۳ هکتار از مراتع یزد در آتش سوخت

یزد ـ فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان یزد گفت: در سال جاری ۳ هکتار از مراتع استان بر اثر آتش‌سوزی تخریب شد.

۳ هکتار از مراتع یزد در آتش سوخت

سرهنگ مهدی مخدومی عصر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: در سال جاری دو فقره آتش سوزی در مراتع استان اتفاق افتاد که این آتش‌سوزی‌ها سه هکتار از مراتع استان را تخریب کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه فصل گرما در راه است و مراتع و جنگل‌ها مستعد آتش‌سوزی هستند، مردم باید توجه کافی در این زمینه داشته باشند و از هر اقدامی که ممکن است باعث وقوع آتش‌سوزی شود، خودداری کنند.

مخدومی خاطرنشان کرد: گاهی حتی وجود یک بطری یا شیشه در طبیعت می‌تواند مانند یک ذره بین عمل کرده و باعث آتش‌سوزی شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان یزد در مورد بهره‌برداری غیرمجاز از مراتع استان بیان کرد: در سال جاری ۲۶ نفر در این رابطه دستگیر شدند که ۲۲ نفر از آنها غیربومی هستند و از این افراد در مجموع ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم شامل ۲ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم آویشن، ۱۰ کیلوگرم زیره سیاه و ۹۰ کیلو گرم آنفوزه کشف شده است.

مخدومی همچنین از رفع تصرف ۲۱ هکتار از اراضی ملی استان یزد خبر داد و یادآور شد: ۸۰ هزار مترمربع از اراضی نیز خلع ید شد.

وی با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال‌های گذشته پرباران بوده و طبیعت سرسبز است و مردم میل به حضور در طبیعت دارند، تاکید کرد: مردم هم در زمینه نگهداری از گونه‌های گیاهی و هم بحث جلوگیری از حریق، دقت کافی داشته باشند و در صورت بروز هرگونه مشکلی با شماره ۱۵۰۴ تماس برقرار کنند تا در اسرع وقت به مسائل رخ داده در مراتع و جنگل‌های استان رسیدگی شود.

منبع: مهر

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها