رئیس مرکز مطالعات سیاسی وزارت خارجه: ایران و روسیه دو کنش‌گر سیاسی و استراتژیک هستند

رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه با حائز اهمیت دانستن روسیه در سیاست خارجی کشورمان گفت: ایران و روسیه دو کنش‌گر سیاسی و استراتژیک و همچنین دو کنش‌گر تمدنی و فرهنگی هستند.

رئیس مرکز مطالعات سیاسی وزارت خارجه: ایران و روسیه دو کنش‌گر سیاسی و استراتژیک هستند

سید محمد کاظم سجادپور، رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه در همایش " ایران و قفقاز شمالی" که در محل این مرکز برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: روابط ما با قفقاز در چارچوب روابط‌مان با فدراسیون روسیه است. از این نظر فدراسیون روسیه در سیاست خارجی کشور بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: روابط ما با روسیه یک رابطه چند لایه است و قطعاً یک بعد آن مسائل علمی، تاریخی، آرشیوی، تمدنی و فرهنگی است و در قالب این تعاملات فرهنگی و تمدنی با پشتوانه تاریخی و با حدود بیش از ۵۰۰ سال رابطه دیپلماتیک یک حوزه عمیق تعاملات بین ما وجود دارد.

سجادپور خاطر نشان کرد: ایران و روسیه نه فقط دو کنش‌گر سیاسی و استراتژیک بلکه دو کنش‌گر تمدنی و فرهنگی هستند و تعاملاتی که بین ما وجود دارد از لحاظ حوزه تمدنی قفقاز شمالی حائز اهمیت است.

رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه همچنین بیان کرد: وجوه اشتراکات گذشته صرفاً برای مطالعات در گذشته نیست بلکه برای استفاده از شرایط فعلی و بهبود در روابط و توسعه است و ما می‌خواهیم که از این تاریخ و تحولات فرهنگی برای گسترش روابط استفاده کنیم.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها