بخش خصوصی توان اداره گروه ملی راندارد/پیگیری خسارت به فولادآره نا

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: بخش خصوصی در نظر گرفته شده، توان اداره شرکت گروه ملی فولاد ایران را نداشت و با پیگیری‌های صورت گرفته این شرکت به دولت برگشته است.

بخش خصوصی توان اداره گروه ملی راندارد/پیگیری خسارت به فولادآره نا

همایون یوسفی شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بزرگترین مشکل مردم خوزستان در ابتدای دوره نمایندگی، معضل گرد و غبار بود.

وی ادامه داد: با وجودی که می‌گفتند این مشکل قابل حل نیست ولی با اساتید دانشگاه چمران در سال ۹۵ طرحی نوشتیم که کانون‌های داخلی گرد و غبار استان را کنترل کنیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا این لحظه بخش اعظمی از مشکلات گرد و غبار استان حل شده که این بهبود مرهون همکاری تمامی مسئولان است؛ گرد و غبار خوزستان از ۱۰ هزار میکروگرم به حدود سه هزار میکروگرم کاهش پیدا کرده است.

افزایش روزهای سالم

یوسفی با بیان اینکه تعداد روزهای سالم استان نیز بنا به گزارش هواشناسی افزایش داشته است، گفت: طی این سال‌ها اعتبارات ریزگردها به صورت مداوم برای استان جذب شده است.

وی افزود: همچنین برای مشکلات سلامت، بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها، پیگیری‌های لازم را داشتیم و با وجود اینکه طی ۴۰ سال قبل هیچ بیمارستانی در استان ساخته نشده بود ولی طی دو سال اخیر ۱۱ پروژه بیمارستانی در استان خوزستان کلنگ‌زنی و حتی بعضی از آنها از جمله بیمارستان ابوذر، سوانح و سوختگی، امیرکبیر دو و همچنین بقایی دو افتتاح شدند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی اهواز در حال پیگیری است، گفت: مجوز ساخت این بیمارستان نیز از شورای اقتصاد کشور گرفته شده است.

ساخت بیمارستان سرطانی

یوسفی یادآور شد: ساخت بیمارستان جامع سرطان خوزستان نیز با همکاری یک شرکت خارجی و بنیاد برکت در حال پیگیری است و امیدواریم در سال آینده در محل قدیمی بیمارستان شفا اهواز کلنگ‌زنی شود.

وی بیان کرد: رایزنی شده تا بیمارستان نیمه کاره فولاد نیز به عنوان بیمارستان تنفسی اهواز تکمیل و افتتاح شود و برای شهرهای مختلفی نیز مثل حمیدیه، باوی و اندیکا مجوز ساخت بیمارستان اخذ شده است.

نماینده مردم اهواز با اشاره به اینکه پیمانکار تصفیه خانه غرب اهواز مشخص شده است، افزود: ۸۵ پروژه آب و فاضلاب طی سه سال اخیر انجام شده که بعد از افتتاح مشکلات عدیده‌ای از حوزه آب و فاضلاب استان را حل خواهد کرد.

به گفته یوسفی، لایروبی رودخانه کارون مطالبه به حق مردم خوزستان است و هم اکنون هیئت خارجی از کشور هلند برای چهارمین بار وارد اهواز شده تا لایروبی این رودخانه را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه برای لایروبی رودخانه‌های استان همه ظرفیت دولت را پای کار آوردیم، یادآور شد: با اجرای طرح آبرسانی غدیر، آب را از سرشاخه‌های دز و کرخه به شهرها منتقل و امیدوارم در سال آینده مشکل کیفیت آب شرب اهواز با اجرای این پروژه به اتمام برسد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مبلغ ۲۹ هزار میلیارد تومان برای آب فاضلاب و برق خوزستان طی مصوبه از سوی هیئت دولت تصویب شد. در اهواز نیز تصفیه خانه شرق سال گذشته افتتاح و ورودی فاضلاب به رودخانه کارون با افتتاح کلکتورها حداقل ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

افزایش حقوق کارکنان

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی مناطق جنگی خوزستان برای حقوق کارمندان دولت بیان کرد: در خصوص افزایش ۲۵ درصدی مناطق جنگی رقمی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان حقوق کارکنان دولت اضافه می‌شود.

یوسفی افزود: در تلاش هستیم تا این امتیاز برای بازنشستگان نیز لحاظ شود ولی برخی از شرکت‌ها مثل پتروشیمی و فولاد خوزستان این توجیه را دارند که چنین قانونی شامل حال کارکنان آنها نمی‌شود ولی قول داده‌اند با دیگر روش‌ها این موضوع را جبران کنند.

وی با اشاره به واگذاری گروه ملی صنعتی فولاد ایران به بخش خصوصی و مشکلات این واگذاری تصریح کرد: برای گروه ملی نیز اگر ورود نمی‌کردیم این شرکت به بخش خصوصی واگذار می‌شد که اصلاً توان مدیریت آن را نداشت و با پیگیری مستمر به دامن دولت برگشت.

به گفته نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، اعتباری ۴۷۰ میلیارد تومان برای سرپا نگه داشتن شرکت گروه ملی مصوب و حقوق معوق کارکنان نیز پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه اولین مرکز سرطان کشور در ایران ابتدا در اهواز بود، گفت: درمان در مورد بیماری سرطان کاملاً مشخص و در سراسر دنیا مشترک است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اتفاقات رخ داده در فینال جام حذفی میان پرسپولیس تهران و داماش گیلان تصریح کرد: رئیس فدراسیون فوتبال را به فراکسیون ورزش مجلس دعوت و خسارت‌هایی که در بازی داماش و پرسپولیس به ورزشگاه فولاد وارد شده را پیگیری می‌کنیم.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها