کمیسیون قضایی، اعطای اقامت به همسران خارجیِ زنان ایرانی را منوط به استعلام از وزارت اطلاعات کرد

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: اعضای کمیسیون، اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی و مردان خارجی در سن کمتر از ۱۸ سال را منوط به استعلام از وزارت اطلاعات کردند.

کمیسیون قضایی، اعطای اقامت به همسران خارجیِ زنان ایرانی را منوط به استعلام از وزارت اطلاعات کرد

محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز لایحه حمایت حقوقی از کودکان و نوجوانان اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ایرادات شورا به این لایحه اصلاح شد.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: در ادامه این جلسه لایحه تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی اعاده‌شده از سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و ایرادات این لایحه نیز اصلاح شد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیش از این بر اساس مصوبه کمیسیون، مادران فرزندانی که پدر آنها خارجی هستند تا قبل از ۱۸ سال می‌توانند تابعیت ایرانی را برای فرزندانشان درخواست کنند و همچنین مصوب شده بود که به پدران غیرایرانی این فرزندان اقامت اعطا شود که این مصوبات مورد ایراد شورای نگهبان واقع و عنوان شده بود که اجرای این مصوبات موجب ایجاد مشکلات امنیتی برای کشور می‌شود.

دهقان خاطرنشان کرد: در اصلاح این ایرادات، کمیسیون مقرر کرد تا اعطای این تابعیت و اقامت‌ها با استعلام از وزارت اطلاعات انجام تا جلوی بروز مشکلات امنیتی گرفته شود.

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در پایان نیز طرح اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و موادی از آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها