رئیس انجمن خودروسازان : قیمت تمام شده پراید ۳۹ میلیون‌ تومان است ، ولی ۳۷ میلیون می‌فروشیم

رئیس انجمن خودروسازان گفت: شاید برخی از قطعه‌سازان داخلی بتوانند این قطعات الکترونیکی را تولید کنند اما میزان تولید قطعات کفاف نیازمندی شرکت‌های خودروساز را نمی‌دهد.

رئیس انجمن خودروسازان : قیمت تمام شده پراید ۳۹ میلیون‌ تومان است ، ولی ۳۷ میلیون می‌فروشیم

به گزازش خبر فوری ، احمد نعمت‌بخش در رابطه با تصاویر منتشر شده در خصوص انبار خودروهایایران خودرو اظهار داشت: اکثر خودروهای موجود در انبار این شرکت دارای کسری قطعات الکترونیک هستند و این شرکت در تلاش است تا این مشکل را برطرف نماید.

وی با بیان این که حدود 90 درصد از قطعات الکترونیکی خودرو از جمله ECUU وارداتی است، افزود: شاید برخی از قطعه‌سازان داخلی بتوانند این قطعات الکترونیکی را تولید کنند اما میزان تولید قطعات کفاف نیازمندی شرکت‌های خودروساز را نمی‌دهد.

رئیس انجمن خودروسازان اضافه کرد: در حال حاضر بدهی دو شرکت خودروساز به قطعه‌سازان به دلیل سرکوب‌ قیمت‌ها 155 هزار میلیارد تومان است و این مبلغ هنوز تسویه نشده است. این موضوع نشان می‌دهد قطعه‌ساز نیز منابع کافی برای تولید قطعات شرکت‌های خودروساز ندارد.

نعمت‌بخش در خصوص این که چرا خودروهای موجود در انبار ایران خودرو تکمیل و به دست مصرف‌کننده نمی‌رسد تا بازار تا حدودی با کاهش تقاضا روبرو شود، گفت: شش ماه پیش شایعه احتکار خودرو توسط شرکت‌های خودروساز از سوی برخی مطرح شد که در نهایت آقای سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بررسی‌های انجام شده این موضوع را رد کردند. در حال حاضر بنده نیز تاکید می‌کنl احتکاری در شرکت‌های خودروساز وجود ندارد.

وی با تاکید بر این که روزانه 1800 دستگاه خودرو توسط هر یک از شرکت های ایران خودرو و سایپا تولید می‌شود بیان کرد: متاسفانه 500 درصد این حجم تولید تجاری‌سازی نشده و به دلیل کمبود قطعه راهی انبارها می‌شود. ما باید تلاش کنیم تا کمبود قطعه را جبران و خودروها را راهی بازار نماییم.

رئیس انجمن خودروسازان با اعلام این که امروز قیمت تمام شده پراید برای شرکت‌های خودروسازی 39 میلیون تومان است اما آنها مجبورند این خودروها را 37 میلیون تومان به فروش برسانند، گفت: خودروساز در حال حاضر با زیان محصول تولید می‌کند و هیچکس پاسخگوی زیان آنها نیست.

منبع: پایگاه تحلیلی مثلث

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • عليرضا ساعي
    0

    چرا اين نسل دست از سر اين مملكت برنميدارن ؟؟!!!! نرفتن مساوي خيانت است وقتي كاري جلو نميبرن و فقط راجب به مشكلات حرف ميزنن و نه راه حل

  • محمد جواد
    0

    نعمت زاده خون ملت را در شیشه کرده هیچ کسی هم حریفش نمیشود علاوه گرانی بر مصرف سوخت بالا امنیت لازم و کیفیت ندارندخون ایرانی هایی که در اثر کیفیت بد خودروها به زمین ریخته میشود گردن ایشان است

  • amir
    0

    خداییش ما ملت فهیم وعاقل ایران هرگزراضی به ضررخودروسازان عزیز نیستیم به نظرمااگرقیمت پراید را از پرادو کمی گرانترکنیدشایدعادلانه باشدوخودروسازان عزیز ضررنکنند،راستی حقوق وپاداش مدیران ارشدخودروسازان شماچقدربود؟واقعا که چطوربااین چندر قاز حقوق ومزایا وپاداش زندگی می کنید؟ ،همیشه خدا که ضرر میدهید

  • مصطفی_تهران
    0

    یه چند ماه بود از دیدن ایشان راحت بودیم،باز سرو کله اش پیدا شد!!مصاحبه همین آقا هست که بهمن پارسال گفته پراید ۳۲تومن در میاد،از بهمن تا الان دلار مگه گرون شده؟شما رسانه اید و میدونم که تو ایران محدودیت دارید ولی این اقا که قدرتی نداره چرا رسواش نمیکنید،چرا همون مصاحبه اش نمیزارید کنار حرف امروزش بکوبید تو سرش خون مردم تو شیشه کردن،وقتی یکی شون تو ۱۰هیئت مدیره هست از هر ۱۰ جان حقوق چند ده میلیونی میگیره معلومه پراید میشه ۳۹تومن!!!

  • محمد
    0

    چیزی ۹۰درصد وارداتی ۹۰ درصد تولید داخله

  • محبی
    0

    چرا دیگران را مانند خود احمق فرض میکنید این را دیگر هر لبو فروشی میداند که اگر در کاری ضرر هست باید آن را تعطیل کرد آ قا شما که اینقدر به مدیریت خود غره هستید ودایم از جیب ملت برداشت میکنید و همه چیز را به سوی نابودی میبرید یا این جنگولک بازی را تعطیل کنید یا این آهن فروشی پر ضرر برای ملت را . برای چی این کار را نمی کنید چون تا هفت نسل شما از این آشفتگی و بهم ریختگی وتحمیق دارید غارتگری میکنید لعنت بر چنگیز خان مغول وبرشما

  • ناشناس
    0

    فکرکنم‌این آقا اشتباه کرده!قیمت تمام‌شده پراید خیلی بیشتراز۳۹میلیون‌تومن است!! حتما ایشون پراید یارانه ای را گفته!!بهرحال دراین آشفته بازارحسنقلی خانی نظراین جناب هم اینه دیگه!!

  • امير عبدلي
    0

    آخي بندگان خدا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها