بیگی: تغییر زنگنه الزامی است/ سوءتدبیرهای وزیر نفت مشکلاتی ایجاد کرده

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس، گفت: سوءتدبیرهای وزیر نفت و عدم پیش بینی او از آینده مشکلاتی را بوجود آورده است.

بیگی: تغییر زنگنه الزامی است/ سوءتدبیرهای وزیر نفت مشکلاتی ایجاد کرده

احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شنیده‌ایم آقای روحانی در حاشیه جلسه هفته قبل هیات دولت تذکر جدی و انتقاد تندی به بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت داشته است گفت: رئیس جمهور در این نشست به وزیر نفت گفته است که سوء مدیریت و ضعف او منجر به عدم فروش نفت و گاز ایران شده است.

وی افزود: متاسفانه آقای روحانی خیلی دیر به این مطلب رسیده است در حالی که اگر او به انتقاداتی که نمایندگان مجلس و دلسوزان و خیراندیشان داشته‌اند گوش داده بود خیلی زودتر به ضعف وزیر نفت دولتش رسیده‌ بود.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس تصریح کرد: آقای روحانی بسیار دیر موضوعات را متوجه می‌شوند و وقتی آب از سر گذشته و خسارت به حد اعلا رسیده، موضوعات را درک می‌کنند.

علیرضا بیگی گفت: توتال اطلاعات ذی‌قیمتی از منابع نفت و گاز ایران با لبخند زنگنه با خود برده است این در حالی است که بارها هشدارهای لازم به آقای زنگنه داده شده بود اما توتال با جمع‌آوری اطلاعات مدنظرش میز مذاکره با تهران را ترک کرد و هیچ خسارتی هم به جمهوری اسلامی پرداخت نکرد در حالی که توتال برداشت کننده منابع گازی قطر هم بود.

وی اظهار داشت: زنگنه با اجرای برخی اقدامات باعث جواب کردن و خروج دوستان قدیمی ایران شد که البته موضع‌گیری‌های اخیر دولت چین هم در این راستا تحلیل می‌شود.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: در نامه هشدارآمیزی که به سران سه قوا با امضای 72 نماینده مجلس مبنی بر اینکه باید راس وزارت نفت تغییر کند نوشته بودیم که مسئله چگونه است و گویا بنا بوده که مدیران فعلی وزارت نفت کاری کنند که جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم‌های آمریکا زانو بزند.

علیرضا بیگی گفت: در شرایطی که کشور نیازمند منابع مالی است، وزیر نفت سوء تدبیرهایی که داشته نتوانسته آینده پیش رو را پیش‌بینی کرده و شرایط امروز را مدیریت کند لذا تغییر او الزامی و بر اساس مصالح کشور است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها