ترامپ توسط آبه شینزو پیام جنگ به مقامات ایران فرستاد؟ /نمایندگانی که از یک جناح رأی می‌گیرند و با جناح دیگر فالوده می‌خورند/حواشی صحن مجلس

یک نماینده مجلس در تحلیلی عجیب دلیل انتخاب نخست وزیر ژاپن از سوی ترامپ را اینگونه بیان کرد:« انتخاب کشور ژاپن از سوی ترامپ برای مذاکره هم پیام جنگ دارد. او می‌خواست سرنوشت ژاپن در جنگ جهانی را یادآوری ‌کند.»

ترامپ توسط آبه شینزو پیام جنگ به مقامات ایران فرستاد؟ /نمایندگانی که از یک جناح رأی می‌گیرند و با جناح دیگر فالوده می‌خورند/حواشی صحن مجلس

احمد مازنی نماینده مردم تهران در نطق میان دستور خود به استقبال انتخابات مجلس رفت و گفت:یک هزار و صد و ۱۶ روز از آغاز مجلس دهم گذشت. مجلس دهم مولود تدبیر عقلا و عبور از افراطی‌گری است با وجود نقدهای جدی به انتخابات بسیاری از عقلا مردم را به حضور در انتخابات دعوت کردند. اینک در آستانه انتخابات با بحران های مختلفی روبرو هستیم. سیاست خارجی و شرایط اقتصادی از جمله این بحران‌ها هستند، چه کسی پاسخگو است؟ کاهش ارزش پول ملی، گرانی مسکن،‌ پوشاک و سایر نیازها را چگونه باید مدیریت کرد؟ شهروندان به جای تکریم تخریب می‌شوند.

او با انتقاد از گره زدن تمام مشکلات به تحریم گفت: بسیاری از کارگران،‌ کارفرمایان،‌ دانشگاهیان و ... منتقد وضع موجود هستند، عوامل این مشکلات را باید در کجا جستجو کرد؟ آیا احتکار،‌ رانت، تبعیض و برخورد سلیقه‌ای برای اجرای قانون هم نتیجه تحریم است؟ به نظر می‌رسد عمده مشکلات معلول ناکارآمدی در عرصه قدرت است، بنابراین همه را به اصلاح نظام انتخابات دعوت می‌کنم.

این نماینده اصلاح طلب در پایان صحبت‌هایش به نبود فعالیت حزب گریزی زد و گفت: متأسفانه رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس از یک جناح رای می‌گیرند و با جناح دیگر فالوده می‌خورند، این همه معلول سیاست‌های ناقص انتخابات است.

سرانجام دوئل سیاسی ۴۰ ساله ایران با قدرت های جهان

در ادامه جلسه امروز بهروز بنیادی نماینده کاشمر، بردسکن و خلیل آباد پشت تریبون قرار گرفت تا نطق خود را قرائت کند. او نطقش را با طرح این سئوال شروع کرد که « شاید مهم ترین سئوال در شرایط کنونی این باشد که سرانجام این دوئل سیاسی ۴۰ ساله ما با قدرت های جهان چه خواهد شد؟»

این نماینده مجلس دهم صحبت‌های خود را اینگونه ادامه داد:برای پاسخ به این سئوال باید دوران تاریخ معاصر را مرور کنیم. با ایجاد دولت موقت، بین روحانیون و روشنفکران فاصله ای ایجاد شد و با دست خودمان راه مشکل سازی را به دشمن را نشان دادیم. بعد از انقلاب علاوه بر کسب قدرت، مشکلاتی به نام کسب ثروت و فراموشی توده مردم ایجاد شد. اختلاف بر سر ماندن قدرت به جایی رسید که تمام روسای جمهور بعد از دوران ریاست، خود را مقابل نظام قرار دادند. یادمان هستد که فردی با برای برافراشته شدن عدالت به قدرت رسید اما برای عناد با رهبری چنان زیرساخت های کشور را شخم زد که هنوز هم نتوانسته ایم مشکلاتش را حل کنیم.

او به رابطه ایران و عربستان اشاره کرد و گفت: رابطه ایران و عربستان همواره دچار فراز و نشیب بوده است و سه دهه پس از فوت امام خمینی در بدترین وضعیت قرار دارد و با حوادثی مانند حمله به سفارت عربستان و حملات لفظی به این کشور موجب ایجاد بحران بزرگی شده ایم. بدون شک عربستان نیز زمینه ساز بخشی از این مشکلات شده است اما باید هر چه سریعتر از بدترین دوران تاریخی خود با کشورهای منطقه و عربی خارج شویم.

نماینده مردم کاشمردر پایان به تحلیل دلیل انتخاب ژاپن از سوی ترامپ پرداخت و گفت: انتخاب کشور ژاپن از سوی ترامپ برای مذاکره هم پیام جنگ دارد او می‌خواست سرنوشت ژاپن در جنگ جهانی را یادآوری ‌کند.گزارش تمام اعضای برجامی ما را به این می رساند که آنها مرموزانه به سمت جنگ در حال حرکت هستند، چرا که جنگ برای انها منبع درآمد است.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها