چرا ورق در بازار خودرو برگشت؟

 دومین روز هفته در حالی به پایان رسید که روند ریزشی قیمت‌ها در بازار خودرو متوقف شد و بار دیگر خودروها در هر رنج قیمتی روند افزایشی را از سر گرفتند.

چرا ورق در بازار خودرو برگشت؟

بازار خودرو امروز نشانه‌های افزایش قیمت را به اتفاقی واقعی بدل کرد و قیمت خودروها از حداقل یک میلیون تا حداکثر 10 میلیون و بالاتر افزایش یافتند.هر چند نمایشگاه داران از پاسخ به این سئوال که دلیل افزایش قیمت ها چیست، ابا داشتند اما فعالان بازار در مراکز خرید وفروش توضیحاتی مبسوط در این زمینه ارائه می‌کردند . یکی از فعالان بازار خودرو گفت: همه منتظر بودند پیش فروش های خودروسازان به دست مصرف کننده ها برسد اماوقتی هنوز حواله قیمت دارد، بدان معنی است که خودروسازان به تعهداتشان عمل نمی کنند. همین مساله بازار را به هم می ریزد چرا که تا یک جا بازار قادر به تخلیه حباب است و از جایی به بعد منتظر تزریق خودروی جدید می ماند و وقتی این اتفاق در موعد خود نمی افتد مشکلات بزرگ و بزرگتر می شود.

بازار خودرو

بازار هنوز گنگ است

احسان ، یک فعال بازار خودرو که در نمایشگاهی در خیابان عباس آباد فعالیت دارد نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: بازار خودرو این روزها با نوعی گنگی و بلاتکلیفی روبروست، از یک سو انتظار این بود که قیمت‌ها کاهش یابد اما از سوی دیگر بازارهای موازی خودروسازان دستخوش التهاب نوسان شدند در نتیجه تاثیر این وضعیت بر بازار خودرو نیز قابل ردگیری است .

وی با اشاره به اینکه انتشار اخباری در خصوص کمبود قطعه و همچنین ناقص بودن انبوهی خودرو به این دلیل در شرایطی که بازار ارز مترصد رشد قیمت هاست، تاثیر خود را به جای می گذارد و قیمت را بالا می برد.

وی گفت: البته مردمی هستند که از ترس پوچ شدن سرمایه هایشان خودرو خریده اند، ولو یک پراید، خوب این ها باور نمی کنند با ریزش 10 روزه اوضاع برگردد در نتیجه صبر می کنند تا ثبات به بازار برگردد، طبیعی است که در ریزش 10 روزه هیچ کس ترغیب نمی شود بفروشد کما اینکه در این چند روز نیز مشتری خیلی زیاد بود اما خریداری در بازار نبود .

قیمت‌ها روی کاغذ بالا و پایین می‌رود

یک فعال بازار خودرو نیز در پاسخ به سئوال در خصوص چرایی افزایش قیمت آگهی های خودرو گفت: ما نه آن روزها که قیمت پایین آمد مشتری داشتیم و نه امروز ، قیمت فعلا روی کاغذ بالا رفته همان طور که روی کاغذ پایین آمد. در این بازار فقط پول لازم ها مانور می دهند و تنها کسی حاضر است خودرویش را پول کند که نیاز مالی داشته باشد والا افراد ترجیح می دهند به خودرو به چشم سرمایه ای بلند مدت نگاه کنند .

وی در جواب این سئوال که آیا گذشتن یک سال از عمر خودرو خود عامل ریزش قیمت نمی شود، گفت: قواعد بازار با رشد تورم تغییر کرده است ، به عبارت دیگر خیلی‌ها خودروهای چند سال کارکرده را با دو تا سه برابر قیمت فروختند از این رو دیگر کسی نگران قدیمی‌تر شدن خودرویش نیست، مخصوصا که به دلیل ورود سرمایه گذاران، اعلام خشک بودن خودرو بالاست و بسیاری از خودروهای سال 97 در چنین شرایطی قرار دارند.

منبع: خبرآنلاین

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    پولدارها نمبگذارن بیاد پایین اما مقاومتشون راه به جایی نخواهد برد مصرف کننده مهم است زیرا تا مصرف کننده خرید نکنه گره بازار همچنان قفل است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها