بازنشسته کردن اساتید روزنامه‌نگاری همشهری به سبک احمدی‌نژادی

یکی از مهمترین اتفاقات مؤسسه همشهری در دوره مدیریت ابوالحسن ریاضی روند بازنشستگی اجباری بسیاری از بزرگترین سرمایه های رسانه ای و اساتید این رشته بوده است.

بازنشسته کردن اساتید روزنامه‌نگاری همشهری به سبک احمدی‌نژادی

اساتید بزرگی چون فریدون صدیقی، علی اکبر قاضی زاده، یونس شکرخواه و حسن نمکدوست طی ۲ دهه گذشته نقش فراوانی در رشد و توسعه کمی و کیفی مؤسسه همشهری داشته اند. این افراد در دانشگاههای کشور نقش فراوانی در تربیت چندنسل از روزنامه نگاران ایفا کرده اند و روزنامه نگاری را نمی توان یافت که از کلاس های این افراد استفاده نکرده باشد.

در دوره مدیریت ابوالحسن ریاضی جریان مرموزی در این مؤسسه تلاش کرده تا همشهری را از حضور این افراد خالی کرده و بر روند افول همشهری بیفزاید. اولین قربانی این جریان فریدون صدیقی استاد روزنامه نگاری و فردی خوش فکر و محجوب بود که به گفته منابع مطلع توسط پیک کارگزینی از پایان کار خود با همشهری مطلع می‌شود. علی اکبرقاضی زاده قربانی دیگر این جریان بود که وی نیز بعد از تعطیلات سال نو به اجبار بازنشسته شد و با اصرار برخی اعضای تحریریه تقدیر کوچکی با حضور مدیرعامل همشهری برای وی برگزار شد.

گفته می‌شود حسن نمکدوست و یونس شکرخواه نیز طی چندماه آینده قربانی این روند می‌شوند. با این وجود قرار شده برای کمتر کردن حساسیت جامعه روزنامه نگاری نسبت به این موضوع تا چندماه از عناوین فرمایشی چون مشاور برای این افراد استفاده شود. از نظر تحریریه همشهری مقاومت این اساتید در برابر تصمیمات احمدی نژاد ی مدیران همشهری مهمترین دلیل تصمیم برای کنار زدن آنهاست.

منبع: اقتصاد آنلاین

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مردم
    0

    كار احمدي نژاد يا روحاني نيست نظام هر كس بآهاش مخالف است كنار مي كذارد از بركات جمهوري اسلامي است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها