در گفت‌و‌گو با خبرفوری مطرح شد؛

واکنش علاء‌الدین بروجردی به اظهارات علی مطهری/ مصوبات کمیسیون‌ها باید در مجلس تصویب شوند/ اعضای کمیسیون قضایی باید پاسخگو باشند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون قضایی باید درباره اظهارات علی مطهری پاسخ شفاف دهد.

واکنش علاء‌الدین بروجردی به اظهارات علی مطهری/ مصوبات کمیسیون‌ها باید در مجلس تصویب شوند/ اعضای کمیسیون قضایی باید پاسخگو باشند

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری ، علی مطهری روز گذشته در کانال تلگرامی خود متنی را منتشر و تاکید کرد که این متن توسط روزنامه جام جم متعلق به صداوسیما سانسور شده است.

متن منتشر شده علی مطهری به شرح زیر بود:

همه می‌دانند که در سال ۹۴ تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری در کمیسیون قضایی مجلس تغییر کرد و بدون آنکه به صحن مجلس بیاید به عنوان قانون ابلاغ شد. بنابراین در واقع قانون نیست.

این تبصره می‌گوید متهمان سیاسی فقط از وکلای مورد تأیید رئیس قوه قضائیه می‌توانند استفاده کنند، که یک تبعیض ناروای آشکار است.

همین طور است عبارتی که در ماده ۲۹ آیین دادرسی کیفری اضافه شد که طبق آن سازمان اطلاعات سپاه به ضابطان دادگستری افزوده شد. و همین طور حذف ماده ۱۹۰ که می‌گفت تحقیقات اولیه از متهم بدون حضور وکیل اعتبار ندارد.

این هرسه مورد بدون اینکه به صحن مجلس بیاید به عنوان قانون ابلاغ شد.

با علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره این اظهارات به گفت و گو پرداختیم.

وی با بیان اینکه فرآیند تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی مشخص است، اظهار کرد: طبق آیین‌نامه مجلس طرح و لایحه باید بعد از بررسی در کمیسیون برای تصویب در صحن علنی ارائه شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از تصویب طرح یا لایحه پیشنهادی از سوی مجلس مراحل ارسال آن به شورای نگهبان باید تصویب شود سپس بعد از تایید شورا به صورت قانون ضمانت اجرایی داشته باشد.

بروجردی با بیان اینکه از ماجرای تصویب این مصوبات خبر ندارم، تصریح کرد: بنده نمی‌دانم چگونه این اتفاق رخ داده است و اولین بار است که این موضوع را می‌شنوم از این رو بدون شک اعضای کمیسیون قضایی مجلس باید درباره این موضوع اظهارنظر کنند.

وی خاطرنشان کرد: خیلی بعید است که این موضوع صورت گرفته باشد، چرا که برخلاف رویه قانونی است و مسئولین باید درباره صحت و سقم آن پاسخگو‌ باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لازم است که کمیسیون قضایی مجلس درباره این موضوع اطلاعات و اتفاقاتی را رخ داده است توضیح دهد و در این باره واکنش نشان دهد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • آشنا
    0

    افسوس! با این تبصره های غیرقانونی و تحمیلی «چه فرهادها رفته در کوه ها ، چه حلاج ها رفته بر داردها»

  • مردم
    0

    حضرتعالي در خواب تشريف داشتيد اين تبصره ها را متوجه نشديد ،،،،،،چطور رئيس كمسيون امنيت شديد بقيه نمايندگان هم مثل حضرت عالي خواب تشريف داشتند خوش بحال شوراي نگهبان با تاييد چنين نمايدگاني كه از قانوني كه تصويب مي كنند خبر ندارند

  • ناشناس
    0

    بابا این مرده دیوان است همیش یک چیزی میگویداینم ب خواتر پدرش خدابیامرز تواین کشور ب نان نوایی رسید است

  • ناشناس
    0

    پر رویی رانت خواران پشت کرده به مردم تا چه حدی است؟؟؟!!! --- رانت خوارانی که برای منافع شخصی یا خانوادگی یا گروهی بنفع دولتیان از مردم روی بر می گردانند و امضای خود را در درخواست استیضاح راس دولت بدون دادن دلیل موجه به اولیای نعمت خود پس می گیرند با چه رویی در دفاع از این منافع سینه سپر می کنند و بجای کنار رفتن و شر خود را از مردم دور کردن با ریا کاری برای سرپوش گذاشتن روی رانت خواری خود ، خود را از این و آن در حق یا باطل طلبکار جلوه می دهند وباز هم در نظام ستم ستیز اسلامی با غفلت از خشم خدا و از هوشیاری مردم خود را با نهایت گستاخی برای به چنگ آوردن این منصب و آن منصب نامزد می سازند؟؟؟!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها