جمعه بازار یاسوج جابجا می‌شود؛ آغاز « اما» و « اگرهای» فرماندار

فرماندار بویراحمد در حالی خبر از جابجایی جمعه بازار یاسوج می‌دهد که هنوز محلی قطعی برای ۹۰۰ غرفه دار این بازار دست و پا نکرده‌اند و حرف از اما و اگر می‌زنند.

جمعه بازار یاسوج جابجا می‌شود؛ آغاز « اما» و « اگرهای» فرماندار

در سال‌های اخیر بحث ساماندهی جمعه بازار یاسوج توسط دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر گرم بوده و البته بیشتر در حد حرف باقی ماند تا جایی که یک روز دادستانی تمامی اعضای شورای شهر و شهردار را احضار می‌کند.

14 سال از اولین روزهای راه اندازی جمعه بازار فعلی یاسوج با هدف ساماندهی دستفروشان دوره گرد سطح پیاده روهای شهر می‌گذرد موضوعی که از روز اول جانمایی آن به درستی صورت نگرفت و اصول فنی رعایت نشد و با ایجاد غرفه‌های با سقف پلاستیکی و سازه‌های آلومینیومی در هم ریخته تمام شرایط را برای ایجاد یک بحران فراهم کردند، بحرانی که تاکنون به خیر گذشته است زیرا یک آتش سوزی می‌تواند داریی 900 خانواده را بر باد دهد.

در سال‌های گذشته با هدف ساماندهی جمعه بازار یاسوج زمینی به مساحت 17 هزار متر مربع متعلق به بانک صادرات با کاربری فرهنگی-ورزشی به یک سرمایه گذار با هدف ساماندهی جمعه بازار واگذار شد ولی شواهد نشان از برخی تخلفات توسط سرمایه گذار می‌دهد و غرفه داران قیمت‌ها تعیین شده را غیر منطقی می‌دانند.

شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در نشست تعیین تکلیف جمعه بازار یاسوج گفت: غرفه داران جمعه بازار تا دوهفته آینده باید به مکان جدید منتقل شوند و مکان فعلی جمعه بازار یاسوج تخریب می‌شود.

وی می‌گوید: سه نقطه برای ساماندهی غرفه داران با در نظر گرفتن زیرساخت‌های مورد نیاز با اولویت ایجاد بازارچه ثابت پیش بینی شده می‌شود.

اینکه نمانیده عالی دولت در شهرستان بویراحمد از جابجایی جمعه بازار خبر بدهد و هنوز در مرحله اما و اگرهای مکان جدید گرفتار باشد، منظقی به نظر نمی‌رسد و نشان از تصمیم گیری‌های بدون مبنا و گتره‌ای مدیران دارد.

کناری در این نشست اشاره‌ می‌کند از 900 غرفه جمعه بازار کنونی یاسوج تنها 480 مورد مجوز شهرداری دارد و البته در این زمینه که در زمینه واگذاری مابقی غرفه‌ها شفاف سازی نمی‌کند.

شهردار یاسوج نیز در این نشست گفت: در 18 ماه اخیر نشست‌های متعددی با هدف ساماندهی وضعیت جمعه بازار برگزار شده است.

نستهن مقدم افزود: در صورت وقوع هرگونه اتفاق برای هیچ کس قابل توجیه نیست که چرا با وجود خطرات و گوشزد‌ها بازهم غرفه داران در همان مکان فعلی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت مکان یابی مناسب برای غرفه داران جمعه بازار یاسوج افزود: این مکان جدید به لحاظ زیبایی، بار ترافیکی و امنیت باید به خوبی ارزیابی شود.

غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی در این نشست تازه یادش آمده که باید برای دستفروشان جمعه بازار باید مکانی مشخص شود، در حالی می‌تواند برای مطالبه‌های منطقی و مشروع غرفه داران جمعه بازار در صورت نبود مشکل قانونی مسئولان را وادار به اجرای قانون کند و اگر خلا قانونی وجود دارد برای پرکردن این خلا قانونی، قانونگذاری کند.

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها