعنی جنگ، جنگ نظامی است و نباید ذهن‌ها به موضوع نظامی منحرف شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکا با تمام قدرت جنگ اقتصادی را پیش می‌برد، گفت: آمریکا با هدف جنگ اقتصادی هر روز تحریم‌ها را تشدید می‌کند که آخرین نمونه آن تحریم میعانات و پتروشیمی بود. تصور این بود که این بخش‌ها تحریم‌پذیر نیست، ولی آمریکا به خاطر افزایش فشار اقتصادی تحریم جدید پتروشیمی را اعمال کرد. اقداماتی که خارج از موازین و کنوانسیون‌های بین‌المللی و نوعی یاغی‌گری است.

نقوی حسینی در پایان تاکید کرد: در شرایط فعلی و در مواجهه با تحریم‌ها، بهترین و موفق‌ترین راه مقاومت است چون رفتن به سمت راه‌های دیگر نتیجه‌ای جز ذلت نخواهد داشت.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها